Veckans tågresor har tvingat fram spelinköp

Flakmonkey
Veckans tågresor har tvingat fram spelinköp

Runt lunchtid imorgon sätter jag mig på ett tåg ner till Skaune. Ska nämligen till Nordic Game och titta runt lite samt självklart rapportera för FZ. Förhoppningsvis kommer det att visas upp något som är värt att skriva hem om, men med tanke på de företag och personer som är där lär det inte vara några som helst problem på den fronten. Under mina dagar i danmarks förort ska jag bo hos en FZ-medlem och god vän - @Swingcat - så ett tack i förskott till henne är nog på sin plats.

Nu till rubriken. Jag åker som sagt från Stockholm till Skåne med tåg och tillbaka igen vilket innebär att jag kommer spendera över 10 timmar i SJ:s våld. För att klara av detta insåg jag tidigt att det skulle krävas nya Nintendo DS-spel. Efter dagens träning drog jag mig därför till den närmaste Game-butiken (Täby Centrum) där jag hittade två titlar som jag bara var tvungen att införskaffa: remaken av Final Fantasy III och Castlevania: Portrait of Ruin. Har stora förhoppningar på båda spel, speciellt Final Fantasy III, och jag tror nog att de kan göra min tid på tågen till en fröjd istället för en plåga.

Kul grej, killen i "kassan" på game är/var FZ:s chefredaktör @John granne. Det är allt en liten värld vi lever i.

#blogg

Medlem
Veckans tågresor har tvingat fram spelinköp

castlevania är det absolut inget fel på. sitter själv och spelar det på tåget till och från jobbet om dagarna. enda nackdelen är väl att man tycker att resorna blir lite för korta.

Inaktiv

Danmarks förort.. du är inte välkommen här längre!


signatur

To swing is not to Wii.

Antikvitet

Jaså, du träffade Alex, så roligt! Hur visste du att han och jag bodde grannar tidigare?

Jag var hans innebandytränare i typ fem år också.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Åh coolt, jag hängde lite i Täbban (och Tegel...) när jag var lärare i Täby

Både FFIII och Castlevania är hyfsat underhållande, men inga klassiker direkt.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Jag har en gammal klasskamrat, Belinda, som jobbar på GAME i Täbban. Världen blir mindre...

Skägg.
10 Chambers

Alex, killen på DH?

Anyhow, jag har inte rört min DS på säkert ett halvår... men när jag ska till DK på onsdag kanske det är dags att damma av den.


signatur
1
Skriv svar