Bandbredd är Gud

Redaktör
Bandbredd är Gud

Sitter hos flickvännen och inser hur snabbt man blir bortskämd. De senaste åren har BBB försett mig med mer bandbredd än mina hårddiskar klarar av - underbart, demoversioner och filmer blir allt större. Damen är dock måttligt spelintresserad och har därför valt en billig och slö uppkoppling (givetvis helt rätt - varför kolla eposten med 24 Mbit...?). Men, att jobba med 0,2 Mbit är ett smärre helsinki - det tar uppåt minuten att öppna vissa webbsidor. För att inte nämna hur omöjligt det är att tanka och skicka upp prylar till filarkivet.

Det här med bandbredd är viktigt för annat än e-penisens längd...

#blogg


signatur
Skägg.
10 Chambers
Bandbredd är Gud

Min e-penis är större än din, redaktörsjävel!


signatur
Medlem

Haft 0,2 mb/s de senaste månaderna. Steam-spel och RS:V funkar, men resten är kört. Film på över en gig? Ge mig en månad så kanske jag har nere den.
Kompisarna skrattar åt mig.
Men en dag ska jag fixa tillbaka min gamla 24-lina. Vänta bara!

Redaktör
Skrivet av Bukload:

Haft 0,2 mb/s de senaste månaderna.

Hemma med gamla goa 100 Mbit igen - kan rekommenderas.

Skrivet av spiken:

Min e-penis är större än din, redaktörsjävel!

Se ovan - inte nu längre.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

Min e-penis är större än din, redaktörsjävel!

Hahhaa... denna gjorde min kväll : >

Själv sitter man på 10mbit (oftast överbelastad) studentlina som är mera som 0.2-1mbit så är lite hipp som happ och kan inte annat än hålla med om att det känns


signatur

osv.

Inaktiv

men varför sitta med 0.25 lina? 2mbit är minimum.....funkar oftast utsökt till average joe, men men 24 är aldrig fel


signatur

Gandalf shouting: It's saruman!!

Medlem

Minst 10 Mbit borde vara en mänsklig rättighet.

Medlem

Satt på 0,25 lina för ca 8 månader sen. Av en överaskning så uppgraderade morsan till 10mbit för att det skulle gå bättre på hennes äldre dator. Ingen skillnad på hennes dator plus att jag flyttade några månader efter. Sitter på 2mbit nu av ekonomiska själ.

1
Skriv svar