Company of Heroes filmat

Robot
Medlem
Company of Heroes filmat

oboy oboy oboy oboy
det här kommer bli så jävla kul!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Cool grafik men hur är själva spelet?

Medlem

Ser brutalt bra ut, men med vilken av sina 10 armar styr man med?

Medlem

Kanske inte världens mest realistiska spel, men attans vad kul det ser ut!

Medlem

ser schysst ut.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

zOMG! Ragdoll och förstörelse!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

zOMG! Ragdoll och förstörelse!

I ungefär samma stil som DoW! Blir alldeles våt i byxorna...

Skrivet av the wookiee:
Skrivet av SgtKelly:

zOMG! Ragdoll och förstörelse!

I ungefär samma stil som DoW! Blir alldeles våt i byxorna...

köp pampers


signatur
Medlem
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av SgtKelly:

zOMG! Ragdoll och förstörelse!

I ungefär samma stil som DoW! Blir alldeles våt i byxorna...

Nja, DoW hade ju varken ragdolls eller förstörbar terräng..

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av the wookiee:
Skrivet av SgtKelly:

zOMG! Ragdoll och förstörelse!

I ungefär samma stil som DoW! Blir alldeles våt i byxorna...

Nja, DoW hade ju varken ragdolls eller förstörbar terräng..

Jag vet mycket väl att Dawn of War inte har ragdolls eller förstörbar terräng... Du missförstod mig nog. Vad jag menade var att vi får förstörelse och ragdolls i samma taktiska stil som Dawn of War.

Medlem

Detta är la "uppföljaren" till Soldiers: Heroes of WW2? Mycket förstörelse blir det, jämna hela byar med marken med stridsvagnar. Grymt kul, dessutom Coop i det.

Så det kan bli riktigt bra så länge det inte blir för mycket trupper att styra osv


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det har inget alls att göra med Soldiers: Heroes of WW2.
Var har du fått den missvisande informationen ifrån?

Det är Relic som gör CoH och det är ett helt nytt projekt. Vad jag vet så har det aldrig tidigare funnits TOTAL och dynamisk förstörelsemotor i något 3D-RTS tidigare.
Jag menar, man kan dynamiskt förstöra allting in på sin minsta beståndsdel, som att skjuta av tegelsten för tegelsten från stöttande vägg till ett hus, utan att det finns något föranimerat. ruinerna kan sedan användas till cover osv.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Hm, gick väl även det i Soldiers och i SS2..

Medlem

nix, inte dynamisk förstörelse


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Det ser ju inget annat än ruttet och old ut ju.

Medlem
Skrivet av smorgar:

Det ser ju inget annat än ruttet och old ut ju.

hehe, jo DX10 är såååå old, och total dynamisk förtörelsemodell är också något helt förlegat.

Någon som vaknat på fel sida idag?


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Det har inget alls att göra med Soldiers: Heroes of WW2.
Var har du fått den missvisande informationen ifrån?

Hmm då var det nåt annat spel jag tänkte på då. Bara fick för mig att jag läste nåt sånt i en intervju till något ww2 rts, men det var ett tag sedan


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ännu ett spel med heroiska (urk) jänkare som slaktar onda tyskar? Jag tycker mycket om DoW och har förtroende för att relic vet vad dom sysslar med även i detta fall, men trots det så kan jag inte låta bli att få kväljningar av temat och titeln på spelet.

Medlem

hehe, sant.
Tycker inte heller om temat, och är förbannat trött på andra världskrigsspel.

Men Relic har iaf lovat att man ska kunna spela tyskar också, och med den nya cover-ai:n, line of fire och förstörelse-motorn, kan det nog bli kul ändå.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Lite mer info;

Citat:

CoH has a dramatically improved pathfinding system over DoW. This is even an understatement, it's massively improved. As for buildings, we keep them as blocking items for tanks for gameplay reasons. Walls on the other hand don't present tanks with any type of pathfind problem...they just drive through them. The system is intelligent enough to understand when walls and hedgerows are removed for unit pathing.

http://forums.relicnews.com/showpost.php?p=1483982&postcount=...

Citat:

One thing to remeber here is that we are shooting for autenticity, but not at the expense of entertainment. We do have multiple levels of cover, so a wooden barrel or box will be destroyed by small arms fire, but a brick wall won't. What we are not doing though is modeling the metal braces on the barrels and detecting hits on them, or studs in walls. What we want is for an object that looks like it should stop a bullet to stop one, and one that doesn't won't.

Om skademodellen;

Citat:

Tanks and other vehicles have multiple areas where they can take damage. You can have main and or secondary guns disabled, or you can have the tanks mobility disabled.

http://forums.relicnews.com/showpost.php?p=1364831&postcount=...

Citat:

1. How destructible will the terrain be?
2. Will it be possible to garrison troops inside a building?
3. If a building is destroyed, will it damage people inside/nearby?
4. Will you be able to "suppress" enemy troops with heavy fire?
5. Will squads be "upgraded" with special weapons like in DoW?
6. Will line of site impact whether or not a unit can be fired at (can you fire through walls or smoke)?

1. Completely
2. Yes
3. Yes
4. Yes
5. Yes
6. Can't hit what you can't see...

http://forums.relicnews.com/showpost.php?p=1414727&postcount=...

Om micro i CoH;

Citat:

Micro is not completely gone, but the face of it has changed quite a bit. When a squad of soldiers engages another they will take the nearest best position of cover. That may be a sandbag, crater, wall, bush or merely lying prone on the ground. If you run them around like mad, they get chewed up as they are in inferior cover to the other squad. Of course if your squad comes across say a Tiger tank...micro the shit out of them. If you can outrun the turning of the turret, you just might live. The panic you go into when you see the Tigers turret turning toward your units will turn you into an uber micro genius! The squad AI definitly puts the emphasis on position and facing. First shots count a lot, so you don't want to be running in the open when the bullets start to fly. After playing CoH, it's almost impossible to enjoy another RTS. Unit stupidity makes all the rest just a frustrating mess.

Smile

One way is to turn the traditionally terrible AI of RTS into a much more acceptable affair. While your units will never ever run away or retreat on their own (we hate taking control away from the player), they will always have a basic sense of self preservation. You will need to tell them to retreat, but one you do, they will do in intelligently.

http://forums.relicnews.com/showpost.php?p=1356745&postcount=...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Låter oerhört bra, tack för överblicken HYBRiS.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Detta är la "uppföljaren" till Soldiers: Heroes of WW2? Mycket förstörelse blir det, jämna hela byar med marken med stridsvagnar. Grymt kul, dessutom Coop i det.

Du tänker på Faces of War. Ser fram emot det också! Ljussättningen i denna rulle lämnar dock en del att önska. Allt känns så... ambient.

Medlem
Skrivet av krolle:
Skrivet av Wardancer:

Detta är la "uppföljaren" till Soldiers: Heroes of WW2? Mycket förstörelse blir det, jämna hela byar med marken med stridsvagnar. Grymt kul, dessutom Coop i det.

Du tänker på Faces of War. Ser fram emot det också! Ljussättningen i denna rulle lämnar dock en del att önska. Allt känns så... ambient.

Pling, där trillade poletten ner, Faces of War var det ja. Hursomhelst, så länge man kan spränga allt åt helsike så är det säkert bra


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Jag älskade S:HoWW2 och Dawn of War, och jag tror att de flesta fans av den sortens spel kommer att tycka om både uppföljaren till S:HoWW2 (Outfront 2 / Faces of War) samt Company of Heroes.

Inaktiv

Om ni har svårt att överleva väntan på CoH så kan jag rekommendera att ni prövar Silent Storm!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

1
Skriv svar