FZ:s Soul Calibur 3-tävling igång

Robot
Inaktiv
FZ:s Soul Calibur 3-tävling igång

Varför ha en tävling i ett fightingspel som inte går ut på 1 on 1-matcher? Som att ha en tävling i FPS där man ska skjuta prick på snabbast tid istället... =/


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Flakmonkey

Därför att så många som möjligt ska få vara med och ha chansen.

Medlem

Att tävla i ett fightingspel mot _datorn_ känns ungefär lika seriöst som att anordna en "tungviktsmästartävling" där man snabbast skall slå ned sin egen nallebjörn.
Oavsett om det är för att fler skall kunna ha möjlighet att vara med eller ej känns nog denna tävling som ett hån mot seriösa fightingspelare.

Flakmonkey

Tävlingen är inte för seriösa fightingspelare och vi har aldrig påståt det heller, även om de som är seriösa är med också. Är du så seriös att du tycker det är under sin värdighet att spela mot datorn så är det väl bara att åka till EVO? Är du för dålig för att åka dit kan du ju börja fundera på om du ska sluta vara seriös och satsa på något annat istället.

Medlem

Jag har aldrig påstått att jag själv är en seriös spelare, och mitt inlägg syftar bara till att förmedla intrycket jag fick när jag läste om tävlingen i fråga. Faktum är att jag knappt spelar fightinglir själv alls, däremot känner jag folk som gör det på hög nivå.

Lågt av dig att komma med personpåhopp baserade på lösa antaganden.

Flakmonkey

det var aldrig riktat direkt mot dig. "Du" är de personer som anser sig vara seriösa spelare, om du tog det som ett personligt påhopp så ber jag om ursäkt.

Om jag inte sagt det förut så håller jag med om att formatet inte seriöst och skulle tävlingen kora den bästa spelaren så hade det varit så fel som det kan bli. Men nu är det enbart en kul grej och som en sådan är det bättre att 100 pers kan vara med och konkurrera än 3-4 som hade varit fallet om tävlingen hade varit seriös.

Medlem

Ah, nu fick jag ett lite annat synsätt på upplägget.
Läste även din replik på rätt sätt nu. Fast tips är att skriva "man" istället för "du" i sådana fall

Inaktiv

Spännande med Soul Calibur tävling på DreamHack! Jag ska dit i sommar och undrar om ni kommer ha en nu Soul-turnering då?

Som jag också förstod det så tävlade man mot datorn. Stämmer detta? Skulle föreslå att man tävlar i vs. Förstår att ni är rädda för att det inte kommer spelare men jag tror knappast att fallet blir så. Till exempel så deltog jag i en Soul-Turnering i Lund (bor 100 000 människor) och det kom cirka 25 personer. I lund finns en jag och en till som spelar Soul Calibur seriöst, och tävlingen hölls av game. Tror även att turneringen drar till större intresse av åskådare om man ser spelare mot sig än om en spelare slåss mot en dator.

Just my two cents.

1
Skriv svar