Richard "Levelord" Gray om sin bakgrund hos Apogee

Robot
Medlem
Richard "Levelord" Gray om sin bakgrund hos Apogee

duke3d ja, det var därför det stog levelord på vissa banor.. nu ramlade poletten ner


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Skägg.
10 Chambers

Och vilka banor, fantastiska på många sätt.


signatur
Inaktiv

Tycker han ska komma tillbaka till 3DR, han verkar sakna de mkt


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av 4skin:

duke3d ja, det var därför det stog levelord på vissa banor.. nu ramlade poletten ner

Bättre sent än aldrig

Levelord är en gammal räv. Hela ritual teamet är helt ok faktiskt. Dom skapade ju faktiskt en av världens mest framgångsrika och kanske till och med första game script "sin script" som många spelscript bygger på idag.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

http://www.levelord.com/

Finns en del kul att läsa på hans sida också. Han är en rätt rolig person när det kommer till att prata om spelvärlden och brudar

/ LordDaimos

Medlem

Tycker det är synd att Ritual imo misslyckades så grovt med att leverera den utlovade interaktiviteten i Sin:Episodes... Originalet var ju 20 gånger bättre på den punkten, minst.

Fast jag vet inte riktigt vilken roll Levelord har haft i utvecklingen av det spelet, men jag skulle bli förvånad om killen som gjort så många bra banor vore ansvarig för den besvikelsen :/

Medlem

Marknad lovar en sak, projektledarna tar bort det som kunde bli verkligt av det som lovats och utvecklarna får slita med att implementera de mest oviktiga för att de blir beordrade att göra det. Han har säkert haft lite att säga till om på nivådesignen men övergripande så tror jag inte han fått bestämma något som betyder något. Fick levelord göra ett spel som han ville så skulle det nog vara mycket lättklädda kvinnor, riktigt cool nivådesign och stora explosioner. Dvs så skulle vi ha en sprituell uppföljare till Duke3D

/ LordDaimos

Medlem

Tycker att det första Sin var en spirituell uppföljare till Duke 3D.

Allen Blum är ju kvar på 3D Realms och gör banor till DNF iaf, han gjorde ju 50% av Duke 3D-banorna. Men det skulle vara optimalt om Levelord var med och gjorde DNF också

1
Skriv svar