Sex lanseringstitlar till Wii avslöjade

Medlem
Sex lanseringstitlar till Wii avslöjade

Zelda, MP3, Redsteel (eventuellt) FTW!

Medlem

Inget intressant. Men det är iofs hela min högst personliga uppfattning om Nintendo.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Hatar när folk bankar ner konsoller, spel etc i ett forum. Och jag hatar när folk är negativa(läs : jag hatar inte FOLKET utan vad dem gör) SÅ VAR GLADA FFS :D.

Och jag må säga att det är några intressanta titlar!

Inaktiv

* Dragon Quest: The Masked Queen and the Tower of Mirrors (Square Enix)

Förmodligen ett klassiskt rollspell, precis som de 20 senaste titlarna från Square Enix. Zzzzzzzz.

* The Legend of Zelda: Twilight Princess (Nintendo)

Ännu en uppföljare, zzzzzzzzzz.

* Metroid Prime 3: Corruption (Nintendo)

Ännu en uppföljare, zzzzzzzzzz.

* Rayman: Raving Rabbids (Ubisoft)

Ännu en uppföljare, zzzzzzzzzz.

* Red Steel (Ubisoft)

Ännu ett FPS, zzzzzzzzzzz.

* Super Monkey Ball: Banana Blitz (Sega)

Ännu en uppföljare, zzzzzzzzzz.

Var är de innovativa spelen? En innovativ kontroll räcker inte tycker jag.

Medlem

dos : Då tycker jag du ska skaffa 360 eller PS3 som givetvis har betydligt mer nyskapande spel och verkligen INTE uppföljare!

Att skriva "zzzz" är bara löjligt! Vänta på betyg istället, jag tror själv att Zelda kommer bli ett av dom bästa spelen genom tiderna.

Dessutom tycker jag listan är helt okej, vi får iaf några bra spel på releasen om man jämför med 360 releasen som totalt SÖG.

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

dos : Då tycker jag du ska skaffa 360 eller PS3 som givetvis har betydligt mer nyskapande spel och verkligen INTE uppföljare!

Att skriva "zzzz" är bara löjligt! Vänta på betyg istället, jag tror själv att Zelda kommer bli ett av dom bästa spelen genom tiderna.

Dessutom tycker jag listan är helt okej, vi får iaf några bra spel på releasen om man jämför med 360 releasen som totalt SÖG.

vem har sagt att jag ska skaffa en konsoll överhuvudtaget om de inte har några innovativa spel

Medlem
Skrivet av dos:

vem har sagt att jag ska skaffa en konsoll överhuvudtaget om de inte har några innovativa spel

Nämn några spel från den senaste tiden som du räknar som innovativa.

Även om många av spelen på Wii är uppföljare så gör ju den nya kontrollen att de kan spelas på sätt som aldrig varit möjliga förut. Detta gör gör dem troligtvis mer "innovativa" än det mesta som kommit ut de senaste åren.

Medlem

dos : Lika bra att du slutar skriva innan du gör bort dig totalt.

Flakmonkey

Gillar man innovativa saker så ska man inte vara gamer överhuvudtaget... är väl någon enstaka promille av alla spel som är innovativa och samtidigt bra... Sen så känns konsolmarknaden betydligt mer innovativ än PC-marknaden. Tror nog det beror på att det lönar sig att komma med originella titlar till konsol, där kan de fortfarande sälja bra. Var länge sen det kom något innovativt spel till PC som sålde bra, därmed inte sagt att det inte kommit några bra spel för det har det verkligen ^^

Personligen så ser alla sex spelen intressanta ut, speciellt metroid, zelda, super monkey ball och dragon quest... Förhoppningsvis kommer ju Super Mario Galaxy också läggas till i den där listan, samt super smash bros... lanseringslineupen ser riktigt stark ut imo

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

dos : Lika bra att du slutar skriva innan du gör bort dig totalt.

åh nej människorna på fz tycker jag gör bort mig

Q_Q

Inaktiv

Tunga titlar. Blir kul det här.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem

Så då ska man ha råd till konsol + ettpar kontroller + en 4 spel också första dagen... Mjahapp :>

Var det inte så att Mario Galaxy skulle komma senare? Samma med Super smash bros...


signatur

osv.

Medlem

Dos: Varför skriver du ens när du klart å tydligt är helt ointresserad?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv

Undrar varför icke konsoll folk bara hoppar in i konsoll trådar och är barnsliga

btw, Red Steel, Zelda TW + Mario Galaxy är ett köp för mig på en gång.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Wiiiiii är så glad ^^

Inaktiv
Skrivet av darkthunder:

Dos: Varför skriver du ens när du klart å tydligt är helt ointresserad?

Jag är väldigt intresserad av nintendos nya konsol.

Medlem

Dos: rayman-spelet verkar bli nått helt anorlunda än tidigare delar. Sen kommer det en del nytt också, t.ex Elebits och Project H.A.M.M.E.R


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Kommer defenetivt köpa Wii och till det Reed Steel samt Rayman. Väntar oxå på super mario smash tennis jammi.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

det finns verkligen inget som lockar..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

imponerande lista. får se till att leva sparsamt så att man får råd med åtminstonne av spelen på releasedagen


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Inaktiv

bara zelda och kanske metroid som man kan tänka sig lägga pengar på, sjukt att mario inte är med i lineupen...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av dos:

Var är de innovativa spelen? En innovativ kontroll räcker inte tycker jag.

Så du menar att bara för att spelen är uppföljare så kan de inte göra något innovativt med dem? Måste man ha en helt ny franchise för att vara innovativ? Metroid Prime: Corruption tex skulle de kunna göra en del coolt med då de har de nya kontrollerna och det gäller även Zelda: Twilight princess.

Själv så ser jag fram emot detta något enormt. Blir att köpa en Wii med Zelda och Metroid på releasedagen, helt klart!

/ LordDaimos

Medlem

Förstår vad herr dos menar, men som många poängterat så är det verkligen formulerat på betoning av överlägsen cynism. Som sagt onödigt.

Själv blir jag mest deprimerad av att jag är mer sugen än vad jag har ekonomi till

Tycker det nosnos sa var klockrent, tvspel / dataspel är inte innovativa, de är ekonomiska projekt som är misslyckade om de inte går med beräknad vinst. Det är inte konstverk oavsett vad ni hört miaymoto eller kojima sagt.

Själv har jag dock svårt o älska spel ändå

edit: typo

Medlem
Skrivet av Fenix:

det finns verkligen inget som lockar..

Jag hatar sånna kommentarer. Okej, var lockar dig då? Om du inte gillar konsolspel över huvud taget, kommentera inte en konsoltråd, det är bara jobbigt.

Inaktiv

Det kommer fler spel än de där till reeasen, lugna ner er ffs!

Inaktiv

Now thats some great offer!! Wiiiiii


signatur

sleeplezz

Medlem

DQ och Zelda är nog det som lockar mig mest...Bara så ni vet


signatur
Medlem
Skrivet av Lie|:

Så då ska man ha råd till konsol + ettpar kontroller + en 4 spel också första dagen... Mjahapp :>

Hellre betalar jag 3000-4000 kr för ett Wii, två kontroller och några spel än 7000-8000 kr för en PS3 med samma tillbehör... Är ju inte heller helt omöjligt att Nintendo t.o.m. slänger med två kontroller och ett spel i basenheten (t.ex. Wii Sports). De riktar ju sig mer till icke-gamers och då borde de göra det enkelt att komma igång.

PS: Jag syftar på ungefärligt pris för basenhet med två kontroller och 2-3 spel. Wii beräknas kosta 2000-2500 kr, PS3 kommer kosta runt 6000 kr (den "billigare" varianten är en rip-off så jag räknar inte med den). Ds.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Woho! Både Zelda och metroid! Fint som faaaeen!

1
Skriv svar