Suget som försvann

Antikvitet
Suget som försvann

Det var en period då jag spelade WoW så fort jag fick en stund över. Jag tittade till AH varje morgon och varje kväll, och hade jag en timme efter maten innan jag borde sova så grindade eller farmade jag i minst två.

Så kom dagen då jag dingade 70. Det var något av ett antiklimax. Jaha, vad gör jag nu då?

Jag behövde inte fundera länge. Den flygande mounten hade hägrat länge och just nu var den 900 guld bort. Samla, samla, samla och samla. Jag fick mina 900 guld och köpte mig en flygande mount. Visst var den härlig att ha, men ännu ett antiklimax. Nu då?

Den snabbare flygande mounten blev förstås nästa morot, men 5 200 guld samlar man inte ihop på en pisskvart. Det tog ungefär en månads farming av Netherbloom, som jag sålde på AH. Så kom den glada dagen då jag flög till Shadowmoon Valley, köpte mig en snabbare fågel och... ännu ett antiklimax. Historien upprepade sig. Och faktiskt ännu en gång - för fortfarande inte vis av mina misstag gav jag mig attan på att bli exalted med Scryers. Grinda mer, grinda mer, grinda mer för att köpa rep.items. Blev exalted, och tröttnade igen.

Nu har jag inte spelat på flera veckor. Det finns inget kvar som lockar i Outland. Jag har inte kört så många instanser, men att få ihop fem väl matchade spelare tycker jag hör till ovanligheterna. Och alla jag känner är minst tio levlar under.

Vad gör jag nu?

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Suget som försvann

jag håller med dig, men jag tog en pause på en månad nu när man är tillbaka så känns det faktiskt bättre. Mer flyt liksom och dina vänner lär nog ha kommit till lvl 70 tills dess.

Medlem

spela nåt annat


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Gå med i ett roligt gille med skönt folk och börja raida, då kommer peppen garanterat tillbaka

Medlem

Har aldrig förstått mig på det där med att levla en karaktär. Visst kan det vara trollbindande ibland men man tröttnar ju så småningom.

Nej, bakåtkompatibla skills, tufft motstånd, en jä*la massa gibs, en level-skala som går till 7000 istället för 70 och "We are the champions" när du når väl Nirvana. Det är så det ska vara!


signatur
Medlem

WoW är sjukt beroende framkallande, akta dig för det. Spela något annat som sagt


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Grattis john \o/

Medlem

Om du verkligen inte har något att göra kan du alltid byta professions


signatur

NinjaSkitz.

Medlem

Bäst att sluta när man inte har något sug och inte titta tillbaka : >


signatur

osv.

Medlem

Har råkat ut för precis samma sak. I förrgår avinstallerade jag wow till och med.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Sätt dig ett par år framför EVE online ist


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Du ser till att bli kändis på realmen genom att snällboosta läger lvls såklart


signatur

To swing is not to Wii.

Inaktiv

Jag har spelat mmorpgs sedan runt 1996 och tyvärr saknar World of Warcraft det viktigaste (enligt mig) som får mig som trollbunden/beroende. Därför har jag aldrig blivit beroende av att spela WoW och kommer aldrig bli super intresserad i WoW; i jämförelse med hur mycket jag spelade EverQuest, Meridian 59 och Lineage 2.

Vad saknar WoW kanske ni frågar er själva. Det är simpelt: vidare utveckling av ens karaktär efter att man nått level 70 och har fixat sina reputations och items. Allt är helt enkelt för lätt i WoW. WoW är (i min mening) ett barn spel. Allt har gjorts för enkelt och tyvärr så får man slut på det roliga alldeldes för fort. Visst, man kan fortsätta och raida efter 70 (vilket jag gör -- är i Nihilum) men det går tyvärr inte så långt; och det är fortfarande extremt mycket tid som man har över och kan inte göra speciellt mycket.

En del kommer säga: Du kan pvp'a! Jaha ja, visst, klart jag kan -- men jag får inget där som jag vill ha och tyvärr är WoW's pvp system även det utvecklat för barn. Det är för lätt med ingen riktig vinst och risk involverad. Himla synd. WoW är i grunden ett väldigt välpolerat mmorpg -- men tyvärr har det tonats ner för mycket så det 'passar' för vem som helst. Det roligaste med pvpn jag någonsin hade i WoW var innan battlegrounds kom ut och honor systemet var nytt. Hade extremt kul mellan southshore och tarren mill varje dag.

Summa sumarum: WoW kommer aldrig att ha dom saker som jag gillade från andra mmorpg's, eftersom deras målgrupp är annorlunda. Så jag rekommenderar helt enkelt att vänta på nästa 'stora' mmorpg.


signatur
Inaktiv

Då blir det väl jag som säger det ...PVP FTW. ArenaPvP (2on2)är grymt roligt .


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Awake, håller både med och inte. Det är ganska lätt spel, men jag kan inte påstå att det skulle varit bättre om det varit mycket svårare (Jag tycker heroic 5-manna är det roligaste dungeons jag gjort i wow, och de är väl inte supersvåra men ändå rätt trevliga) i spelets nuvarande upplägg, för att raids suger i allmänhet för mig. Själva antalet spelare i en raid gör att det blir gear, buffs och koordination som utgör den stora avancemangsfaktorn, inte individuell skicklighet i lika stor utsträcking. Det här är givetvis bara hur jag ser det.. andra tycker om den biten och gillar att följa strikta scheman i ens speltid, som också är en bieffekt av antalet spelare - inte så lätt att ens få igång en pug genom något som är svårare än säg BWL. (som det stället var då man var 60)

Tror de måste försöka leta fram något nyskapande. Black Temple är grymt intressant lore-mässigt men.. typ samma sak igen.

Medlem

Det här är ett problem med WoW.

Som tur är existerar det inte i Guild Wars. ^^

Medlem

Knepet med alla MMO's är att ha en rolig social grund att stå på, det är bara då ett MMO kan förbli kul även när man börjar nå top målen med spelet. När man kan ha kul att ghöra om samma sak om och om igen bara för att man gör det med rätt folk, då är ett MMO lyckat.


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

1
Skriv svar