Hideo Kojima om nästa generations konsoler

Robot
Hideo Kojima om nästa generations konsoler
Inaktiv
Hideo Kojima om nästa generations konsoler

Blev jag förvånad att han satte PS3 > Xbox360 > Wii?

Nej.

Jag skulle ha satt det Wii > Xbox360 > PS3

Wii först för att man har alltid haft en ny upplevelse på Nintendos konsoler, alltid något specielt på något sätt, lite som Bio

Xbox360 anndra platts för att Xbox har bra spel, kör online på ett lätt sätt och håller en bra standard till rästen, även om känslan inte är lika bra som Nintendo (Bio), altså DVD

PS3 sist för att jag ser PS som lite "gott och blandat", presis som TV kanaler, mycket skräp men några god bitar ^^

*Warning, Incoming flame!*

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Blev jag förvånad att han satte PS3 > Xbox360 > Wii?

Nej.

Jag skulle ha satt det Wii > Xbox360 > PS3

Wii först för att man har alltid haft en ny upplevelse på Nintendos konsoler, alltid något specielt på något sätt, lite som Bio

Xbox360 anndra platts för att Xbox har bra spel, kör online på ett lätt sätt och håller en bra standard till rästen, även om känslan inte är lika bra som Nintendo (Bio), altså DVD

PS3 sist för att jag ser PS som lite "gott och blandat", presis som TV kanaler, mycket skräp men några god bitar ^^

*Warning, Incoming flame!*

Vad du säger stämmer rätt bra, Wii will rule them all!

Flakmonkey

Tycker nog han har en poäng ändå, titlar som MGS4 och FFXIII för tankarna till storslagna filmäventyr... Visserligen har Xbox 360 det rätt gott ställt där också, främst med Halo 3, men känns ändå inte som om det är på riktigt samma nivå... Och om Gamecube är något att gå efter så lär många av spelen bli sådan som man kan sitta och spela korta sessioner. Mycket partyspel som är otroligt roliga men inte något som kan jämföras med MGS eller FF... visserligen finns ju Zelda som är ett rätt stort undantag där ^^ Men trots det så känns Wii som en aning lättsammare underhållning, vilket varken är bättre eller sämre, bara annorlunda...

Känns som att om man vill ha allt det goda så måste man skaffa sig alla tre, annars kommer man att missa många fantastiska spel och då kvittar det vilken som liknas vid en biofilm och vilken som är ett TV-program ^^

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]Blev jag förvånad att han satte PS3 > Xbox360 > Wii?

Nej.

Jag skulle ha satt det Wii > Xbox360 > PS3

Jag skulle inte vilja kalla det han säger för någon direkt ranking.
Han säger ju bara att de olika konsolerna är riktade mot olika målgrupper.

*PS3 är dyr och klumpig att komma igång med men när man väl spelar är det en upplevelse utöver det vanliga.
*Wii är billig och snabb att komma igång med och du kan sätta dig och spela när som helst när du har lite tråkigt.
*Krysslådan hamnar någonstans mitt emellan.

Inaktiv

Det är klar att han ranka consolerna.

Vem väljer inte Bio framför en TV kväll?

Det märks att folk anknytna till PS blir oroliga, mycket utalanden från Sony och "förklaringar" för att man ska välja PS3:an.

PaZ
Medlem

Jag vet att iaf jag oftare "väljer" tv:n än går på bio..

Okej, även om Kojima nu har all min respekt som spelskapare var det där de sämsta liknelser jag hört. Exakt vad gör att PS3 blir mer som bio än 360? Det kostar mer att se på DVD än på bio...

Medlem

Jag tycker också att det var en sketen jämförelse. Vad exakt göra PS3an så mycket bättre än 360? MSG4 och FFXIII? Jag kör nästan hellre Mass Effect än båda de spelen. I alla fall hellre än FFXIII (inget FF fan).

Jag äger en 360 och skulle nog inte ha köpt en PS3a vare sig den fanns ute när jag köpte 360 eller inte. Jag vill inte säga att PS3an är en sämre konsoll, det är bara så att jag gillar 360 mer.

Skrivet av [ThreeZool:

"]Wii först för att man har alltid haft en ny upplevelse på Nintendos konsoler, alltid något specielt på något sätt, lite som Bio

Exakt. Wii är ju den mest revolutionerande konsollen den här generationen och därför bör den klassas som "bio".


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Trams! Är det nån konsoll som ska klassas som "bio" så är det Atari Jaguar! Sådeså!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

PS3 är som en concorde. Det var bara ett fåtal som hade råd åka med dem och dom gick back hela tiden.
Xbox 360 är som ett privatplan. Kostar ganska mycket men det finns ändå folk som har råd att flyga som hobby.
Wii är som ett radiostyrt modellflygplan. Alla har råd och det är lätt och jäkligt roligt.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Ahh så skönt med alla "experter" som redan nu, ett halvår före release vet hur bra/dålig PS3an blir.

Visst blir den dyr, men det gör den ju knappast bättre eller sämre än de andra. Vänta med era åsikter tills alla tre apparaterna är släppta och sen kan ni uttala er.

Om något så borde Kojima veta ifall den är bra eller inte långt mycket bättre än oss som inte ens ha fått pillrat på den än.

Kan dock hålla med om att det inte lär bli inköp före den gått ner kraftigt i pris, men det betyder ju inte att jag tycker den är dålig, bara dyr.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av LocSin:

Om något så borde Kojima veta ifall den är bra eller inte långt mycket bättre än oss som inte ens ha fått pillrat på den än.

Det är inte precis så att han kan säga att dom andra är bättre. Han måste säga att PS3 är bättre för att kunna säkra försäljningen av sin mjukvara.

Enklare än så är det inte.

Inaktiv
Skrivet av LocSin:

Ahh så skönt med alla "experter" som redan nu, ett halvår före release vet hur bra/dålig PS3an blir.

Visst blir den dyr, men det gör den ju knappast bättre eller sämre än de andra. Vänta med era åsikter tills alla tre apparaterna är släppta och sen kan ni uttala er.

Om något så borde Kojima veta ifall den är bra eller inte långt mycket bättre än oss som inte ens ha fått pillrat på den än.

Kan dock hålla med om att det inte lär bli inköp före den gått ner kraftigt i pris, men det betyder ju inte att jag tycker den är dålig, bara dyr.

Vem har sagt att den kommer att vara kass?

Vi komenterar hans utalande om hur dom står till varandra och vi komenterar om det stämmer eller ej enligt va vi har sett.

Flakmonkey

Äh, problemet är ju att många kommenterar som om de visste hur det kommer bli. Tycker också det är kul att läsa alla domedagsinlägg om hur PS3 kommer sälja hur kasst som helst iom att den är så dyr. Förra E3 var det ju tvärtom, då var det Xbox360 som skulle vara kass och dyr... Men men, i slutändan spelar det nog inte så stor roll att PS3 är dyrare än 360 och Wii. Är spelen tillräckligt bra så kommer PS3 förmodligen att sälja hur bra som helst ändå. Fast det blir nog omöjligt för den att dominera på det viset som PS2 har gjort och gör, men det är ju å andra sidan bara bra för oss konsumenter

FML
Medlem

Jag har inte hängt med så mycket, men varför ska de ha ett sådant högt pris på PS3an? Är det något speciellt med tillverkningen eller vill de bara tjäna pengar? Fast o andra sidan så borde de ha ett lagom pris isåfall om de vill sälja bättre än de andra konsollerna, men så är det inte. :S

Flakmonkey

Den största boven i dramet är tveklöst Blue-rayspelaren

1
Skriv svar