Introduktion!

Medlem
Introduktion!

Nåväl, en liten intro och presentation är väl i god tid att lägga fram.
Jag heter Glenn! Yay! och är dataspelsutvecklare. Jag jobbar på den sk. Indiespel marknaden, alltså utan några ekonomiska resurser och i sammarbete med antingen små team eller helt själv.
Utav detta kan man ju gissa att jag är lite allsysslare inom området och detta är rätt, jag skötter programmering, grafik och musik på egen hand, om detta är en bra lösning får man ju efterhand reda på när produkterna kommer ut och hur marknaden hanterar vederbörande.
Just nu så jobbar jag på ett projekt som går under utvecklings namnet "Project:Europa - Deathmatch Mayhem". Detta kommer att bli ett top-view action shooter med tyngdpunkten på multiplayer spelande, tänk ett Quake3 fast i 2d så kommer man ganska nära planerna som de ser ut idag

Jag kommer att skriva spelet i java, så förhoppningsvis så skall såväl Mac/Linux/Solaris användare som vanliga dödliga PC brukare kunna spela mot varandra.

Grafikarbetet har så smått börjat, och snart skall kodningen sätta igång på allvar, det blir till att göra en najs level editor som kommer spara banorna i XML för lätt import/export. och sen blir det att börja jobba på gameplay osv osv.

Jag har till er idag iaf ett smakprov på Arsenalen som skall bli tillgänglig i spelet, grafiken kommer nog slipas lite på tills slutversionen släpps, men det ger en nogorlunda fin överskådning på vad man har att leka med

Det var allt för detta första inlägg! Nyheter om utveckligen kommer så snart det händer nått spännande, eller riktigt riktigt hemskt så att jag har nån stans att få ut mina klagomål på ;P

#blogg

Medlem
Introduktion!

fina vapen


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Tackar tackar, kommer att förfinas en aning mer mot slututvecklingen

1
Skriv svar