Rykten om onlinespel med StarCraft- och Diablo-smak

Robot
Medlem

Ush nej, inte mer mmorpg, Starcraft 2 tack, eller en helt ny serie spel

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Men för faan.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja, varför inte?

signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Nej fy fan, Blizzard kommer inte ha tid med något annat än sina MMOG's om de gör ett till.

Jag vill ha Diablo 3 och Startcraft 2 :[

signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

World of Starcraft plz

Terran VS Zerg VS Protoss ftw

signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

Starcraft MMO är förmodligen den sämsta ide som finns, universumet har noll nada och inget att ge ett rollspel av den stilen. Vad ska du spela som, en zergling eller? Starcraft 2, samma stil som orginalet, samma grymma story bara ännu mer.

MMO diablo finns redan, kallas WoW och Diablo 2, ingent nytt att hämta.

signatur

Medlem
Skrivet av cribba:

Jag vill ha Diablo 3 och Startcraft 2 :[

Medlem

Nej för i helvete, tycker WoW slukar tillräckligt med tid, om dom gjårde båda diablo och Starcraft Till sådana, herre gud skulle bli helot omöjligt

signatur

P.L.U.R

Medlem

Vad sega FZ är med sina nyheter

Last night, F13.net sent waves through the PC gaming community. Under the headline "Blizzards [sic] says 'EVERYTHING IS AN MMOG,'" the independent game blog ran a story attributed to a Vivendi Games presentation on Wall Street.

According to the story, the French publisher had used the unnamed event to talk up its profitable subsidiary, Blizzard Entertainment, and its number one property, the massively multiplayer online role-playing game World of Warcraft. According to F13, the Vivendi rep on hand boasted that "All Blizzard franchises will become MMOGs"--meaning Diablo and Starcraft would both eventually go massively multiplayer.

The rep also reportedly said that Vivendi has "a model now to develop an MMOG in three years for $50 million." If true, the report meant that the next Blizzard MMOG could come as early as 2009, even if it hasn't been started yet.

Invoking the name of some of the most popular PC titles of all time understandably set off a firestorm of enthusiasm. That, in turn, launched a wave of subsequent stories in the games press, ranging from skeptical rumor notices to straightfaced news.

Alas for those yearning for a marathon World of Starcraft session, Blizzard moved quickly to quash rumors of any non-WOW MMOGs. "No, that rumor is not true in regard to Blizzard," the company told GameSpot this morning. "We believe that the rumor circulating about this subject is based on a misinterpretation of information provided to industry analysts."

Blizzard also took pains to emphasize it has not become Vivendi's specialty MMOG developer. "We do not currently have any MMO development plans beyond the upcoming expansion for World of Warcraft, and furthermore, we don't have any intentions to focus on only one genre or platform with our future games," a rep told GameSpot. Indeed, Blizzard's jobs page has listings for both console and PC positions, although none mention any specific new titles by name.

[UPDATE 2] Shortly after this story went live, GameSpot was presented with slides that were allegedly from the Vivendi PowerPoint presentation which started the whole rumor avalanche. While Blizzard had not confirmed their authenticity as of press time, the slides did appear legit--and could, to a non-savvy observer, give the appearance that Diablo and Starcraft MMOs were imminent.

In particular, the final slide shows a chart which listed "Warcraft," "Diablo," and "Starcraft" in three rows. The chart is divided into three columns titled "Massively Multiplayer Online," "PC/MAC," and "Console." Each of the chart's nine cells is either colored Navy Blue and filled with titles, meaning Blizzard had released games from a franchise in a genre, or colored light blue for "potential" and left blank, indicating one of the three series could be extended into the specified genre.

For Warcraft, the graph lists "World of Warcraft" in the "Massively Multiplayer Online" column, and all five Warcraft strategy games under "PC/MAC." All three Diablo titles are listed in the same column, as are StarCraft and its Broodwar expansion. All other fields on the chart--the StarCraft MMOG field, the Diablo MMOG field, and the "console" fields for all three franchises are blank and marked "potential."

To the unfamiliar observer, the chart might give the appearance that StarCraft and Diablo MMOGs are in the works. The comments below it must have likely added to the confusion. "Blizzard's three core franchises were born on PC but are naturally extendable," read the first line under the chart. "We are investing heavily now in developing new executions across multiple franchises," continued the slide, just above a bullet-pointed reminder that the company bought Metal Arms developer Swingin' Ape to be the "center of [its] next-gen console strategy."

The slide wraps up by proclaiming that Blizzard has "put investments in place for numerous future Blizzard products." Then it delivers the ultimate teaser: "Due to long development cycles, for competitive reasons, we do not disclose releases far ahead of street date."

signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Om Blizzard gör ett MMO av Diablo så hoppas jag dom kör med 15+ eller vad som nu krävs för att det ska vara blodigt och våldsamt. Samt att det inte bara blir wow i nya kläder.
Mer instanser som ändras från gång till gång, ungefär som i diablo där banorna ändras från gång till gång. Och framför allt mindre, jag behöver 10 björntänder och 15 gamskallar till min goda maträtt, kan du hämta det åt mig.

Eller så släpper dom bara ett Diablo 3 som är jäääävulst kul och inte MMO. Mer blood och gore åt folket

Medlem

Nej de som gillar MMO kan hålla sig till WoW, vill ha något annat som omväxling. Känns som de börjar mjölka pengar :/

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

De postade iaf och sade att de inte hade några planer överhuvudtaget att låsa sig fast i en genre med sina franchises. Men det betyder ju inte att de inte gör något av dem till ett mmorpg, så vem vet. Jag tror isf att det skulle dröja, så länge WoW har en stor publik så finns det ju ingen anledning för dem att röra om i smeten, då den är deras egen

Inaktiv

nej inga mer mmorpg tack, wow var farligt nog

ett nytt Starcraft RTS vore ju häftigt, men fatta vilken press dom kommer att ha på sig då

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Eller så släpper dom bara ett Diablo 3 som är jäääävulst kul och inte MMO. Mer blood och gore åt folket

Håller med fullständigt

Medlem

Urk på flera Blizzorpgs(:)). Hellre ett Diablo3 eller Starcraft2! Kan också tänka mig att ta upp Warcraft spelandet om det kommer ett WC4

Medlem

World of Starcraft.. jag skulle dö av lycka..

Race: Zerg.
Class: Zergling
Talentpoints 5/5 - You gain 5 extra zergling pets at your command.

Zergling rush!

signatur

Bara gör det.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av skribb:

Vad sega FZ är med sina nyheter

Last night, F13.net sent waves through the PC gaming community. Under the headline "Blizzards [sic] says 'EVERYTHING IS AN MMOG,'" the independent game blog ran a story attributed to a Vivendi Games presentation on Wall Street.

According to the story, the French publisher had used the unnamed event to talk up its profitable subsidiary, Blizzard Entertainment, and its number one property, the massively multiplayer online role-playing game World of Warcraft. According to F13, the Vivendi rep on hand boasted that "All Blizzard franchises will become MMOGs"--meaning Diablo and Starcraft would both eventually go massively multiplayer.

The rep also reportedly said that Vivendi has "a model now to develop an MMOG in three years for $50 million." If true, the report meant that the next Blizzard MMOG could come as early as 2009, even if it hasn't been started yet.

Invoking the name of some of the most popular PC titles of all time understandably set off a firestorm of enthusiasm. That, in turn, launched a wave of subsequent stories in the games press, ranging from skeptical rumor notices to straightfaced news.

Alas for those yearning for a marathon World of Starcraft session, Blizzard moved quickly to quash rumors of any non-WOW MMOGs. "No, that rumor is not true in regard to Blizzard," the company told GameSpot this morning. "We believe that the rumor circulating about this subject is based on a misinterpretation of information provided to industry analysts."

Blizzard also took pains to emphasize it has not become Vivendi's specialty MMOG developer. "We do not currently have any MMO development plans beyond the upcoming expansion for World of Warcraft, and furthermore, we don't have any intentions to focus on only one genre or platform with our future games," a rep told GameSpot. Indeed, Blizzard's jobs page has listings for both console and PC positions, although none mention any specific new titles by name.

[UPDATE 2] Shortly after this story went live, GameSpot was presented with slides that were allegedly from the Vivendi PowerPoint presentation which started the whole rumor avalanche. While Blizzard had not confirmed their authenticity as of press time, the slides did appear legit--and could, to a non-savvy observer, give the appearance that Diablo and Starcraft MMOs were imminent.

In particular, the final slide shows a chart which listed "Warcraft," "Diablo," and "Starcraft" in three rows. The chart is divided into three columns titled "Massively Multiplayer Online," "PC/MAC," and "Console." Each of the chart's nine cells is either colored Navy Blue and filled with titles, meaning Blizzard had released games from a franchise in a genre, or colored light blue for "potential" and left blank, indicating one of the three series could be extended into the specified genre.

For Warcraft, the graph lists "World of Warcraft" in the "Massively Multiplayer Online" column, and all five Warcraft strategy games under "PC/MAC." All three Diablo titles are listed in the same column, as are StarCraft and its Broodwar expansion. All other fields on the chart--the StarCraft MMOG field, the Diablo MMOG field, and the "console" fields for all three franchises are blank and marked "potential."

To the unfamiliar observer, the chart might give the appearance that StarCraft and Diablo MMOGs are in the works. The comments below it must have likely added to the confusion. "Blizzard's three core franchises were born on PC but are naturally extendable," read the first line under the chart. "We are investing heavily now in developing new executions across multiple franchises," continued the slide, just above a bullet-pointed reminder that the company bought Metal Arms developer Swingin' Ape to be the "center of [its] next-gen console strategy."

The slide wraps up by proclaiming that Blizzard has "put investments in place for numerous future Blizzard products." Then it delivers the ultimate teaser: "Due to long development cycles, for competitive reasons, we do not disclose releases far ahead of street date."

Dessvärre ramlade vi på nyhetsredaktionen inte ned i någon Jolt-gryta som barn, eller blev bitna av radioaktiva spindlar, så några superkrafter besitter vi inte. Skulle du hitta något intressant som vi inte har skrivit om, använda gärna tipsfunktionen.

signatur
Medlem

Jag håller med, vill hellre se ett Starcraft 2. MMORPG förstör folks liv=)

Medlem
Vila i frid
Skrivet av spiken:

Dessvärre ramlade vi på nyhetsredaktionen inte ned i någon Jolt-gryta som barn, eller blev bitna av radioaktiva spindlar, så några superkrafter besitter vi inte. [...]

Förrutom Göran och John.

signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Starcraft MMO är förmodligen den sämsta ide som finns, universumet har noll nada och inget att ge ett rollspel av den stilen.

Den kommentaren förstår jag inte . SC-universumet har oändliga möjligheter då de inte bara kan ta med saker som finns nu, utan även bygga på storyn med saker som ännu inte har inträffat.

Hur som helst så ser jag hellre ett SC2 eller D3 som de skall vara och inte som ett MMO.

signatur

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Wardancer:

Starcraft MMO är förmodligen den sämsta ide som finns, universumet har noll nada och inget att ge ett rollspel av den stilen.

Den kommentaren förstår jag inte . SC-universumet har oändliga möjligheter då de inte bara kan ta med saker som finns nu, utan även bygga på storyn med saker som ännu inte har inträffat.

Hur som helst så ser jag hellre ett SC2 eller D3 som de skall vara och inte som ett MMO.

Ser inget som skulle passa som ett mmorpg i starcraft. Warcraft passade i sig att göra ett rpg av, de hadde hjältarna, de hadde "spelreglerna" som passade för att man skulle kunna ha hjältar av alla raserna som kunda döda det mesta. Hur skulle du kunna göra det med Starcraft? Det funkar liksom inte att göra det "belivable".

Starcraft har en underbar story, gör ett SC2 där man kan få reda på ännu mer. Det finns hur mycket som helst att göra spel av, men INTE ett mmorpg, så vida dem inte gör det i typ Planetside stil eller dylikt. Tror ändå inte det skulle göra starcraft universumet rättvisa, och med tanke på hur "bra" pvp'n är i WoW så skulle jag gärna slippa se det.

Men det verkar ju vara skitsnack, kan ju alltid hoppas iallfall

signatur

Medlem

Man borde ju kunna göra något slags shysst massivt (turbaserat) strategispel á la utopia där alla landvinningar måste skes genom rts-spelande i star-craft stil ^^ Det skulle i alla fall jag gilla.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Ser inget som skulle passa som ett mmorpg i starcraft. Warcraft passade i sig att göra ett rpg av, de hadde hjältarna, de hadde "spelreglerna" som passade för att man skulle kunna ha hjältar av alla raserna som kunda döda det mesta. Hur skulle du kunna göra det med Starcraft?

SC har också hjältar - Kerrigan, Mengsk, Raynor, Duke, Aldaris, Zeratul, Fenix, Tassadar, Daggoth och Zasz. Allt finns där, det gäller bara att lägga upp det rätt. Jag är alldeles säker på att man kan göra ett MMO i SC-miljö.

signatur

Inaktiv

Titan Quest tycker jag va rätt så likt Diablo, kanske inte storyn men själva spelsättet va likt.

signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Wardancer:

Ser inget som skulle passa som ett mmorpg i starcraft. Warcraft passade i sig att göra ett rpg av, de hadde hjältarna, de hadde "spelreglerna" som passade för att man skulle kunna ha hjältar av alla raserna som kunda döda det mesta. Hur skulle du kunna göra det med Starcraft?

SC har också hjältar - Kerrigan, Mengsk, Raynor, Duke, Aldaris, Zeratul, Fenix, Tassadar, Daggoth och Zasz. Allt finns där, det gäller bara att lägga upp det rätt. Jag är alldeles säker på att man kan göra ett MMO i SC-miljö.

Heck, det skulle kunna bli mycket bättre än WoW, som i mitt tycke bara är värt att spela just för att det handlar om Warcraft, hade det varit exakt samma spel fast typ helt andra gubbar och inte hade haft med Warcraftloren överhuvudtaget så tror jag inte WoW hade lyckats, just för att det rent gameplaymässigt inte är så jättebra som det kunde bli.

Aja, sluta göra MMORPGs Blizz, vi vill ha uppföljare till våra favoriter istället!!!

Inaktiv

Jag skiter I vad dom gör bara det blir ett isometriskt top vy perspektiv som diablo och är ett MMO. Allt ska first eller third person nu för tiden finns ingen variation.

Medlem

Jo, fler MMOs kan vi nog vänta oss.
MMOs är det naturliga steget för de flesta speltillverkare, nu när piratkopieringen är så utbredd...

signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inget Starcraft-MMORPG, tack. Möjligheterna är fantastiska men resultatet skulle med all säkerhet bli fjuttigt och halvdant med dagens (och morgondagens) teknik. Starcraft är helt enkelt för bra för att få plats i ett MMORPG.

Jag vill verkligen inte att Starcraft ska bli något grind-grind-grind-OMGLEVELUP-spel. Det ska vara 100% action, antingen som ett RTS eller FPS.

Skriv svar