Ny film från Battlefield 2142

Robot
Medlem
Ny film från Battlefield 2142

Blir säkert bra!

Inaktiv

Bättre grafik skulle inte skada.


signatur
Medlem

Precis samma saker man har fått se i andra BF 2142 filmer, mechs som skjuter, helikoptrar som flyger, pods som blir uppskjutna till en titan, datorer som sprängs ombord en titan och som final en titan som sprängs.
Önskar att dom kunde släppa lika mycket filmer från ET:QW som från denna crappen.

Inaktiv

Varför då svara i en tråd om ett spel du inte äns tycker är bra?

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Varför då svara i en tråd om ett spel du inte äns tycker är bra?

Därför det är modé att klanka ner på Dice och 2142 speciellt.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Tycker filmen inte säger ett skit egentligen... Vill snarare ha ingame filmer, det säger iaf. mer om spelet än flashiga reklamfilmer...

Kommer förmodligen att köpa spelet men lite under protest... Hade hellre sett ett nytt Battlefield2 med modern krigföring men med helt nya features...

Gillar Battlefield2 där fokus är att det ska vara roligt och inte så jävla överseriöst realistiskt... Synd bara att de inte fattar ett skit om hur man patchar spelen bara...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Ny film? Det var nästan exakt som den förra filmen om BF 2142...

Återstår att se om Dice har lärt sig av sitt misstag med BF2 eller inte, när släpper 2142.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Varför då svara i en tråd om ett spel du inte äns tycker är bra?

Ja, kommentarer i forum etc. hade varit mycket användbara om allt vore postivivt.

Anledningen till att man kan kommentera är att man ska säga vad man tycker.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Citat:

What is going to make Battlefield 2142 a better clanwar-game then ET:QuakeWars?

I played QW at E3 and it is clearly a good game. It was showed very well, Activision did a great job there and it pretty much stood a guy behind you yelling to you what you needed to do. And that is almost necessary because there is a really steep learning curve in it.
But for clanwars it will be a popular game but what to chose is just a matter of likening and taste.
BF2142 will be the “open sandbox” that BF2 is today. Even if there is a Titan up in the sky there is nothing forcing you to attack it to through the generators to help your team. You can go and sit yourself in a cannon and shoot only, even that it might take a little longer time. In QW I got the impression of that you only got one way to go on, first to objective 1 and then on to objective 2 etc. This is ofcourse also good if you like to follow objectives and we got that in BF2142 also but we also got the sandbox-strategy, you can do whatever you want to and still help you team-mates. In QW you need to drive a vechile from location A to location B every time and repair it while moving and repair the bridge every time on the map I played on E3. And ofcourse there is some BF2-ripoff in QW if you are going to be hard against them but that is how the gaming industry works today. As we got revive from Wolfenstein: Enemy Territory.
I will play both BF2142 and QW.

En PR snubbe från BF teamet, låter väldigt mycket som teamplay fokuserat och seriöst när man kan "göra vad man vill och ändå hjälpa sina lagkamrater".... er, nej tack.

http://bf2142.se/page.php?id=26&pg=9


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av [ThreeZool:

"]Varför då svara i en tråd om ett spel du inte äns tycker är bra?

Därför det är modé att klanka ner på Dice och 2142 speciellt.

Mode att klaga på Dice? Nej tack, det är snarare så att den negativa ton EA och Dice fått på sig är rättfärdigad och därmed känns det inte som att det är en "mode" grej.

Jag tycker de borde fixa till BF2 med alla sina enorma buggar ist för att hova in mer pengar med ett nytt spel. Dice och EA


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av cribba:
Citat:

...

En PR snubbe från BF teamet, låter väldigt mycket som teamplay fokuserat och seriöst när man kan "göra vad man vill och ändå hjälpa sina lagkamrater".... er, nej tack.

http://bf2142.se/page.php?id=26&pg=9

Men väljer man verkligen ett spel från det där?
Skulle så små saker störa en nog att köra ett annat spel skulle ingen köra BF2 idag.

Jag väljer efter känslan i spelet.

Medlem

Battlefield 2142 blir nog det sämsta i serien, men EA har väl makt över DICE vad som får göras. Battlefield 2 blev mer och mer sabbat ju fler patchar dom släppte (enligt dom som har spelet). Finns en klan i västervik (där jag bor) som kommer att återgå till Battlefield 1942 efter turneringen är avslutad


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Off topic: Varför togs mitt inlägg bort?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det stred antagligen mot reglerna.

WeX
Medlem

jag tycker det är trisst med ett framtidskoncept.
jag är mycket mer inne på WW2 och Vietnam som koncept,
och skulle hellre se ett nytt BFV.
Fast man får hoppas att FH2 stannar kvar vid BF2-motorn.
Ett nytt spel gör ju bara att det inte hinner utvecklas fler mods.
Mod-spelandet var rätt stort i BF42 och det fanns massor av mods.
Till BF2 är det ännu mer ovanligt och det finns färre mods.
Därför, vill jag se mer tid till BF2 innan ett nytt spel kommer ut.


signatur

Boom headshoot!

Inaktiv
Skrivet av WeX:

jag tycker det är trisst med ett framtidskoncept.
jag är mycket mer inne på WW2 och Vietnam som koncept,

ww2 är så jävla uttjatat...heldre mer framtid eller nutid...
och ingen jävla iraköken nutid som är så populärt

vietnam ...ja..ok...fungerar....det är jungel...
jungel är kul...

varför...

för det är det


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Död åt ww2, det är en rädda spelutvecklares enkla lösning på en medioker shooter. Nej mer nutid eller ett verkligt framtids senario. Så oftantligt trött på stora starka usa räddar världen i ww2 tema eller antiterrorism. Idébristen hos spelutvecklare är så stor nu för tiden....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

1
Skriv svar