PLAY! - A Video Game Symphony

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Hade 2 biljetter över

Jag hatar dig!

Inaktiv

Det var ju jävligt lätt att få tag på biljetter! Slutsålt 2,5 sek efter biljettsläpp, eller?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Knasterband2:
Skrivet av Phosphor:

Hade 2 biljetter över

Jag hatar dig!

Åfan, jag älskar dig.


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Det var ju jävligt lätt att få tag på biljetter! Slutsålt 2,5 sek efter biljettsläpp, eller?

Nä, inte riktigt så farligt. Köpte mina en timme efter att dom släppts, way back den 16 januari. Fick riktigt bra platser också, så jag var helnöjd.

Inaktiv
Skrivet av mongi:

Konserten var fin

Men tekniken var riktigt usel... filmningen var riktigt dålig, skärmarna laggade efter (särskilt jobbigt när det ser ut som att musiken är ur takt), dom prickade nästan aldrig in rätt kompositör med spotlighten.

Phosphor: din mupp!

Problemet är att musiken har sitt egna liv och det varierar varje gång man spelar den.

Men det finns två lösningar på det där problemet.

1. Kör på klick. Dirigenten har då en öronsnäcka med en metronom som har viftar efter.

Extremt kass lösning (särskilt eftersom musiken har första prioritet i det här fallet).

2. Någon som kan hela flödet i musiken och filmen utantill får helt enkelt byta bilder manuellt under föreställningen.

Det skulle ju gå men var det verkligen ett så stort problem?

Om de hade gjort filmen efter musiken utan att tänka på det här så har de klantat till sig ordentligt (isåfall är det snarare någon som inte vet något om musik som gjort filmen efter en inspelning) eller så var det aldrig meningen att det skulle vara i takt men att det kunde upplevas som det ändå.

Jag kommer aldrig förlåta mig om man inte kommer kunna köpa musiken.

Medlem
Skrivet av tjoff:

Problemet är att musiken har sitt egna liv och det varierar varje gång man spelar den.

Men det finns två lösningar på det där problemet.

1. Kör på klick. Dirigenten har då en öronsnäcka med en metronom som har viftar efter.

Extremt kass lösning (särskilt eftersom musiken har första prioritet i det här fallet).

2. Någon som kan hela flödet i musiken och filmen utantill får helt enkelt byta bilder manuellt under föreställningen.

Det skulle ju gå men var det verkligen ett så stort problem?

Om de hade gjort filmen efter musiken utan att tänka på det här så har de klantat till sig ordentligt (isåfall är det snarare någon som inte vet något om musik som gjort filmen efter en inspelning) eller så var det aldrig meningen att det skulle vara i takt men att det kunde upplevas som det ändå.

Jag menade alltså att musiken var ur takt jämfört med dirigentens viftande på skärmen, ingenting med filmklippen i sig.

Med dålig filmning menade jag själva kameraarbetet och flerkameraklippningen. Det måste ha varit antingen väldigt slöa kameramän som inte hängde med producentens instruktioner, eller en väldigt klantig producent som klippte till kameraror som filmande helt fel. Eller kanske en klantig klippare


signatur

Patrick
Producer@DICE

Inaktiv
Inaktiv

Aww crap!
Jag hade ju planerat att gå på det där när det kom hit och så glömmer man skiten!
Oh well... nästa år då kanske...


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Medlem

Fan, k*k och allt emellan! Jag hade längtat att gå på konserten så jäkla mycket efter att DN skrev om det i Kultur delen, tror jag har artikeln sparad här nånstans i huset också...

Nåväl, irriterad inser jag att det är poänglöst att klaga på att man missade konserten. Det finns väl nån skiva dom släpper senare, som man köper såklart (så de gör en ny turné).

BME
Medlem

Det var så jävla awesome. Fast några klagomål, stråkarna och kören var alldeles för svag i "HALO" Det är ju stråkarna och den gregorianska kören som gör den så himla bra, men dålig blev den inte, bara lite annorlunda. Metal Gear Solid Main Theme (som btw aldrig var med i spelet, enbart i Trailern från E3 1997, och det var Extended versionen från E3 ´97 de körde, orginalet är bara 2½ minut) Var extremt bra uppgraderad. Orkester-versionerna av Super Mario Bros temat och Zelda temat hade jag redan som mp3 (även fast Mario-låten var sammixad med temat från Mario World och Zelda-temat med Ocrina of Time teamt) Men MGS-temat hade jag aldrig hört med en Orkester.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Otroligt häftigt var det. Min favorit måste nog varit öppningslåten Liberi Fatali i alla fall.

Creds till killen som trummade på kruka ;D

Medlem
Skrivet av Solidus:

Orkester-versionerna av Super Mario Bros temat och Zelda temat hade jag redan som mp3

Öhm, dude.... ge mig!!

Edit: Hittade själv nu, den var mycket sämre än Arnies version


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Jag var där och njöt.
Alltså jag måste ju säga att BF themen, Chrono trigger och one winged angel var tokfeta.
WoW musiken var också riktigt mäktig, men den är ju också skriven "gjord" för/med symfoni orkester så det var inte så överraskande.
Men Den andra Encoren (då folk vägrade sluta klappa) som var one winged angel 2 takter snabbare(tror jag dom sa) var ju i det närmaste orgasmiskt.

SEPHIROTH!

En jobbig sak var dock nördsvetten som slog emot en när man kom in i entren, samt de stackars personer som i princip flippade ur inne i entren. De var som glada hundvalpar som flinade och visste inte riktigt vad dom skulle ta sig till utan bara skakade på sin kompis eller dregglade lite ur mungipan.

En sak till:
Att det inte var något material från FF serien(chronotrigger tror jag beror på att Nobou Eumatse Har lämnat square.

Medlem

2 beats per minute snabbare sa han, men det var en betydligt större ökning än så


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Apanbajs: Tack för klippen juh. ^^. bara hunnit kolla Halo, och nog för att ljud och bild kvalitén suger så reser sig håret på armarna när kören börjar sjunga ändå. :D.

Medlem
Skrivet av Mykee:

Apanbajs: Tack för klippen juh. ^^. bara hunnit kolla Halo, och nog för att ljud och bild kvalitén suger så reser sig håret på armarna när kören börjar sjunga ändå. :D.

Lungt

Jo inte bästa kvalien men verkar ju inte vara nån annan som delat med sej, försökt hitta nån som spelat in konseren i bättre kvalite... men får väl vänta tills dom släpper en DvD på det.

Medlem

Ingen som noterade att Chris Hülsbeck var på besök? Underligt, den här sidan riktar väl sig fortfarande främst till datorspelare? Eller så är det jag själv som börjar bli gammal...

Medlem
Skrivet av Forcie:

Ingen som noterade att Chris Hülsbeck var på besök? Underligt, den här sidan riktar väl sig fortfarande främst till datorspelare? Eller så är det jag själv som börjar bli gammal...

Det viste jag inte ... coolt han är ju varit med ett bra tag med spel som Turrican

Inaktiv

För alla er som gillar remixar, av orkester-form eller annan form kan jag djupt rekomendera denhär sidan:
http://www.ocremix.org/

Oc remix har flera hundra olika versioner av de mest kända TV/Dator-spels-låtarna genom tiderna helt lagiligt.
Allt från Super Mario och Final Fantasy till Morrowind och Doom.


signatur

There is no place like AFK.

Såg lite intressant ut till en början, men efter att ha lyssnat på några blev jag starkt påmind av hur mycket jag ogillar tecno.

Medlem

Att både dra all musik över en kam genom att kalla alla låtar för techno och även felstava sagda genre är inte särskilt klipskt.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Sant, sant och jag ångrar det jag sa och omformulerar mig:

Såg lite intressant ut till en början, men efter att ha lyssnat på några låtar och insett att jag inte gillade någon av dem (jag är inte särskillt fäst vid techno i allmänhet) kände jag att det nog inte var något för mig.

Medlem

*smeker sin Play!-biljett med alla då närvarande kompositörers autografer*

12
Skriv svar