Mythic Entertainment blir EA Mythic

Robot
Mythic Entertainment blir EA Mythic
Medlem
Mythic Entertainment blir EA Mythic

The Empire strikes back.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

QQ

Hur mycket av marknaden äger EA nu? Kan ju tro att de lagt under sig hela PC marknaden snart.


signatur

osv.

Inaktiv

Jag håller faktiskt med. Det är riktigt tråkigt att så många företag blir tvungen att sälja sig till de stora.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Död åt EA....

Inaktiv

Mm, trist att de köper allt.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Medlem

Aja, då var väl Warhammer Online ute ur bilden då... för vi vet ju alla hur bra EA är på att följa upp med patchar och uppdateringar - det enda som håller MMOs vid liv.

Vilar en förbannelse över Warhammer + Onlinespel-kombinationen, verkar det som.

Medlem

Snart kommer Warhammer Online: Arbetsliv och Warhammer Online: Studentliv följt av en expansion som gör att Orkerna och Dvärjarna kan date:a och bli kära i varandra.

:evil:


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Varför klagar folk på EA då det är erat fel att dom mjölkar produkter, klart som fan att dom släpper 10 expansioner till The Sims då det finns dumma tonårsflickor som köper dom, och självklart släpper dom "booster-packs" till BF2 då det finns folk som aldrig ser solen som köper paketen över nätet. Det är NI som håller EA levande, så sluta klandra EA för att ni gång på gång blir lurade, dom ska ju nästan ha beröm som lyckas så bra trots allt skitsnack.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Hahhaha jag tror jag döööör....

Nä men seriöst, fy fan alltså...

Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Varför klagar folk på EA då det är erat fel att dom mjölkar produkter, klart som fan att dom släpper 10 expansioner till The Sims då det finns dumma tonårsflickor som köper dom, och självklart släpper dom "booster-packs" till BF2 då det finns folk som aldrig ser solen som köper paketen över nätet. Det är NI som håller EA levande, så sluta klandra EA för att ni gång på gång blir lurade, dom ska ju nästan ha beröm som lyckas så bra trots allt skitsnack.

Sen när blev VI 12åriga flickor som gillar att para ihop datoranimerade män och kvinnor, eller en 10-åring som skriker i micken och använder morans kredit för o köpa boosterpacks :l ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Mhm zoidberg, precis. EA kommer ju inte piska sina utvecklare för att göra "uppföljare/efterföljare" om de tror att ingen kommer att köpa dem. :f

Flakmonkey
Skrivet av Zoidberg:

Varför klagar folk på EA då det är erat fel att dom mjölkar produkter, klart som fan att dom släpper 10 expansioner till The Sims då det finns dumma tonårsflickor som köper dom, och självklart släpper dom "booster-packs" till BF2 då det finns folk som aldrig ser solen som köper paketen över nätet. Det är NI som håller EA levande, så sluta klandra EA för att ni gång på gång blir lurade, dom ska ju nästan ha beröm som lyckas så bra trots allt skitsnack.

Är nog inte så att folket här köper The Sims och alla dess expansioner direkt. Däremot så är det nog en del som bidrar indirekt till det hela genom att inte köpa andra spel vilket gör att The Sims fortsätter sin dominans... Om alla köpte de spel som de lirade så skulle det nog vara enklare att motivera andra typer av spel och helt nya idéer... Vi lär nog se mer av sånt här i framtiden, spel blir dyrare och dyrare att utveckla och då behövs det en jätte bakom som kan hjälpa till med finansiella medel och inte minst med marknadsföringen för att skapa tillräcklig hype...

Inaktiv

hohoho...EA ÄGER


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Noooo jag som faktiskt tyckte det här verkade kul

Medlem

Nu ska det mjölkas på titlar igen... Orka verkligen..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

suck... jag gråter faktiskt nu -.-

Medlem

Tyvärr om typ utvecklingen av warhammer går utanför ramarna vad många av dom som sitter där nu började med, så kan dom ju inte sluta heller! För typ EA äger ju hela jävla industrin snart -.- Kommer bli EA,blizzard och ID kvar tillslut -.-

Medlem

har ni inte fattat det än? Allt EA äger heter något som börjar på EA... de äger allt och allting redan med andra ord... EArth någon? (grov stöld av skämt från Penny Arcade (tror jag))

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Tyvärr om typ utvecklingen av warhammer går utanför ramarna vad många av dom som sitter där nu började med, så kan dom ju inte sluta heller! För typ EA äger ju hela jävla industrin snart -.- Kommer bli EA,blizzard och ID kvar tillslut -.-

Blizzard ägs av Vivendi så de kan du redan räkna bort.

Inaktiv
Medlem

Bwahahaha.. another one bites the dus.. big corporation


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Är nog inte så att folket här köper The Sims och alla dess expansioner direkt.

Att folk här på FZ inte köper The Sims tror inte jag heller, men de är en fruktansvärd storsäljare tack vare tjejerna som köper sina spel istället för att ladda ner.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

HORROR HORROR, är det enda jag kan säga.


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Är nog inte så att folket här köper The Sims och alla dess expansioner direkt. Däremot så är det nog en del som bidrar indirekt till det hela genom att inte köpa andra spel vilket gör att The Sims fortsätter sin dominans... Om alla köpte de spel som de lirade så skulle det nog vara enklare att motivera andra typer av spel och helt nya idéer... Vi lär nog se mer av sånt här i framtiden, spel blir dyrare och dyrare att utveckla och då behövs det en jätte bakom som kan hjälpa till med finansiella medel och inte minst med marknadsföringen för att skapa tillräcklig hype...

QFT.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Flakmonkey
Skrivet av Zoidberg:
Skrivet av Nosnos:

Är nog inte så att folket här köper The Sims och alla dess expansioner direkt.

Att folk här på FZ inte köper The Sims tror inte jag heller, men de är en fruktansvärd storsäljare tack vare tjejerna som köper sina spel istället för att ladda ner.

Var det inte det jag skrev? Att om folk vill undvika uppföljare och mjölkning så ska de köpa nya och annorlunda spel istället för att whina om det?

Medlem

Jag tycker att EA:s spel är ganska bra överlag fast de är inga överraskingar precis, man vet vad man får innan man ens har installerat.

Skulle vara tråkigt om de blev spelvärldens Microsoft dock, vem vet de kanske köper Microsoft Games oxå? It's in the game.

Medlem

tragiskt... DÅ kan man glömma det här spelet oxå. *suck*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
12
Skriv svar