Recension: Worms HD(XBA)

Medlem
Recension: Worms HD(XBA)

En gammal klassiker pånytt född.

Få spelserier väcker så många minnen som just Worms, jag började spelserien med Worms Armageddon till Playstation One, Sedan samma spel till datorn, Worms World Party etc. Fick även tag på originalet, Worms, senare, som jag lirade då också.

För dom som inte vet vad Worms är/går ut på så är det en 2D(3D i dom nyare spelen) bana med 2-4 lag, som man har ett ex antal maskar(worms) i. Spelet är turbaserat och när det är ens tur så ska man döda fiendens maskar med allehanda vapen.

Men vad bjuder då Worms HD på? Spelet har precis samma mål som alla andra spel i serien, Döda fiendens maskar eller worms som dom heter. Bland nyheterna finns inte mycket utan är mera en kopia på dom andra spelen i mindre format.

"...mera en kopia på dom andra
spelen i mindre format."

Spelet innehåller ett träningsläge, där du lär dig grunden, ett Challenge-läge där du ska döda AIns maskar samtidigt som det blir svårare efter varje match, ett läge för multiplayer på samma box och det stora, Xbox Live multiplayer. Xbox Live fungerar bra förutom att det inte går att ladda ner saker på marketplace samtidigt ivlket borde gå då det inte bör vara ett så bandbreddskrävande spel. Bland nackdelarna så finns det väldigt få vapen att använda, det finns ingen riktig map editor och det finns bara 3 teman till kartorna som slumpas fram efter några få val.

Worms HD är ett bra spel i grunden men lite för många brister för att jag ska kunna uppskatta det fullt ut. Det är roligt att köra med kompisar och lite då och då men inget man spelar 1.5/2tim+. Bristerna gör att betyget blir 3./5 Z
ZZZZZ
Bilder:

#blogg


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Recension: Worms HD(XBA)

Trevlig recension, keep up the good work

Har inte Xbox360 själv, men ser fram emot Armageddon 2 till DS.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Menar du att du började spela Worms med Armageddon eller att serien började med det spelet? För serien började bra mycket tidigare med det första Worms spelet som helt enkelt hette Worms. Bara att se spelboxen väcker fina minnen. XBLA versionen är i princip det första worms spelet fast med bättre grafik, samma vapen... lite mindre antal röster och miljöer dock, troligtvis pga 50mb gränsen. Så för er som tror att ni ska får Armageddon så kommer ni nog troligtvis bli smått besvikna.

Medlem

Jag började Spela Worms Armageddon.

Fixat i recensionen.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar