Karaktärsflytt på WoW-servrar mot avgift

Robot
QRT
Medlem
Karaktärsflytt på WoW-servrar mot avgift

Jag hoppas verkligen det är en "mindre avgift", jag har 4 karaktärer som jag skulle vilja flytta.

Medlem

Haha ska de inte börja ta betalt för att man ska kunna logga in också ?

Medlem

signatur

Working as intended.

Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:

Haha ska de inte börja ta betalt för att man ska kunna logga in också ?

Det gör dom redan, det är ju ett MMO.

Anledningen till att dom gör det är för att folk inte ska "Ninja" från någon guild och sedan sticka till en annan server och göra samma sak där.

Eller att folk riktigt ska tänka efter om dom värkligen vill byta server.

Medlem

Precis, den som förväntat sig att få flytta gratis ska nog ta en reality check. 20-25$ bör man nog förvänta sig minst iallfall.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

20-25$ för en flyttning? Det är ju pinsamt, kostar inte blizzard en krona att flytta karaktären, det går på automatik, så varför skall det vara en sådan hög avgift? TVÅ månaders spelande. Tycker de borde ingå i priset man redan betalar.

Inaktiv

Nu tycker jag att alla tar tag i sina WoW-skivor med båda händerna och säger: ALDRIG MER! för att sedan bryta av dem! Kom igen nu, på tre! 1...2...3! *KNÄCK*

Blizzard == EA


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

Det där har väl varit ordet det senaste halvåret eller nåt, inget händer dock. Jag fick ett mer detaljerat svar än sådär när jag mailade och frågade för några månader sen.

Hoppas bara att det kommer att gå att flytta från pvp till pve och vice verca. Jag vill kunna spela med mina gamla chars igen. Om inte det går för att några tjockskallar har skrikigt högt så har jag ingen som helst användning av den här nya funktionen.

Medlem

Avgift e bra imo, inte tänkt att det ska va ett jäkla vandrarhem där 50% av serverpop. byts ut varje vecka... sen kan det ju alltid disskuteras hurvida 25$ e rimligt.. men i ärlighetens namn, hur ofta ska man egentligen flytta? lirat i 2 år nu o aldrig flyttat, lr kännt behovet av att flytta min/mina chars. så om jag skulle vilja så känns 200:- inte så värst hårt...

Medlem

Tycker att det borde vara gratis eller jävligt nära för att "Blizzard plans to limit transfers to once per character per six months." så kommer ju inte bli förflyttningar speciellt ofta.

Btw, som det ser ut nu så kommer man inte kunna fytta PvP till PvE etc "To prevent players from leveling up without the challenges of a PvP environment and then unfairly being able to make leveling up more difficult for other players on a PvP realm".

Medlem

Självklart ska det kosta, vare sig man vill det eller inte så skulle det inte funka om det inte gjorde det. Servrarna skulle bli allt för överbelastade.

Medlem

Jaha men borde inte blizzard ha tänkt på att ha stablia servers med tanke på hur många som lirar. Helt sjukt det kostar 120 kr att ens kunna lira spelet och sen ska de ha ännu mer pengar för att man vill flytta sin gubbe. De borde ha som limit att man bara kunde flytta ex antal gubbar i veckan eller nått.

Medlem
Medlem
Skrivet av Khwaj:

lirat i 2 år nu o aldrig flyttat, lr kännt behovet av att flytta min/mina chars. så om jag skulle vilja så känns 200:- inte så värst hårt...

ja jävlar... Spelet kom för inte ens 18 månader sedan. Dock kanske du lirat US betan eller nått...

iaf... Kommer det finnas något större behov av att flytta när de ska lägga ihop battlegrounds mellan servrarna? Är väl ändå för battlegrounds folk vill flytta för de vill inte sitta i köer om jag inte är helt ute på villospår. Klart... finns alltid undantagsfall som tycker att PVE är det roligaste som finns.
MER PVE TILL FOLKET! WEEE!


signatur

osv.

Medlem

200 Svenska riksdaler var verkligen inte vad jag tänkt mig. Kan det inte var som när man ska avlära sina talanger, först 1g sen lite mer osv.

Inaktiv

Börjar spela World of Warcraft igen om man kan flytta, men fan heller om man ska behöva betala 25$, då är dom dumma i huvet, Flytta en karaktär från en server till en annan för lika mycket som en ny kartong, skivor, och ett account!


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Inaktiv

haha 25 dollars för att få bättre ping nästa grej? ^^

nä gör som jag deleta din(a) lvl60 för det är för jävla trist det där spelet, grinda MC i ett år och sen nästa "endgame" dungeon tills blizzard är rika och sen... döda murlocs? haha.

Medlem

Själv tycker jag 25$ låter lite. Själv var jag inställd på 50$ om inte mer.

Medlem

OMFG hur fan kan dom ta betalt för att flytta en virtuell gubbe.. de kostar dom ju inte ett skit.. Dom kommer nog tjäna fint på detta..
Om tanken var att få folk att verkligen tänka efter om de verkligen vill flytta så finns det ju mycket bättre alternativ.. Tex ingame-cash eller att de förlorar några levels eller något.. Iallfall något som inte Blizzard tjänar på! ;\
Ne jag blir bara mer och mer besviken på Blizzard...

Medlem

kostade 60$ i SWG, så detta är helt utmärkt.

Inaktiv

50 kr kan jag tänka mig men aldrig 200. nej tack...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Haha! Vilket jävla whine, hade ni förväntat er nåt annat? Det är ju rätt självklart.

Skrivet av Khwaj:

Avgift e bra imo, inte tänkt att det ska va ett jäkla vandrarhem där 50% av serverpop. byts ut varje vecka... sen kan det ju alltid disskuteras hurvida 25$ e rimligt.. men i ärlighetens namn, hur ofta ska man egentligen flytta? lirat i 2 år nu o aldrig flyttat, lr kännt behovet av att flytta min/mina chars. så om jag skulle vilja så känns 200:- inte så värst hårt...

Word!

Medlem

Det hade inte funkat om det varit gratis å flytta karaktärerna då hade serverbalansen blivit en ren katastrof. hoppas det kommer kosta runt 20-25 som det sägs och max en flytt i månaden per konto eller så. Vore tråkigt om man flyttade nån snubbe till en server alla flyttar till så det blir queue på flera årstider.

Medlem

Kostar 50$ i Everquest 2 (100$ om du flyttar till annat account och server) så 20$ är billigt om man tittar på andra spel.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Detrol:

kostade 60$ i SWG, så detta är helt utmärkt.

Precis... Jag hade förväntat mig något ännu värre. $25 är ett resonabelt pris.

Medlem

Helt rätt så förhoppningsvis så slipper man dom som hoppar servrar som en annan känguru.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Anledningen att det kostar pengar är att det skulle bli en konstant flytt mellan servrarna om det vore gratis. Vem som helst med en halv hjärna kan väl klura ut det...


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

Anledningen att det kostar pengar är att det skulle bli en konstant flytt mellan servrarna om det vore gratis. Vem som helst med en halv hjärna kan väl klura ut det...

Ok men som jag sa så undrar jag varför Blizzard ska tjäna på det.. Finns andra alternativ som ingame pengar eller något (spelar inte wow så vet inte vad som låter rimligt). Och att man, som nån sa här inne, bara kan flytta max en char under 2 månader tex.

Det är som att man skulle pröjsa till Blizzard med riktiga pengar när man ska reseta sina talents.. Tycker verkligen denna service borde ingå i köpet av wow..

Medlem
12
Skriv svar