Mythic Entertainment blir EA Mythic

Oroa er inte, EA kommer att kollapsa tillsammans med alla andra spelföretag när ni gamers har tvingat upp grafik, storlek och koplexitet på spelen så mycket att det inte längre går att gå i vinst.

Medlem

Tråden som du länkar till finns inte, men tack för de andra.

Skrivet av wobbler:

Exakt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag håller faktiskt med Zoidberg, och hade jag varit chef för EA hade jag också köpt upp mindre utvecklare.
Ni kan gnälla på om att de köper upp och massproducerar skräpspel, vilket iofs stämmer i vissa fall (NFS), men om sims säljer så väldigt mycket, och ingen här köper det så måste det ju innebära att vi alla här är minoriteter, så chansen att de lyssnar på några futtiga procent istället för den större skalan folk som köper är nog ganska liten.
Tänk efter själv, om du hade ett företag så skulle du ju inte rikta in dig på en mindre marknad om du hade valet att storsälja istället.
Och för övrigt stod det att de skulle få behålla jobben, så om det är samma människor under ett annat företagsnamn blir det nog inte så dåligt ändå.
Till sist vill jag ursäkta mina osammanhängande meningar, men det blir lätt så med sömnbrist och en utekväll

Medlem

Det är lika spännande att höra mobben gnälla som kärringar, och sedan fortfarande gå till butiken och köpa de produkter de gnäller över, för att sedan gnälla återigen över hur buggiga spelen de köpte över.

Darwin ftw.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

12
Skriv svar