Mer information om karaktärsflytt i WoW

Robot
Medlem
Mer information om karaktärsflytt i WoW

hmm, a låter bra så slipper man idioter som ninjar och hoppar serverar o.s.v


signatur

P.L.U.R

Medlem

Min brorsa säger: "KlosterKatten ÄR DU SEG ELLER????? !!!!!! de står inget på deras sida, så dom har inte släppt något officielt pris!"

Hihi


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

synd att man inte kan konvertera en horde till alliance och vice versa...


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Lät ju fruktansvärt dyrt faktiskt

Medlem

Dyrt, men befogat för att folk inte ska utnyttja det.. har också sett dom skriva att det var mycket dyrare i T ex SWG och Everquest 2

Inaktiv

lätt värt ^200:- för att få slippa nån skit server och få komma till nån bra.

Undrar dock om det är 200:- / gubbe eller 200:- / server

QRT
Medlem

Måste dom ta betalt, tycker att det räcker att man bara kan göra det var sjätte månad.

Inaktiv

Ja, vad ska man säga? Onlinespel fördummar.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

haha, som om dom behöver ta en avgift för det. Vänta wtf jag bryr mig inte om det här liret, varför postar jag här? argh.

Medlem

de behöver inte ta betalt, jobbet blizzard behöver göra tar inte många minuter.
enda anledningen till att avgiften finns är för att den inte ska missbrukas, fast nog måste jag säga att avgiften känns 10-15$ för dyr


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:

de behöver inte ta betalt, jobbet blizzard behöver göra tar inte många minuter.

Inte? Du tror inte det tar nån tid alls att utveckla verktygen för att flytta karaktärerna och sen testa dem rejält? Hur kul vore det om de slängde ihop verktyget på en kafferast och sen pajjade några tusen konton när de skulle börja flytta gubbarna? Det kommer att kosta en hel del att systemera, utveckla och testa verktygen skulle jag säga, dock så kommer de fortfarande att göra en rejäl vinst på det som med allt annat som rör WoW.

/ LordDaimos

Medlem

ge mig... fast det kändes hemskt dyrt

URK
Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av BearClaw:

de behöver inte ta betalt, jobbet blizzard behöver göra tar inte många minuter.

Inte? Du tror inte det tar nån tid alls att utveckla verktygen för att flytta karaktärerna och sen testa dem rejält? Hur kul vore det om de slängde ihop verktyget på en kafferast och sen pajjade några tusen konton när de skulle börja flytta gubbarna? Det kommer att kosta en hel del att systemera, utveckla och testa verktygen skulle jag säga, dock så kommer de fortfarande att göra en rejäl vinst på det som med allt annat som rör WoW.

/ LordDaimos

du vill andra ord betala allt du vill köpa 2 gånger i framtiden med eller. detta blir kaka på kaka. först betalar man spelet. sedan betlar man för att spela och att det vidar utvecklar det och nu ska man betala att de har vidar utvecklat spelet som man redan har betalat för och nu för man andvänder det man betalar redan för.

den här logiken fattar jag inte.

inte heller de personer som tycker det är bra att företag suger ur konsumeterna extra mycket pengar.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Det är fortfarande gratis att flytta gubbar till dom realms blizzard föreslår.

Så jag ser inga problem med att man betalar för en tjänst som innebär massa mer jobb för blizzard.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av URK:

du vill andra ord betala allt du vill köpa 2 gånger i framtiden med eller. detta blir kaka på kaka. först betalar man spelet. sedan betlar man för att spela och att det vidar utvecklar det och nu ska man betala att de har vidar utvecklat spelet som man redan har betalat för och nu för man andvänder det man betalar redan för.

den här logiken fattar jag inte.

inte heller de personer som tycker det är bra att företag suger ur konsumeterna extra mycket pengar.

LordDaimos har förstått det hela. Att utveckla programvara på Blizzards nivå kostar faktiskt pengar, tro det eller ej. Dessutom är programvaran Blizzards egendom, de kan ta precis hur mycket betalt de vill för den. Det finns ingen som tvingar dig att betala, det står dig fritt att sluta spela när som helst.

Den här flyttjänsten är dessutom frivillig. Den har inte funnits hittills och folk har klarat sig utmärkt utan den. Nu erbjuds den snart som en slags EXTRAGREJ, kan man se det som. Då tycker jag inte det är mer än rätt av Blizzard att ta betalt för den. Du kan ju fortfarande spela vidare precis som förr utan att betala mer än du tidigare gjort.

/mina 5 ören

URK
Medlem
Skrivet av Sokkan:
Skrivet av URK:

du vill andra ord betala allt du vill köpa 2 gånger i framtiden med eller. detta blir kaka på kaka. först betalar man spelet. sedan betlar man för att spela och att det vidar utvecklar det och nu ska man betala att de har vidar utvecklat spelet som man redan har betalat för och nu för man andvänder det man betalar redan för.

den här logiken fattar jag inte.

inte heller de personer som tycker det är bra att företag suger ur konsumeterna extra mycket pengar.

LordDaimos har förstått det hela. Att utveckla programvara på Blizzards nivå kostar faktiskt pengar, tro det eller ej. Dessutom är programvaran Blizzards egendom, de kan ta precis hur mycket betalt de vill för den. Det finns ingen som tvingar dig att betala, det står dig fritt att sluta spela när som helst.

Den här flyttjänsten är dessutom frivillig. Den har inte funnits hittills och folk har klarat sig utmärkt utan den. Nu erbjuds den snart som en slags EXTRAGREJ, kan man se det som. Då tycker jag inte det är mer än rätt av Blizzard att ta betalt för den. Du kan ju fortfarande spela vidare precis som förr utan att betala mer än du tidigare gjort.

/mina 5 ören

du har del vis rätt men man betalr fortfarnade för att de ska vidarutvekla spelet och hålla servarna uppe. och nu kommer det en ny utvekling som man betlar redan för som de vill att man betalar igen. om man inte redan skulle betala för det så skulle det var ok att de tog 100spänn för det. för de arbeta och pengar de har lagt ut på att utvekla det.

om du skulle köpa en pizza och äta inne i pizzerian så skulle du betala 60kr om du vill sätta dej utanför pizzerian och äta där så slänger de på 100kr för du tar med dej pizzan ut. den ända andledningen är att de lägger pizzan i en kartong.

och med erat synsätt så skulle detta vara helt ok för företagen kan göra hur de vill och det är fortfarande kunden som har ett val. antingen så går jag med på deras kortade förslag eller så blir det inget allts.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av Sokkan:
Skrivet av URK:

du vill andra ord betala allt du vill köpa 2 gånger i framtiden med eller. detta blir kaka på kaka. först betalar man spelet. sedan betlar man för att spela och att det vidar utvecklar det och nu ska man betala att de har vidar utvecklat spelet som man redan har betalat för och nu för man andvänder det man betalar redan för.

den här logiken fattar jag inte.

inte heller de personer som tycker det är bra att företag suger ur konsumeterna extra mycket pengar.

LordDaimos har förstått det hela. Att utveckla programvara på Blizzards nivå kostar faktiskt pengar, tro det eller ej. Dessutom är programvaran Blizzards egendom, de kan ta precis hur mycket betalt de vill för den. Det finns ingen som tvingar dig att betala, det står dig fritt att sluta spela när som helst.

Den här flyttjänsten är dessutom frivillig. Den har inte funnits hittills och folk har klarat sig utmärkt utan den. Nu erbjuds den snart som en slags EXTRAGREJ, kan man se det som. Då tycker jag inte det är mer än rätt av Blizzard att ta betalt för den. Du kan ju fortfarande spela vidare precis som förr utan att betala mer än du tidigare gjort.

/mina 5 ören

du har del vis rätt men man betalr fortfarnade för att de ska vidarutvekla spelet och hålla servarna uppe. och nu kommer det en ny utvekling som man betlar redan för som de vill att man betalar igen. om man inte redan skulle betala för det så skulle det var ok att de tog 100spänn för det. för de arbeta och pengar de har lagt ut på att utvekla det.

om du skulle köpa en pizza och äta inne i pizzerian så skulle du betala 60kr om du vill sätta dej utanför pizzerian och äta där så slänger de på 100kr för du tar med dej pizzan ut. den ända andledningen är att de lägger pizzan i en kartong.

och med erat synsätt så skulle detta vara helt ok för företagen kan göra hur de vill och det är fortfarande kunden som har ett val. antingen så går jag med på deras kortade förslag eller så blir det inget allts.

Inget alls? Du kan ha kvar dina gubbar på realmet du redan är på, Så behöver du inte oroa dig mer! Fattar inte varför så många blir överraskade, alla MMORPGS tidigare har tagit mer betalt för denna tjänst bevisar ju bara hur mycket nytt folk Wow har dragit till sig.

Inaktiv
Skrivet av URK:

och med erat synsätt så skulle detta vara helt ok för företagen kan göra hur de vill och det är fortfarande kunden som har ett val. antingen så går jag med på deras kortade förslag eller så blir det inget allts.

Japp. Exakt så. Om de tar för mycket betalt kommer färre betala för deras produkter, och då måste de sänka priserna eller förbättra produkten tills folk köper igen. Det är precis på det viset en marknadsekonomi fungerar.

Det är inte en livsnödvändighet som mat eller medicin det handlar om nu, utan underhållning. Lyx, med andra ord.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av BearClaw:

de behöver inte ta betalt, jobbet blizzard behöver göra tar inte många minuter.

Inte? Du tror inte det tar nån tid alls att utveckla verktygen för att flytta karaktärerna och sen testa dem rejält? Hur kul vore det om de slängde ihop verktyget på en kafferast och sen pajjade några tusen konton när de skulle börja flytta gubbarna? Det kommer att kosta en hel del att systemera, utveckla och testa verktygen skulle jag säga, dock så kommer de fortfarande att göra en rejäl vinst på det som med allt annat som rör WoW.

/ LordDaimos

Visst får dom göra hur dom vill med betalning och så. Men kom inte här och säg att dom inte redan har fått VÄLDIGT bra betalt, dom kan nog leva jävligt gott på det dom har.

Medlem

Rätt roligt att se, många som tror att wow är något nytt, allt är ju stulet från
gammla spel (Everquest tex). Men ni har missat
hela poängen med flytten...

De gäller inte de servrar som är överfulla redan,
där får man gratis flytt som vanligt.
Sedan att det kostar en del, det är för att förhindra
fusk, och en del kallabalik. Hur skulle det se ut om
200 tusen personer varje vecka vill flytta sina konton.

Vad är det som är så fel i att blizzard får betalt?
Det är så man får mat på bordet efter att man
har flyttat från mamma :).
Visst de har mycket pengar, men de vill ha
mera så klart :O8) vill inte alla det?
Det är ingen som tvingar någon att köpa en flytt,
och om man nu vill det är det så farligt att betala
200kr, det är väll inte så att man tänkt flytta
varje vecka.


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

1
Skriv svar