Power Glove

Medlem
Power Glove

Nintendo Har alltid varit stora och dom har kastat ut många konstiga apparater till sin Nintendo Entertainment system. En av dessa är en förgångare till dagens wii-dosa och det var en handske som man styrde genom sensorer som man satt på själva tvn (som wii:n fast mycket klumpigare saker) Då fanns det andra sensorer i handsken så när man gjorde olika moves med den så reagerade spelen till det.

Vet inte hur kännt detta var men jag hördes tala om den för nån månader sen då man såg på den härliga serien Angry Video Game Nerd. då han satt och var förbannad över hur dåligt den fungerade tillsammans med spelen han spelade.
En lustig sak med den är att man måste slå in en kod på själva handsken så den laddar in "drivisar" till vilket spel man ska spela. Så själva den grejen måste ha varit jobbig första gången man testade den på sina spel.

Men det såg jäkligt roligt ut och om jag nångång skaffar mig igen ett NES så ska jag fan ha en sådan handske. Eller köper jag mig en Powerglove och stylar med den som en riktig tvspelsnörd.

Now you are playing with Power!

#blogg

Medlem
Power Glove

Inte spelat med powerglove, men har sett den där filmen med Angry Video Game Nerd. Ser väldigt bökig och krånglig ut med sensorerna som ska sättas upp, koder som ska skrivas in och den näst-intill omöjligheten att använda den

Medlem

Jo men som han sa om man vill ta sitt spelande till svårare höjder så ska man skaffa sig en sådan handske ^^

Antikvitet

Vill minnas att jag sett avsnittet av AVGN som du pratar om. Usch vad arg han var, fast man förstår honom med koderna. Användbarhet stod inte i första rummet, precis.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar