Quake Wars - förbeställning och bild

Robot
Medlem
Quake Wars - förbeställning och bild

Oj oj oj... spelet såg bra ut innan, den bilden fick mig att vilja förbeställa dock. Grafiken ser ju absolut fantastiskt ut.

Medlem

Quake Wars > Battlefield 2142

Inaktiv

aids > lagbaserade spel på internet

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Light:

aids > F3D

Skrivet av Fragzone forum regler:

1.1. Inga personangrepp
Alla kan inte vara kompisar, men om ni vill göra upp - gör det utanför våra diskussionsforum. Vi tolererar inga personangrepp

kthxbye

Medlem

Rules are meant to be broken

Inaktiv

Att man jämföra BF2: 2142 med QW:ET är helt oförståligt!


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

Omg, stop this whine!


signatur

Nämen!

Medlem

ja nu ska vi uppföra oss som vuxna män/kvinnor

Medlem
Skrivet av Outzider:

Att man jämföra BF2: 2142 med QW:ET är helt oförståligt!

Mja, inte direkt. Då båda spelen är någorlunda lika varann, är det inte alls Konstigt att jämnföra dom.

Speciellt när Båda fokuserar på stora slag med liknande Fordon. Flygande farkoster, Battle Mecs, Bilar, INF m.m.

Och allt jag säger är att jag kommer välja ETQW före Jag väljer 2142. Bättre grafik, nyare grafikmotor, intressantare Gameplay. BF2142 verkar bli lika dant som BF2, fast med nya Skins och modeller, Och dom har ingen aning om hur man behandlar sitt community.

Påstår inte QW blir bättre, för jag kan omöjligt veta, dock så är det som sagt mer intressant.

Medlem

Klart att Quake wars är det man väljer? BF 2142 är ett skämt.


signatur
Medlem

BF 2142 känns bara som ett desperat försök av EA att inte förlora allt för många BF spelare när Quake wars kommer ut, BF folket har ju inte så stort förtroende för EA och dice så de hoppar nog över till QWs, tror jag.


signatur

<3

Inaktiv

F3D>> Finns inget personangrepp i att Light säger sig föredra Aids än dig. Om du inte ville få icke-positiva poster tillbaka kanske du inte skulle skrivit ett troll-inlägg i tråden.

*ontopic*
Undrar hur de hanterar förbeställningar ifrån udda platser...fast mest troligen är det utvalda 'icke-online-retailors' som man får bruka sig av, alternativt att de endast tillåter att man bor i en handfull länder.

Inaktiv
Skrivet av Zarkow:

F3D>> Finns inget personangrepp i att Light säger sig föredra Aids än dig. Om du inte ville få icke-positiva poster tillbaka kanske du inte skulle skrivit ett troll-inlägg i tråden.

:\
nu tar vi och lugnar ner oss lite
play nice now children

edit: äh

Medlem
Skrivet av Zarkow:

F3D>> Finns inget personangrepp i att Light säger sig föredra Aids än dig. Om du inte ville få icke-positiva poster tillbaka kanske du inte skulle skrivit ett troll-inlägg i tråden.

*ontopic*
Undrar hur de hanterar förbeställningar ifrån udda platser...fast mest troligen är det utvalda 'icke-online-retailors' som man får bruka sig av, alternativt att de endast tillåter att man bor i en handfull länder.

Pwned!

Edit: Jag blev bangad för personangrepp när jag citerade en Sagan om ringen parodi


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

F3D, att använda "aids > lagbaserade spel på internet" som en kommentar till det här är ganska smaklöst och jag personligen uppskattar det inte alls.

Light, din kommentar är också på gränsen, sånt klarar vi oss utan.

Ps. Håll er till topic och låt oss moderatorer ha hand om regler och sånt som det är tänkt. ds

- Modemis

JB
Medlem

ET/ET:QW är helt annorlunda än BF2.

Det är som att jämföra schack med plockepin, dvs väldigt olika spelstilar.

ET:QW bygger på ET, där kriget blir samlat.
BF2 bygger på "sandlåde-idén", där man ska utan några som helst skill kuna ha trevligt och springa vart man vill och skjuta. Dock, blir det tyvärr så att det känns alltid tomt i BF2, (imo), för att kriget är uppdelat i antal flaggor som finns. Spelarna på servern splittras upp till jakten ligga vid flaggorna, och då blir det kanske högst 4-5 medspelare, och ungefär samma summa på motståndarna, fastän det är 32 spelare på servern. I ET så är det mycket mer intensivt och högre tempo redan vid 16 spelare på en server, pga just detta med att kriget i ET är (dock beorende på map), samlat till 1 punkt där man har ett obj att skydda eller förstöra, som är också en slags checkpoint, dvs att kartans krigscentrum är vid detta objective tills att det är avklarat, och då får man ett nytt obj. Osv osv. Splash Damage killarna som gjort ET och dess kartor är mina idoler :>

Medlem

*ontopic*
YES! fint, mums! Då kanske spelet är på G iafall
Enligt Activision releaselista så kommer det Summer/fall.

Hoppas det är bra nog att slita mig från wow träsket.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av JBRAA:

ET/ET:QW är helt annorlunda än BF2.

Det är som att jämföra schack med plockepin, dvs väldigt olika spelstilar.

ET:QW bygger på ET, där kriget blir samlat.
BF2 bygger på "sandlåde-idén", där man ska utan några som helst skill kuna ha trevligt och springa vart man vill och skjuta. Dock, blir det tyvärr så att det känns alltid tomt i BF2, (imo), för att kriget är uppdelat i antal flaggor som finns. Spelarna på servern splittras upp till jakten ligga vid flaggorna, och då blir det kanske högst 4-5 medspelare, och ungefär samma summa på motståndarna, fastän det är 32 spelare på servern. I ET så är det mycket mer intensivt och högre tempo redan vid 16 spelare på en server, pga just detta med att kriget i ET är (dock beorende på map), samlat till 1 punkt där man har ett obj att skydda eller förstöra, som är också en slags checkpoint, dvs att kartans krigscentrum är vid detta objective tills att det är avklarat, och då får man ett nytt obj. Osv osv. Splash Damage killarna som gjort ET och dess kartor är mina idoler :>

Agree

ET:QW påminner om ET främst.
Att man slänger till några fordon till spelet gör inte att det påminner om Battlefield. Påminner i så fall även GTA om BF2? Det finns fordon även i GTA om ni inte visste det


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av urken:

BF 2142 känns bara som ett desperat försök av EA att inte förlora allt för många BF spelare när Quake wars kommer ut, BF folket har ju inte så stort förtroende för EA och dice så de hoppar nog över till QWs, tror jag.

Ungefär på samma sätt som denna förbeställningskampanj är ett desperat sätt att knyta till sig spelare innan BF2142 hinner dyka upp?

Båda företagen känner att de konkurrerar om samma spelargrupp så de försöker att dra till sig spelare på ett tidigt stadium genom öppen beta och förbeställningar.

Inaktiv

Förstår inte det här med att man bara får ha ett namn satt i sten. Har det med säkerhet att göra? De kunde ju bara låtit en göra olika alias som är länkade till ens registrerade namn.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Agree

ET:QW påminner om ET främst.
Att man slänger till några fordon till spelet gör inte att det påminner om Battlefield. Påminner i så fall även GTA om BF2? Det finns fordon även i GTA om ni inte visste det

Men nu är du ju bara löjlig, det är väl självklart att man jämför BF2142 och ET:QW, och det är inte bara pga att dom har fordon i båda spelen.
Likheterna är ju t.ex. båda spelen är FPS, båda utspelar sig i framtiden, spelen är sagt att dom kommer båda släppas på hösten, det är självklart det blir diskussioner om vilket man kommer välja eller vilket som blir bäst.

Medlem

jag har inte riktigt förtått varför alla trådar som handlar om BF1942 eller Enemy Territory: Quake wars alltid blir till någon slags battle tråd mellan spelens olika fans. Vore det inte bättre det diskuterades det tråden skall handla om. I detta fallet ett nytt screenshot samt om man planerar att förbeställa det elelr inte.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

jag har inte riktigt förtått varför alla trådar som handlar om BF1942 eller Enemy Territory: Quake wars alltid blir till någon slags battle tråd mellan spelens olika fans. Vore det inte bättre det diskuterades det tråden skall handla om. I detta fallet ett nytt screenshot samt om man planerar att förbeställa det elelr inte.

exakt!


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Redaktör
Skrivet av Groggo:

*ontopic*
Enligt Activision releaselista så kommer det Summer/fall.

Nej. Enligt Activisions senaste releaselista (2006-06-12) finns inget datum för Quake Wars, det lyder kort och gott "TBA" (ungefär "Datum anges senare").

Edit: listan är från 9 juni och ser ut så här.


signatur
Inaktiv

Whaaa!! QW:ET är bäst!!

Whaaa!! BF2142 är bäst!!

med det sagt så föredrar jag BF2142 och kommer köpa det först,
men jag kommer att köpa ET:QW också för att det ser intresant ut.

Båda får mina pengar, bara att EA får dom först ;P

Medlem

iD har tappat sin stjärnstatus med de två senaste spelen. Blir inget förbeställning för mig. Demo ska komma innan spelet annars är det ett gott tecken på skitspel.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Skrivet av cleor:

iD har tappat sin stjärnstatus med de två senaste spelen. Blir inget förbeställning för mig. Demo ska komma innan spelet annars är det ett gott tecken på skitspel.

Hah, det vill säga att 90% av alla spel som släpps är skit? Det finns andra anledningar än att de inte vågar till varför demon kommer efter spelsläppet, tex. att de vill fokusera på att göra klart spelet innan de börjar snickra på demon...

Dessutom, det är inte id som utvecklar det här.

JB
Medlem
Skrivet av cleor:

iD har tappat sin stjärnstatus med de två senaste spelen. Blir inget förbeställning för mig. Demo ska komma innan spelet annars är det ett gott tecken på skitspel.

Vet du om att det är Splash Damage som gör ET:QW? Splash Damage gjorde ET med.

ET:QW är inte tillverkat av id. Lead game designers, etc är från Splash Damage. ET:QW är ett ET spel, i en Quake miljö. id gör nog en del till ETQW också.

Det var Raven som gjorde Doom3, kan jag ju säga. Raven var skyldiga för SP delen. Quake 4 gjorde id själva? Beställ vilket spel du vill. :>

12
Skriv svar