Ika i rutan

Medlem
Ika i rutan

Då man tänker tillbaka på serier som gick när man var liten så var det väldigt annorlunda serier och dom var i bättre kvalité än vad för barnprogram som går nu.
Då som Duktales, Rescue Rangers, Turtles och Ika i rutan. Ika var ett barnprogram som tog upp dagliga saker men på ett galet sätt. Och hon var nog allt lite skrämmande iaf när man som barn såg henne dansa med sin kompis Åke som var ett skelett.

En annan sak som man skrämmer än när man tänker tillbaka på den serien är att hon hade inga riktiga vänner utan alla var döda eller var gjorda av plast. (jag räknar inte in skelettet i att vara plast) var det så bara för att man bara skulle titta på henne eller ville dom ha ett riktig psychiskt barnprogram?

Fast jag tror dom flesta gillade henne hon hade charm och hennes dialekt var mysig
hon var något extra i denna värld då man skulle tänka på barnens bästa. Saknar dom bra barnprogramen nu är det bara massa skit som man själv blir rädd för när man tittar.. allting så puttigt o nuttigt.. men är det fel?

Världens bästa intro
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/p3We9p4QdvY"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/p3We9p4QdvY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

#blogg

Medlem
Ika i rutan

Ahg..the..memories... Ika satte nog spår i många barn Minns det som programmet jag alltid ville skulle ta slut fort, så Disnleyklubben/Disneydags kunde börja.

(och mimare är per definition läskiga - inte på clownnivå, men ändå)

Antikvitet

Jag hade förträngt den här lilla damen. Jag fick alltid en väldigt konstig känsla i magen när jag såg henne på tv, lite hunger och orolighet blandat så det kändes riktigt tungt. Nej tacka vet jag Björne. Och snigeln!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

haha, Men hon var jue så rolig. Och orginellt också

Medlem

Och så var hon så snygg oxå!


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

1
Skriv svar