SiN Episodes: Emergence
Doom 3 engine är lika föråldrad som source motorn, den är uppdaterad, precis som source, UE3 finns inga spel klara med än väl, eller ? Cryengine 2 är ÄNNU en genration spel bort.
Dead Rising blir nog det första spelet som släpps med UE3-motorn iaf. Ja, det drivs av den motorn.
Sedan det där med SiN Episodes, jag tyckte iaf att spelet gav mer av en utmaning än Hl2: Ep 1 och det verkar som sagt att recensenten har värmeproblem eller något, då spelet verkligen inte ser ut sådär på min dator iaf.
Oblivion använder sig utav UE3 motorn och det är ju redan släppt.
Tji fick du
Enligt Wikipedia använder den iallafall Gamebryo Engine. Dessutom finns inte Oblivion med i den här listan: [http://en.wikipedia.org/wiki/Unreal_engine]
En sak som jag tycker är lite föråldrat i Source är att den använder hitboxar. Visst det funkar ju men exempelvis så har doom 3 "per-polygon hit detection"
Låt mej ge er ett par "Ultimata Sanningar" (TM):
1. Half Life är INTE världens bästa spel
2. Half Life 2 ÄR överskattat
3. Source-motorn ÄR föråldrad och överskattad
4. SiN ÄR dåligt, inte ens originalet var bra
Det var inte ultimata sanningar, det var inte änns sanningar det var dina åsikter.
source-motorn var iofs föråldrar redan då den kom...
den hade inget nytt alls.
det var en upphottad hl-motor (läs: quakekod)
Sourcemotorn har valve kodat helt själva, så nej det är inte en upphottad hl-motor.
Oblivion använder sig utav UE3 motorn och det är ju redan släppt.
Nej det gör den inte.
<3
Doom 3 engine är lika föråldrad som source motorn, den är uppdaterad, precis som source, UE3 finns inga spel klara med än väl, eller ? Cryengine 2 är ÄNNU en genration spel bort.
Dead Rising blir nog det första spelet som släpps med UE3-motorn iaf. Ja, det drivs av den motorn.
Sedan det där med SiN Episodes, jag tyckte iaf att spelet gav mer av en utmaning än Hl2: Ep 1 och det verkar som sagt att recensenten har värmeproblem eller något, då spelet verkligen inte ser ut sådär på min dator iaf.
Oblivion använder sig utav UE3 motorn och det är ju redan släppt.
Tji fick du
Enligt Wikipedia använder den iallafall Gamebryo Engine. Dessutom finns inte Oblivion med i den här listan: [http://en.wikipedia.org/wiki/Unreal_engine]
En sak som jag tycker är lite föråldrat i Source är att den använder hitboxar. Visst det funkar ju men exempelvis så har doom 3 "per-polygon hit detection"
Vad fan har jag fått det ifrån då? Jag var helt 100 på att spelet använde sig utav UE3 motorn :S
Sourcemotorn har valve kodat helt själva, så nej det är inte en upphottad hl-motor.
Nja, det är inte helt sant. Det finns kod kvar från Quake/Half life i Half life 2.
Minns den ökända Half life 2-källkodsläckan som hände innan det släpptes. Enligt dom som kikat i den så fanns det massor med Quake-kod kvar, tom med kommentarer från id software intakta...
...sen märks det ju tydligt också, på allt från hur ljuset ser ut till hur det känns att styra och röra sej.
Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry
Rituals kartlayout är ett skolexempel på en extremt linjär design och i mångt och mycket en återgång till det tidiga 90-talets FPS-titlar där påmålade dörrar, omkullvälta lastbilar och ologiskt placerade stängsel är huvudregel.
Tänk, det var ju precis hur HL2 var...
Bästa sättet att snabbt se vart 'Teh Door(tm)' man skall gå igenom var, var att ställa ner grafiken - då kunde man se det på långt håll och slapp gå runt och titta efter... påmålade dörrar is teh shit.