SiN Episodes: Emergence

Medlem
Skrivet av Latex:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av KlosterKatten:

Doom 3 engine är lika föråldrad som source motorn, den är uppdaterad, precis som source, UE3 finns inga spel klara med än väl, eller ? Cryengine 2 är ÄNNU en genration spel bort.

Dead Rising blir nog det första spelet som släpps med UE3-motorn iaf. Ja, det drivs av den motorn.

Sedan det där med SiN Episodes, jag tyckte iaf att spelet gav mer av en utmaning än Hl2: Ep 1 och det verkar som sagt att recensenten har värmeproblem eller något, då spelet verkligen inte ser ut sådär på min dator iaf.

Oblivion använder sig utav UE3 motorn och det är ju redan släppt.

Tji fick du

Enligt Wikipedia använder den iallafall Gamebryo Engine. Dessutom finns inte Oblivion med i den här listan: [http://en.wikipedia.org/wiki/Unreal_engine]

En sak som jag tycker är lite föråldrat i Source är att den använder hitboxar. Visst det funkar ju men exempelvis så har doom 3 "per-polygon hit detection"

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Låt mej ge er ett par "Ultimata Sanningar" (TM):

1. Half Life är INTE världens bästa spel
2. Half Life 2 ÄR överskattat
3. Source-motorn ÄR föråldrad och överskattad
4. SiN ÄR dåligt, inte ens originalet var bra

Det var inte ultimata sanningar, det var inte änns sanningar det var dina åsikter.

Skrivet av prikk:

source-motorn var iofs föråldrar redan då den kom...
den hade inget nytt alls.
det var en upphottad hl-motor (läs: quakekod)

Sourcemotorn har valve kodat helt själva, så nej det är inte en upphottad hl-motor.

Skrivet av Latex:

Oblivion använder sig utav UE3 motorn och det är ju redan släppt.

Nej det gör den inte.


signatur

<3

Inaktiv

Orginalet SiN var mycket bra. Fortfarande ett av de bättre FPS jag har spelat. SiN Episodes ser ut som skräp, inte konstigt att de väljer att släppa ett avsnitt i taget.

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Latex:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av KlosterKatten:

Doom 3 engine är lika föråldrad som source motorn, den är uppdaterad, precis som source, UE3 finns inga spel klara med än väl, eller ? Cryengine 2 är ÄNNU en genration spel bort.

Dead Rising blir nog det första spelet som släpps med UE3-motorn iaf. Ja, det drivs av den motorn.

Sedan det där med SiN Episodes, jag tyckte iaf att spelet gav mer av en utmaning än Hl2: Ep 1 och det verkar som sagt att recensenten har värmeproblem eller något, då spelet verkligen inte ser ut sådär på min dator iaf.

Oblivion använder sig utav UE3 motorn och det är ju redan släppt.

Tji fick du

Enligt Wikipedia använder den iallafall Gamebryo Engine. Dessutom finns inte Oblivion med i den här listan: [http://en.wikipedia.org/wiki/Unreal_engine]

En sak som jag tycker är lite föråldrat i Source är att den använder hitboxar. Visst det funkar ju men exempelvis så har doom 3 "per-polygon hit detection"

Vad fan har jag fått det ifrån då? Jag var helt 100 på att spelet använde sig utav UE3 motorn :S

Inaktiv

SiN Episodes: Emergence är ett spel som ger "vatten på kvarn" till alla de som tycker spelbranchen är barnslig och omogen...

Inaktiv

Är ju förresten lite intressant att det här forumet mer handlar om folk som tjafsar om huruvida sourcemotorn är kass eller suveränt bra, än om SiN...

Medlem

de brydde sig inte heller att lägga in HDR fastän vi är i 2006 och source kan göra det...

Nä spelet känns föråldrat jag ångrar jag köpte skiten.. Sin 1 är så fan mycket bättre..

Medlem
Citat:

Sourcemotorn har valve kodat helt själva, så nej det är inte en upphottad hl-motor.

Nja, det är inte helt sant. Det finns kod kvar från Quake/Half life i Half life 2.
Minns den ökända Half life 2-källkodsläckan som hände innan det släpptes. Enligt dom som kikat i den så fanns det massor med Quake-kod kvar, tom med kommentarer från id software intakta...

...sen märks det ju tydligt också, på allt från hur ljuset ser ut till hur det känns att styra och röra sej.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

tyckte SiN Emergence spelet var ganska spännande och underhållande att spela igenom. håller med dock vad någon tidigare nämde om bossarna på slutet och att det var ett verkligen abrupt slut.

Inaktiv
Citat:

Rituals kartlayout är ett skolexempel på en extremt linjär design och i mångt och mycket en återgång till det tidiga 90-talets FPS-titlar där påmålade dörrar, omkullvälta lastbilar och ologiskt placerade stängsel är huvudregel.

Tänk, det var ju precis hur HL2 var...

Bästa sättet att snabbt se vart 'Teh Door(tm)' man skall gå igenom var, var att ställa ner grafiken - då kunde man se det på långt håll och slapp gå runt och titta efter... påmålade dörrar is teh shit.

123
Skriv svar