PLAY! - A Video Game Symphony

Robot
PLAY! - A Video Game Symphony

Det finns folk som anser att PLAY! inte hör hemma i det traditionstyngda Konserthuset men en sak är säker: gårdagens konsert lockade en publik som med all säkerhet annars aldrig skulle sätta sin fot där annars. Det var utsålt långt i förväg med biljettpriser på svarta marknaden som gick uppemot tusenlappen och det var nog få som gick därifrån besvikna.


Medlem
FZ går på spelmusikkonsert

Vad har jag nu missat? Det här skulle helt klart varit värt ett besök till Stockholm.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Det där hade jag velat sett!


signatur

<3

Medlem

Var det verkligen Battlefield 2 som spelades? Har för mig att det skulle vara det bästa av spelen i serien som skulle framföras - Battlefield 1942.

Redaktör

Musik från både BF2 och BF1942 kördes, står i recensionen.


signatur
Inaktiv

Där skulle man velat vara


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Varför drog du inte med dig laptopen o spela in för ^^ Hehe, blev lite avis nu, spec. eftersom jag älskar musiken till morrowind :>


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har dom några skivor eller dylikt så man kan höra? För jag skulle döda på för att se den, men av någon anledning så bor jag i Boden!.

Medlem

Jag var där och det var verkligen underbart! Håller med om att Zelda-medleyt var det absolut bästa på hela kvällen. Publiken fick verkligen fnatt!

Jag var dessutom en av de lyckliga satarna som kom in i VIP-rummet också och fick autografer av alla kompositörer (bl.a. Final Fantasy-tonsättaren Nobuo Uematsu) och dirigenten Arnie Roth! Jag var hyggligt nöjd efter det!


signatur

- r4z0r -

Flakmonkey
Skrivet av Bard:

Har dom några skivor eller dylikt så man kan höra? För jag skulle döda på för att se den, men av någon anledning så bor jag i Boden!.

Inte än, men skulle inte förvåna mig om det släpptes någon liveskiva

Inaktiv

Fan va bra det var! Typ det bästa jag sett på länge...spelade in ett gäng video-snuttar som är jävligt nice. Grymast var lätt perkussion killen...

Medlem
Skrivet av Bard:

Har dom några skivor eller dylikt så man kan höra? För jag skulle döda på för att se den, men av någon anledning så bor jag i Boden!.

Jag kollade på deras hemsida (play-symphony.com), men tyvärr fanns där ingen CD av något slag. Har dock skickat iväg ett litet mail, förhoppningsvis får det dem att komma på andra tankar angående försäljningen av deras framförande

Mitt favoritstycke var deras tolkning av Super Mario-temat, skithäftigt! Jag har inget hjärta av sten, men blev ändå inte särskilt berörd av Zeldatemat, av den anledning att jag endast spelat det vid några få tillfällen, samt att jag föredrar John Williams framförande av sagda stycke.

Det finns ett kort stycke från Chrono Trigger-stycket när det framfördes i Chicago förra året, på YouTube. Sök bara på play video game symphony


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Det var grymt bra!

själv var FF - One Winged Angel den bästa, men Zelda var riktigt grym oxå.

Det enda jag blev besviken på var Silent Hill 2 - Theme of Laura. Gitarren var aldeles för hög mot orkestern, när stråkarna svarade med andra stämman på gitarren så var den aldeles för svagt, men blev bättre sen när brasset hjälpe till.
Själv skulle jag tycka att dom hade kört med 2 gitarrister till den låten.

På tal om inspelsning jag spelade in några låtar med min telefon
men den är bara 1.3 Mega Pixel så ingen vidare bild och ljudet är extremt distat.

Jag såg att det var en hel del där med digital kamror som fotade och antagligen spelade in video clip oxå. så det måste finnas inspelningar som är bättre än mina.

Men dom filmade hela konseren och dom hade mickat upp orkestern så det lär ha spelats in. skulle tro att när dom har kört hela turnen så sätter dom i hop en DvD med klip från dom olia konsererna. Det är ialla fall vad jag hoppas.

Medlem

Ni som var där, vad tycker ni om skärmana som visade klipp från de olika spelen? Själv tycker jag att det såg lite halvhjärtat ut. Jag hade sett fram emot en proffsigt redigerad och hyfsat synkad filmföreställning, men så blev det icke


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Flakmonkey

Tyckte inte de filmsnuttar som visades var så dåliga, däremot var visade de på tok för lite från de olika spelen... vilket jag ju också påpekade i recensionen ^^

Medlem

Det finns ju spelmusik .. och sen finns det såkallad (spel)musik.
Synd de inte va det förstnämnda.
Föredrar Ravel.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Ni som nu har spelat in lite, ni kan inte dela med er? Ja gär grymmt sugen på att höra

Inaktiv

för mycket orkester, på tok för lite spel - på skärmarna.
en annan uppskattade väll tyvär inte final fantasy musiken allt för mycket :/

Inaktiv

Gaaah, ni kunde väl förvarnat några dagar innan?

Hur kunde jag missa det :\

edit:
Slutsålt långt i förväg?
Jag kollade för ett par veckor sedan och då fanns det kvar.

Medlem

Hade 2 biljetter över


signatur

---
Boo!

Önskar att jag hade vetat om när den var. Läste om det för länge sedan och hoppades kunna gå, men sen försvann det ur mitt huvud. Men min största fråga: var var Jesper Kyd med sitt Hitman-material?

Medlem

Måste nog hålla med med föregående talare. Själv var jag visserligen inte där, men något som borde varit med är ju faktiskt Jesper Kyds musik från Hitman-spelen. Åtminstone från Hitman 2.

Medlem
Skrivet av Bard:

Ni som nu har spelat in lite, ni kan inte dela med er? Ja gär grymmt sugen på att höra

Jag skulle kunna lägga upp det jag spelade in
men varnar att det är riktig sunkig kvalite.

Nån bra sida där man kan lägga upp filer som andra kan tanka ner?

Medlem

Konserten var fin

Men tekniken var riktigt usel... filmningen var riktigt dålig, skärmarna laggade efter (särskilt jobbigt när det ser ut som att musiken är ur takt), dom prickade nästan aldrig in rätt kompositör med spotlighten.

Phosphor: din mupp!


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av mongi:

skärmarna laggade efter (särskilt jobbigt när det ser ut som att musiken är ur takt)

Det hade varit väldigt svårt att få skärmarna i synk med live musiken, eftersom det är sån stor sal så tar det längre tid för direkt ljudet att komma till dej.

Satt du långt bak?

Medlem

Fast nu var det ju så att jag direkt jämförde dirigenten i verkligheten och på skärmen, så det hade ingenting med ljudets hastighet att göra.


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av mongi:

Fast nu var det ju så att jag direkt jämförde dirigenten i verkligheten och på skärmen, så det hade ingenting med ljudets hastighet att göra.

Ok, I'll step down...

Såg inte det,

Inaktiv

Jag kan nog dela med mig av det jag spelade in...har lite från Halo och från zelda...Halo var lätt en av de bästa. Den och battlefield

Medlem

Ok nu har jag fixat up det jag spelade in... men vi får hoppas att nån annan kan share:a konseren i bättre kvalite.

http://rapidshare.de/users/TB0BZV

Dom här spelade jag in:

Blue Dragon Main Theme (special)
Final Fantasy Series Swing de Chocobo
Final Fantasy VII Aeriths Theme
Final Fantasy VIII Liberi Fatali
Final Fantasy VIII One-Winged Angel
Halo Suite
Metal Gear Solid Main Theme
Silent Hill II Theme of Laura
The Legend of Zelda Suite
World of Warcraft Suite

det är *.3GP format orkade inte konvertera men går utmärkt
å spela upp i "Media Player Classic v6.4.9.0"

Media Player Classic v6.4.9.0
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_player...

:Edit: Hum det är nått skummt här, testade just å tanka ner en av filerna men fick bara ner en liten del av filen inte hela, men enlig rapid share så finns hela filerna uppe, kanske bara är hos mej det buggar, men i vilket fall så håller jag på att tanka upp en *.RAR fil med alla låtarna i oxå om nu det skulle va nått problem med dom enskilda filerna :/Edit:

Så nu funkar alla filer +att det finns en rar fil med alla låtar i

Medlem
Skrivet av mongi:

Konserten var fin

Men tekniken var riktigt usel... filmningen var riktigt dålig, skärmarna laggade efter (särskilt jobbigt när det ser ut som att musiken är ur takt), dom prickade nästan aldrig in rätt kompositör med spotlighten.

Phosphor: din mupp!

Hey, Jag får muppa mig hur mycket jag vill, det är ett fritt land


signatur

---
Boo!

12
Skriv svar