Det var bättre förr

Medlem
Det var bättre förr

Nu när man tittar på spel som ska komma och vad dom säljer på så ser det ut som att det är grafiken som gör spelen. men är det så att vi har sunkigt så lågt att allting som är snyggt är bra? Visst man kanske vill ha lite ögongodis men själv så tycker jag att handling och spelkänsla går först och sedan grafiken, då jag inte tycker att spelkänsla har ingenting med grafiken o göra. Kan spela pong och tycka att det är riktigt kul och underhållande.

Vi har kommit till en värld då allting säljer på hur saker o ting ser ut. Om något är fult så vill man inte ha det. Det gäller allt från bilar till människor man bryr sig inte längre om att om det fungerar bra och är roligt så är det fortfarande inte bra pga att det är fult.

tycker att spelen ska vara som förr som t.ex Sam & Max, Full throttle, Monkey island ja nu tog jag bara upp Lucas art o pc spel. Men även om vi tittar på Nintendo och Sega så ser vi att grafiken i dom spelen inte var det bästa men så fan så kul vi hade det då. Det var helt enkelt bättre förr!

#blogg

Medlem
Det var bättre förr

Själv tror jag att grafiken alltid spelat en stor roll. Bra gjord grafik, likt musiken, kan vägleda dig in i rätt stämningsläge. Färger, ljussättning, miljö, karaktärer med speciellt utseende är alla viktiga saker i ett spel. Och allt skall designas. År av jobb läggs ned på grafiken och så kommer någon snorunge och säger "allt är bara grafik. Vart är storyn? Jag vet inte vad jag pratar om etc."
Saknar man story, så klaga inte på alla grafiker. De har åtminstone gjort sitt jobb...

edit: Ja, jag håller med. Världen har blivit mer ytlig, men detta är inte designfolkets & programmerarnas fel.

edit: Säg du till skaparna av

Sam & Max, Full throttle, Monkey island

att de inte brytt sig om grafiken...

Medlem

Prova Knights of the Old Republic, där har vi ett jättebra, någorlunda nytt/gammalt spel.

Medlem

ja, jag har kört både 1:an o 2:an på dom. Det var jäkligt underbart så roligt har man inte haft på länge

1
Skriv svar