CellFactor plåtat

Robot
Medlem
CellFactor plåtat

Spelet verkar skittråkigt om man tittar på bilderna och tidigare filmer.

Medlem

Kan tyvär inte hålla med dig Johan, för både filmen o bilderna är jätte snygga tycker jag o spelet verkar hur skoj som helst...

Medlem

... fysik som detta gör sig bättre i film-form

Medlem

som Homer säger: boring


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Night Hawk du vet ingenting, jag har spelat demot och kan säga att spelet inte är tråkigt. Grafiken är lysande och fysiken är helt makalös. Om du inte tror mig tanka demot och testa, man behöver inget fysik kort till detta spel det funkar utmärkt endå utan minsta lagg. Det går inte att förklara detta spel, helt unikt i sin extrema stil...

Allt jag kan säga är att TESTA!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

LaXen.. har du AgeiaX?? Kan inte du filma en snutt och länka den till mig... skulle vilja se det lite i liveaction, och inte nåt trailer där speltillverkaren spelar spelet för att visa alla effekter... Vill se hur det flyter på, och hur funkar... Plus om du har lust att poste eller bättre även me PM som du kan skriva dina system specs??? Uppskattat om du har ork o lust!!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Laxen:

Night Hawk du vet ingenting, jag har spelat demot och kan säga att spelet inte är tråkigt. Grafiken är lysande och fysiken är helt makalös. Om du inte tror mig tanka demot och testa, man behöver inget fysik kort till detta spel det funkar utmärkt endå utan minsta lagg. Det går inte att förklara detta spel, helt unikt i sin extrema stil...

Allt jag kan säga är att TESTA!

varför måste största delen av alla inlägg besvaras med svar som låter otroligt drygt -.- börjar sacka ner stämningen här på Fz otroligt mycket o.o

Medlem
Skrivet av Laxen:

[...] man behöver inget fysik kort till detta spel det funkar utmärkt endå utan minsta lagg.

Har för mig att utvecklarna sagt att det går att spela utan ett PhysX-kort, men att detta innebär att en del av de huvudsakliga features som man är ute efter avaktiveras.

Som de säger på Artificial Studios, som ligger bakom CellFactor, angående spela utan ett Ageia PhysX:

Citat:

[...] we never really intended for players to actually play the game like that, so we stripped the more advanced features out of the software mode (such as fluid and cloth); [...]

Medlem

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=27540

inte har man väl gelé som blod? ser ju helsjukt ut


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Tycker spelet verkar mer vara ett teknikdemo än ett spel. Blev nästan sjösjuk av filmerna och inte ett dugg sugen på att spela. Var är handlingen???

Skrivet av noaxark:

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=27540

inte har man väl gelé som blod? ser ju helsjukt ut

Just blodet är det jag är mest hypad över i grafikmotorn. Det är det första steget som är taget på riktigt emot riktiga, dynamiska "flytande" vätskor i spel istället för att bara vara en shader typ

Som ett första steg är det självklart ett lite halvfult sådant, men just de där "klumparna" är så stora som de är pga. att det inte ska bli alltför krävande. Men det uppför sig som riktiga vätskor, det flyter längs väggar etc. När datorerna blir bättre kommer också "klumparna" kunna bli mindre och mindre tills man i stort sett har riktiga vätskor simulerade i spel. Fantastiskt imo.

Men utöver det så verkar Cellfactor ganska torrt. Ja, det är ett techdemo

Medlem

var är handlingen i q3 då ?
men skoj är det ju ändå..

Medlem

Laxen som säger att det flyter utan ett ageia vet inte då vad han pratar om, jag sitter då med 3200+ cpu, samt XFX 7900GT EE, och lirar med 10-20FPS.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

LaXen.. har du AgeiaX?? Kan inte du filma en snutt och länka den till mig... skulle vilja se det lite i liveaction, och inte nåt trailer där speltillverkaren spelar spelet för att visa alla effekter... Vill se hur det flyter på, och hur funkar... Plus om du har lust att poste eller bättre även me PM som du kan skriva dina system specs??? Uppskattat om du har ork o lust!!!

Vår käre @Shock la upp två filmer till sitt test av Agiea-kortet. Du finner film 1 här samt film 2 här.

Sen ang. att spela utan Agiea-kortet förstår jag inte meningen med, spelet är ju gjort för att spelas med ett sådant och man förlorar de smaskigaste funktionerna utan kortet. Men men..

Medlem
Skrivet av Detrol:

Laxen som säger att det flyter utan ett ageia vet inte då vad han pratar om, jag sitter då med 3200+ cpu, samt XFX 7900GT EE, och lirar med 10-20FPS.

Jag vet visst vad jag pratar om, för att få spelet att flyta på måsta man stänga av Cellclothes funktionen och sen dra ner texturerna på 50% sen kan man lira utan minsta lagg alls...

Mitt system:
Athlon 64bit 3200+ 2.0ghz, Vencie
Crossair 2x512mb Dual channel
V9999 GeForce 6800GE (GamerEdition) 256mb
WinXp Sp2

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

varför måste största delen av alla inlägg besvaras med svar som låter otroligt drygt -.- börjar sacka ner stämningen här på Fz otroligt mycket o.o

Vad fan pratar du om? mitt svar lät inte drygt alls, du vet ingenting lille man... Testa spelet själv så får du se varför det är så kul.

Skrivet av mullins:

Sen ang. att spela utan Agiea-kortet förstår jag inte meningen med, spelet är ju gjort för att spelas med ett sådant och man förlorar de smaskigaste funktionerna utan kortet. Men men..

Funkar hur bra som hellst att spela det utan phys kort, det är dock två effekter man går misste om, Cellclothes och fluid effekterna vilka jag kan klara mig utan för att spara 3000 spänn...

Angående handligen så vet vi inget om den, eftersom att vi bara testat demot än så länge, och demot var ett techdemo JA. Men som landy sa "q3 har ingen handling men är kul endå" Vilket stämmer mycket bra för att alla spel behöver inte en handling för att vara bra...

Over and out!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Definera flytande isf, för jag kallar inte 30 FPS flytande, möjligt 60-80FPS är acceptabelt som flytande.

Skrivet av Detrol:

Definera flytande isf, för jag kallar inte 30 FPS flytande, möjligt 60-80FPS är acceptabelt som flytande.

Jag tror att utvecklarnas och förläggarnas definitioner på att spelet "flyter" ofta är 30 fps, och det är detta man tänker på när man sätter systemkraven för ett spel.

Medlem

nej nej, jag hade inge lag alls, bara ibland när det var många delar som flög i luften under en explotion... annars hade jag runnt 40 - 60 fps


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Night Hawk du vet ingenting, jag har spelat demot och kan säga att spelet inte är tråkigt. Grafiken är lysande och fysiken är helt makalös. Om du inte tror mig tanka demot och testa, man behöver inget fysik kort till detta spel det funkar utmärkt endå utan minsta lagg. Det går inte att förklara detta spel, helt unikt i sin extrema stil...

Allt jag kan säga är att TESTA!

jag har testat demon och den var tråkig!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

pff, då har du väldigt dålig smak eller en kass dator för tråkigt är det inte


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar