Intervju om spelet baserat på De hänsynslösa

Robot
Medlem
Intervju om spelet baserat på De hänsynslösa

Var väldigt liten när denna filmen kom ut, men har ändå sett den och den äger. Så jag hoppas att spelet lyckas. LYCKAS DÅ GOD DAMN!

Redaktör

Fantastisk film. Det enda negativa är att försöka avgöra om den är bättre eller mindre briljant än Pulp Fiction. Kan bli svårt att göra spel av detta, i alla fall som når upp i närheten av samma klass.


signatur
Medlem

jag gissar att det här är första spelet baserat på en tarantinofilm (om inte är hela resonemanget meningslöst), men om så är fallet, så kan vi ju alltid hoppas att spelet följer tarantinos egna bana. dvs, första filmen är briljant, andra utmärkt, men sedan har det ju brakat käpprätt utför...

känns svårt att basera ett spel på en film som utspelas mestadels i baksätet på en bil samt i ett garage/lagerlokal. samt att filmen drivs av en väldigt tung dialog, sånt brukar väl fungera sisådär i actionspel.

men man vet ju aldrig, det låter väl lite spännande i varje fall.


signatur
Medlem

Tror dock dom inte kommer lyckas, jag brukar inte klaga på grafiken men vad jag har hört och läst så ser spelet ut som ett halvkasst ps2-spel. Spel av filmer blir aldrig bra, och det lär väl inte bli det nu heller. Men den som lever får se....

Medlem

Action Quake 2 är ju det man främst associerar med Reservoir Dogs

Redaktör

Leper: blir lite off topic, förlåt. Tog ett tag, men jag tycker numera att Jackie Brown är riktigt, riktigt vass (bra story och de Niro och Bridget Fonda är fanimig fenomenala). Kill Bill är ok - kanske inte helt intressant för mig som är obevandrad i asiatisk kampsportsfilm, men ändå ett synnerligen habilt hantverk (ruggigt snygg). Visst var Tarantino bäst i början, men jag håller verkligen inte med om att han han "brakat käpprätt utför" - allt han gjort är bättre än det mesta som kommer från filmdiarréns hemstad.


signatur
1
Skriv svar