Red Orchestra-patch i görningen

Robot
Medlem
Red Orchestra-patch i görningen

Mycket trevligt lite roligt bara att de skriver in a couple of days. Det de menar då är alltså att patchen kommer inom 2 dar eller ? för ett par är enligt mig 2.

Medlem

Jag tycker att det är först i och med RO som sättet vapen, skador, penetration av pansar m.m. beter sig börjar bli trovärdigt i FPS. Samtidigt har de lyckats bra med sättet man rör sig på och hanterar sitt vapen i olika situationer.
Till detta har man ett fordonssystem som är rejält mycket högre kvalitet på än t.ex. vad man lyckats med i Battlefield-serien och dess moddar.

Operation Flashpoint i all ära, men det är lite större skala och mao inte riktigt samma genre.
I Ghost Recon och liknande spel känner man sig mer som nån slags taktisk robot och ser inte ens sitt vapen.
Är också rejält trött på alla dessa Superhjälte-MOHAA-liknande spel och CS-kloner där man står och nöter på varandras "body armor" i flera minuter med finkalibriga vapen tills en slutligen dör.

Förstår inte riktigt att RO ses som super-realistiskt dock, som inte skall spelas av nåt annat än realism-buffs? Det är mycket lätt att lära sig. Snarare är det väl datorspelare som vant sig vid lättsamt CS-krafs.
Nä, jag hoppas att det är RO som kommer sätta standarden för hur man gör ordentliga FPS i framtiden - som sagt, nu börjar det likna nåt.

All heder åt Tripwire, nya patchen skall bli mysigt att pröva.

Medlem

Jag kan inte spela det hära spelet, jag kan spela i ca 20 - 40 minuter innan spelet fryser och jag kan inte göra annat än att tvångs avstänga datorn
Någon med liknande problem eller känner till det?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Bra skrivet håller med till fullo hoppas bara patchen kommer väldigt sanrt för kan inte vänta mer snart

Medlem

Har du testat att byta från Direct 9.0 till bara Direct 3d ?
Testa även att slå av Hdr/bloom om inte det funkar kan det ju vara nått temprelaterat.

Medlem
Skrivet av Laxen:

Någon med liknande problem eller känner till det?

Rekommenderar starkt Tripwires supportforum. De är oftast snabba att svara och tillmötesgående. Oftast brukar det vara problem med Steam snarare än RO självt som är boven. Lycka till...

Medlem

Tackar hoppas dom känner till detta problem, besides tror jag osso att det är temprelaterat.

Skål på er


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

RO är nice synd att det är väldigt ont om bra servers.


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

RO är nice synd att det är väldigt ont om bra servers.

Nästan som FZ borde sponsra en ^^


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ja lätt det finns ju ingen svensk server just nu vad jag vet iaf

Medlem

Kan man köpa Ro i affärer eller måste man köpa det via steam??

Jag ska nämligen köpa det!

Inaktiv

signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Hm...vad är det för spel, har bara hört talas om det. Är det som BF eller?


signatur

La la la lag!

Flakmonkey
Skrivet av Puttrich:

Hm...vad är det för spel, har bara hört talas om det. Är det som BF eller?

Inte direkt, betydligt mer realistiskt, på både gott och ont... du kan ju läsa vår recension

http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1243

Medlem

M44 rifle

Vafalls?

Skrivet av BlackBurn:

Mycket trevligt lite roligt bara att de skriver in a couple of days. Det de menar då är alltså att patchen kommer inom 2 dar eller ? för ett par är enligt mig 2.

Ett par dagar. Några dagar. 2-7 dagar.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

M44 rifle

Vafalls?

M44:an är i stort sett samma gevär som M38-karbinen (den kortare ryska naganten) fast med en utfällbar bajonett. Mycket välkommet för min del då jag alltid föredragit karbinen framför den längre M91/30 men ibland tagit den ändå pga avsaknaden av bajonett på karbinen.

Om det nu var det du undrade med ditt "vafalls". Om så inte var fallet så får du ursäkta mig.

Inaktiv
Skrivet av _jozo_:

Kan man köpa Ro i affärer eller måste man köpa det via steam??

Jag ska nämligen köpa det!

Köps enkelt via Steam. Betalade 233.40 för det.

Kanonspel!! 8)

Medlem

Borde vara någon RO gamingdag nån gång


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

DBDUK-klanservern brukar ha flera svenskar som spelar på den, bland andra jag själv och Forcie. Den tilltalar folk som gillar realism då den har "deathmessages" avslaget, vilket gör att man inte alltid direkt kan se om man dödat någon, precis som i verkligheten. Den har även en black screen-mutator vilket innebär att skärmen blir svart när man dör, och kan därför inte flyga omkring som spectator och se var fienden gömmer sig. Jag måste säga att dm's av ökar atmosfären något enormt, man tittar inte i hörnet hela tiden längre utan koncentrerar sig på fienden och slagfältet, och det känns därför mycket mer som på riktigt.

Skamlös reklam kanske, men då det inte finns någon fz-server så måste vi ju ha någonstans att samlas, så varför inte denna?

Ett ord av varning dock, gillar ni inte fulla (trevliga dock) skottar så ska ni hålla er undan. ;D

Medlem

Jo, håller ofta till på DBDUK. Älskar den ökade realismen med inga dödsmedelanden. Dock kör dom ofta en del custom-banor, med en defintiv obalans i kvalitetsektionen på några av dom

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Dock kör dom ofta en del custom-banor, med en defintiv obalans i kvalitetsektionen på några av dom.

Fast en del är tom bättre än originalbanorna. Nya japansktillverkade SnowyForest är en av de goaste banor jag provat..

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av the wookiee:

M44 rifle

Vafalls?

M44:an är i stort sett samma gevär som M38-karbinen (den kortare ryska naganten) fast med en utfällbar bajonett. Mycket välkommet för min del då jag alltid föredragit karbinen framför den längre M91/30 men ibland tagit den ändå pga avsaknaden av bajonett på karbinen.

Om det nu var det du undrade med ditt "vafalls". Om så inte var fallet så får du ursäkta mig.

Jaaaahaaaa! Tack för den informationen (Det var precis det jag menade med vafalls).

Om jag inte misstar mig är väl MP41 inte alls olik MP40?

Medlem

Mapvoting är dock påslaget nu, så man får iallafall rösta på vilken bana man vill spela utan att slaviskt underordna sig rotation. Men samtidigt elimination mode så det inte går att rösta på samma bana om och om igen förrän tillräckligt antal olika banor spelats, för att uppmuntra till lite variation.

Om du inte testat custombanan snowyforest än så råder jag dig att göra det, den är linjär, som königsplatz, men lyckas även fånga den brutala känslan av krig på samma sätt.

Edit: Så vitt jag vet så är MP41:an i det stora hela samma vapen som MP40:n ja, men 41:an är tyngre pga kolven i trä, vilket i sin tur medför en minskad rekyl.

Medlem
Inaktiv

Darkie, vi har väl koitos-betan på DBDUK nu också? Den är fan inte dålig

1
Skriv svar