Medlem
Driver

Jag fortsätter och skriver om gamla spel då det är dom som man har fått mest kärlek av. Min nästa uppsättning handlar om det utlimata bilspelet Driver.

Driver var ett helt fantastiskt spel när man tänker tillbaka på det, det hade allting som man behövde snabba bilar, vilda bil jakter, och Guppiga vägar. Det var som ett bilspel ska vara inte det tröttnade åka runt en bana eller åka till flag till flag, nu var du en undercover polis som skulle vinna skurkars tillit genom att köra dom kors och tvärs genom spelet.

Alla banor var rätt bra varierande och allting hade en skön känsla när man satt bakom ratten och körde ifrån varje polis man såg, Det är som att titta på Getaway in Stockholm fast man ser mer poliser och att man kan bli stoppad genom att få 20 polisbilar över en. Det var en jäkligt rolig sak att polisen var vildare än man själv var, dom följde med överallt även om man råkade köra ner i vattnet så kunde man se 10-15 polisbilar flyga med.

En annan rolig sak som spelet erbjud var att göra sina egna filmer och det var så skoj att man kunde välja mer eller mindre vad man skulle filma förnågot och om man skulle följa polisernas wiev eller sin egen. Fast man blir jämt lite förbryllad av att se att bilen man kör kunde tappa över 4st navkaplsar.

[i]Old but still good[/i]

#blogg

Medlem
Driver

Minns att jag spelade detta hemma hos en vän, ja vi egentligen ett gäng där, och det bråkades hela tiden om vems tur det var att spela... Så när jag en tid senare såg spelet i en butik tvekade jag inte en sekund.

Tänkte fräscha upp minnet nu efter att du skrivit detta blogginlägg då suget kom igen.
Introt var lika grymt som första gången man såg det, så har jag problem med gasen i spelet. Den låser sig nämligen.
Drog hem en patch... men problemen försvann inte. Dock har jag Driver på franska nu (hjälper inte kan jag avslöja).

Har du några tips?
(kikar in i readme filen sålänge)

Medlem

Minns att jag hade något liknande fel, har du testat att ändra om vilken knapp du gasar på? då du refinekeys tar och väljer sedan samma key som det var, kanske hjälper.. Hoppas att du får ordning på felet.

Medlem

Jag hade redan redefineat mina keys så att styrningen sköttes med piltangenterna. Default var verkligen en skum tangent-setup.
Men det verkar inte vara själva problemet. Datorn låser den knapp man tryckt på senast. Så när jag väl börjar svänga så göra jag donuts i all evighets evighet
Men tackar ändå

(drar hem patch1 och 2 from gamespot nu. Hoppas dessa filer kan få spelet att rulla)

1
Skriv svar