Läbbiga spel

Skägg.
10 Chambers
Läbbiga spel

Simon brukar titt som tätt tala sig varm om #System Shock 2, #Silent Hill och andra spel vars primära syfte är att skrämma skiten ur dig. Jag har svårt för sånt, frågar du min gamla kollega Robban så har jag bara ett harhjärta, som bultar skrajset så fort lyset släcks.

Det är inte så långt ifrån sanningen, fastän jag har tränat bort mörkerrädslan från barndomen. Försökte spela Silent Hill, avinstallerade efter att det stod klart att en kyrkogård var den enda vägen framåt. System Shock försvann från hårddisken när det första spöket dök upp, inte så värst skrämmande egentligen men tillräckligt för att min fantasi kunde förnimma vad som skulle komma härnäst.

De enda läbbiga spel jag klarat av är #Resident Evil, och #Doom 3 med expansion, fast riktiga skräcklirare fnissar väl åt den uppräkningen.

#blogg


signatur
Medlem
Läbbiga spel

Jag hoppar fortfarande till ibland under DOOM3 ^^. Annars är Silent Hill det enda spelet som jag varit tvungen att stänga av bara för att det blev för läskigt ibland.


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Inaktiv

Jag önskar verkligen att jag kunde leva mig in så mycket i spel att jag faktsikt blir riktigt rädd!Ända gången i ett spel som jag blev lite rädd i var första gången jag spelade Quake.Tror inte jag har tillräckligt bra fantasi för det.:(

Inaktiv

Eh alltså Silent Hill är inte läskigt, irriterande segt JA men läskigt-icke . Kom igen nu grabbar


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Skägg.
10 Chambers

Som sagt, ett harhjärta bultar i mitt bröst. Ja, #Doom 3 var läbbigt tills man fick hagelbrakaren


signatur
Medlem

Jag avinstallerade STALKER efter de första osynliga monstren dök upp nere i nån tunnel :/


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av morsan:

Eh alltså Silent Hill är inte läskigt, irriterande segt JA men läskigt-icke . Kom igen nu grabbar

Jo men det var ju bland annat "segheten" som gjorde det. Äntligen en huvudroll som inte är vig som en panter och snabb som blixten. Utan stel och med dålig kondis precis som jag ^^.


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem

Har Silent Hill: The Room till XBOX hemma.. har dock inte spelat det alls :S Blir skitskraj av Residen Evil spelen, så mina nerver är inte direkt top notch :/


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Skägg.
10 Chambers

När jag tänker efter tyckte jag till och med att mutanterna i #Far Cry var småläbbiga


signatur
Inaktiv

Resident evil 4... ouch..


signatur

To swing is not to Wii.

Medlem

De två första spelen i Resident Evil-serien måste vara något av det lurigaste jag spelat. Uppumpade monster och zombies som lurar bakom varje hörn. Lägg till en väldigt nice handling (jag tyckte det på den tiden i alla fall) så får man ett toppenspel.

System Shock 2 testade jag först på senare år och blev inte så imponerad. Tror det hade varit mycket bättre om man spelat det tidigare. Dessutom körde vi det i coop vilket gjorde att det krånglade en aning.

Resident Evil är dock som sagt fortfarande ett av de bästa spelminnena. Även Metal Gear-serien på PS/PS2 är ruskigt bra. Har du inte lirat den så se till att göra det så fort som möjligt. Inte lika läskigt kanske, men gudomligt bra.


signatur
Inaktiv

hehe Silent Hill 2 la jag ner på 1sta banan.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SwingCat:

Resident evil 4... ouch..

Tänkte köpa det till Wii och bara lira mitt på dagen


signatur
Medlem

F.E.A.R expansionen hade mycket bättre skräck än originalet, enligt mig. Förutom på sista banan

AvP har jag aldrig pallat spela igenom som marine, inte ens till andra banan. Lite blips som kommer närmare sen så skriker de och ploppar ur mörkret samt som de cirklar runt väggarna krypandes mot en, guh.

Doom 3 är mer en vanesak än ett skräckspel, med ett par undantag. Det var en gång då man hörde en någonting banka på en dörr, när man precis skulle gå fram till dörren så flyger den upp och ett fastkletat monster på andra sidan tar tag i en och skriker en rätt i ansiktet innan dörren flyger igen nästa sekund. Fy fan så rädd jag blev.

Penumbra är ett riktigt bra skräck spel. De kör inte bara shock tekniker utan skrämmer dig även med skugglekar, ljud och atmosfär. Aldrig har jag varit så rädd innan det dök upp fiender på skärmen.

Resident Evil 4 är mer groteskt och stötande än skrämmande tycker jag.

Skägg.
10 Chambers

AvP ja, att spela det som marine utan starka lugnande i kroppen måste vara en omöjlighet. Kanske lever jag mig in i spelen för mycket.

Doom 3 var ju som läskigast när det inte var några monster att panga på, när spindeldrottningen ropade efter sina barn till exempel. Expansionen var bättre på det, ibland såg man ingen motståndare på fem minuter, utan bara blodiga väggar.


signatur
1
Skriv svar