Remake av Kings Quest III släppt

Robot
Medlem
Remake av Kings Quest III släppt

Häftigt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

mums, här ska frossas, lirade KQ I,II och III som en tok i yngre dagar

Medlem

coolt det måste jag testa....spelade Kings Quest 5 som en tok men fastnade hos den där jävla häxan, fatta aldrig hur man kom ut därifrån :S...Hoppas 3:an är kulig

Medlem

Verkar va fel på filen i FZ filarkiv......

Inaktiv

trevligt! här ska det spelas!

Medlem
Skrivet av Rampager:

Verkar va fel på filen i FZ filarkiv......

Japp man får tanka ner från hemsidan om man vill få installationen att gå igenom

Medlem

funkar filen eller ej, någon? FZ e inte känd för att släppa oduggliga filer

Inaktiv

Har lirat kings quest 7 bara.

Medlem
Skrivet av arasse:

funkar filen eller ej, någon? FZ e inte känd för att släppa oduggliga filer

Inte för mig iaf, fick tanka från orginal sidan.

Medlem

Sov inte i sängen! Jag kommer inte loss sen när han reser sig upp

Det är nog bäst att läsa kända buggar innan man spelar...även om det finns spoilers i listan:

http://www.infamous-adventures.com/forum/index.php?PHPSESSID=...

Inaktiv

Jag hatar den där äckliga one shoot kill wanabi gandalf mästaren!!! han dödar mig hela tiden!

Medlem

Är det bara jag som tycker att det var bättre när man fick skriva in vad gubben skulle göra?
Tyckte det förstörde spelen när de ändrades till peka-klicka.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

inga bilder?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gillar inte "du ska DÖ för att du korsade vägen"-mentaliteten i Sierras gamla äventyrsspel. Genren handlar om upptäckande och man ska inte vara rädd för att klicka på något!


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

nice måste testas

kört igenom hela space quest ,kings quest samt police quest.

Min favvo var iaf space quest hysteriskt kul


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Suck, man får inte installera det vart man vill. Orka.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Inaktiv

Kings Quest 3 var det jag spelade mest av alla i serien, och i mitt tyckte det bästa. Lite illa dock att det var nästan omöjligt att ta sig ned för berget utan att dö om man inte sänkte hastigheten på spelet :).

Medlem
Skrivet av noaxark:

Gillar inte "du ska DÖ för att du korsade vägen"-mentaliteten i Sierras gamla äventyrsspel. Genren handlar om upptäckande och man ska inte vara rädd för att klicka på något!

Jag tycker precis tvärtom,

Handlingar skall ha konsekvenser;

varför utesluta de negativa?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv

Kan inte förstå hur dessa spel kunde bli populära. Lucasarts spel däremot... Klart de bästa äventyrspelen på sin tid.

Medlem

Fastnade aldrig riktigt för "Quest"-spelen. Police Quest 3 tror jag var det enda jag spelade igenom. Men självklart är det skoj med remakes, ska testa iaf.


signatur
Medlem

3an är ju helt klart grym!
Minnen.. ahh

Medlem
Skrivet av Notumforce:

nice måste testas

kört igenom hela space quest ,kings quest samt police quest.

Min favvo var iaf space quest hysteriskt kul

Testade du aldrig heroes quest : quest for glory?
Det var min favorit i alla fall (förutom 5'an) f*n ta sierra och deras beslut att försöka sig på 3d.


signatur

PC load letter? WTF is that!?!

Flakmonkey
Skrivet av fisk:

Jag tycker precis tvärtom,

Handlingar skall ha konsekvenser;

varför utesluta de negativa?

Håller helt och hållet med, men många tycker nog att det är på tok för frustrerande att dö och behöva spela om någonting... jag menar nuförtiden whinar ju folk som småungar om de inte kan använda quicksave och quickload var femte sekund :/

Inaktiv

Var tog adventure genren vägen? Så många klassiker specielt i "quest" serien, hero quest bäst förstås.

Medlem
Skrivet av fisk:
Skrivet av noaxark:

Gillar inte "du ska DÖ för att du korsade vägen"-mentaliteten i Sierras gamla äventyrsspel. Genren handlar om upptäckande och man ska inte vara rädd för att klicka på något!

Jag tycker precis tvärtom,

Handlingar skall ha konsekvenser;

varför utesluta de negativa?

För att som äventyrare vill jag utforska alla möjligheter: klicka på allt, gå överallt, prata med alla och säga allt - utan att behöva vara rädd för att bli bestraffad för det. Dessutom sker inte konsekvenserna direkt i Sierra-spelen, så såvida man inte har en miljon save-filer och är redo att spela om stora delar av spelet, kan man lätt bli f*cked up the @$$. Ett exempel på detta är ju slutet på Larry 1, om jag minns rätt:

Hade man glömt att plocka upp ett äpple tidigare i spelet, kunde man inte klara det.

Edit: Med det vill jag dock inte säga att man nödvändigtvis måste vara helt odödlig. Farliga scener som kräver lite kvicktänkthet kan spiffa upp ett äventyrsspel, om det görs rätt (läs: med automatiska checkpoints innan).


signatur

Aj, dina ögon!

Flakmonkey

Jo men det där är ju snarare buggar. Tycker det är skoj i Larry att om man glömmer att sätta på kondomen innan man har sex så dör man ^^

Medlem

Det där med Larry 1 stämmer bra.
Gissa om man var less när man kommit till slutet och missat den grejen?


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

1
Skriv svar