Varumärket Commodore återupplivat

Robot
Varumärket Commodore återupplivat
Inaktiv
Varumärket Commodore återupplivat

"... inledningsvis verkar fokus ligga på mobiltelefoner och bärbara konsoler." Jippie.

Inaktiv

är ju perfa..

får jag spela moonstone på mobilen då?

eller stunt car racer :B ? hmhm

Medlem

Lite udda. Hur många spel släppte egentligen Commodore själva? Jag kommer ihåg ett fåtal till C64. Cupfinal 64?

...med det är klart. Det är ju bara ett sätt att utnyttja ett gammalt varumärke.

Medlem

Det där är inte riktiga Commodore, utan dotterbolaget "Commodore Gaming", som drivs av Commodore och holländska The Content Factory.

Riktiga Commodore har varit aktivt ett bra tag, och ni hittar dem på
http://www.commodoreworld.com/

Tyvärr verkar de ha riktat in sig på att bara producera MP3-spelare nu för tiden.

Amiga har dock brutit sig loss från Commodore, till att bli ett eget bolag, som ni hittar här;
http://www.amiga.de/


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

MFC
Medlem

"Yeahronimo Media Ventures"... YEAH Right!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Köpte Commodore DVD-Skivor för ett tag sen så dom sätter sitt märke lite här och var.


signatur

R.I.P Fragzone 2006

Medlem

Jaha, så snart kan man spela Impossible Mission på nallen då.
Vet inte riktigt om jag tror på den här idén.

Av de som var med när det begav sig så hatar nog många fortfarande commodore för att de dödade amigan samt betede sig allmänt ruttet.

De som inte var med på stenåldern tycker nog att det bara är gammal skit.

Man får väll se vad som händer.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

What can I say ? Vive la revolution!

Medlem

Detta är ju tyvärr bara nåt sluskföretag som lagt vantarna på Commodore-namnet och beslutat att de kan göra en hacka på att kränga C64 DTV.
Fast det vore ju kul om de skulle ha några ambitioner att göra hemdatorer igen. T.ex. att de började samarbeta med Amiga Inc. och ACK och Troika, som gör de nyaste Amigamoderkorten som kan köra AmigaOS 4.0 på. Men det vore väl bara att drömma antar jag.

Inaktiv

Hehe, nostalgikicken är total

Men det lär väll dröja innan man ser något resultat av denna satsning värd namnet.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

Jo det är rätt patetiskt, C= släppte ju aldrig sjävla några vettiga spel (jag säger bara Dancing Monster :). Det är bara ett företag som köpt varumärket för att kränga budgetspel. Fast jag borde kanske inte klaga, jag har ju fått jobb från dem

Medlem

Commodore <3


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

JB
Medlem

Moonstone

Shit, vad hette alla de andra bra spelen man spelade på Amigan?
Lemmings, för att nämna 1. Hmmm.. massor av olika spelstilar etc. Spelglädjen var i alla fall på topp. Fanns många riktigt roliga spel, singel som 2player spel.

Medlem

Llamatron? Fast det var kanske inte commodore dock, kommer bara ihåg att det var på en gammal gammal dator, men bra var det, spelade med min far

Medlem

vad trevligt hoppas de släpper något nytt spel till den gala comandore 64an


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Ingen risk, det finns inga pengar att tjäna på det. Däremot så finns det andra som släpper spel, t ex det helt lysande Metal Warrior 4:

http://www.protovision-online.de/games/metalwarrior_iv.htm

Inaktiv

Finns ett par företag som ger ut nya C64-spel: Cronosoft och Protovision

1
Skriv svar