Gamers är riktiga gnällspikar

Medlem
Gamers är riktiga gnällspikar

Gamers är faktiskt ett väldigt konserativt släkte när man tänker efter. Det är gamers som kommer att bli framtidens surgubbar och -tanter. Om jag jämför mellan olika grupper som jag har hängt bland, så är gamers värst. Jag är inte helt oskyldig själv kan jag påpeka.

"Oooh, men vi är framtiden, vi anammar den nya stora underhållningsformen och har lätt för att ta till oss ny teknik!", säger säkert många. Men det betyder inte att man kan vara konservativ och bakåtsträvande för det. För faktum är att DU kommer att stanna i just den här formen, och inte anamma teknik som är revolutionerande från dagens teknik.

Gamers klamrar sig fast vid sina gamla goda spel som man växte upp med, ingenting kommer att slå det, det finns "ingen känsla" i nya spel. Nya spel är ju annorlunda!

Citat:

Monkey Island i 3D? Bah, var är känslan i det?!

Counter-Strike: Source är inte exakt likadant som CS 1.6, alltså är det sämre.

BF2 är ju helt obalanserat jämför med BF1492, det var ju perfekt!

Fallout 3? Utan Black Isle blir det inget Fallout, Bethesda kommer att göra ett annat stridssystem!

Kan du inte se felet i dom resonemangen? Då är du förmodligen konservativ och jag tänker inte övertyga dig om något annat. Men faktum är att dom som spelar nya spel idag som sina första spel kommer tycka dom är riktigt bra och roliga ändå, och förmodligen att föregångarna känns torra och mindre sofistikerade. Och så kommer dagens unga gamers att ha dagens spel som måttstock, och gnälla på nästa generation uppföljare.

Tro det eller ej, men spel blir i det stora hela bättre och bättre, annars vore det väl sorgligt? I så fall är vi den mest misslyckade branschen som finns. Jag säger inte att man bara ska glömma det förgångna, men inte klamra sig för hårt fast vid det heller.

Please bash me now

#blogg


signatur

Patrick
Producer@DICE

Skägg.
10 Chambers
Gamers är riktiga gnällspikar

En gnälltråd om gnäll, sött

Skämt åsido, det finns många fanboys med ogrundat skitsnack som vapen. De finns nog inom alla "gäng".


signatur
Medlem

Reflekterade också över det här idag när jag satt och surfade på old-computers.com och fick såna sköna retro-kickar tillsammans med en arbetskamrat. Hela det-var-bättre-för inställningen kommer nog utav att man har så selektivt minne och man börjar bli surgubbig med åren. Du upplever säkert att Tennis på PC Engine var roligare att spela än det där ni utvecklar till PS3:an?

Medlem
Skrivet av Xhit:

Reflekterade också över det här idag när jag satt och surfade på old-computers.com och fick såna sköna retro-kickar tillsammans med en arbetskamrat. Hela det-var-bättre-för inställningen kommer nog utav att man har så selektivt minne och man börjar bli surgubbig med åren. Du upplever säkert att Tennis på PC Engine var roligare att spela än det där ni utvecklar till PS3:an?

Är du någon jag känner? Eller prickade du rätt av ren tur?

Vi hade såna fantastiska orgier i Tennis på PC Engine! Satan vad roligt det var med turneringar och alla var sjukligt bra på det så alla matcher blev skitlånga...


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av mongi:

Är du någon jag känner? Eller prickade du rätt av ren tur?

Vi hade såna fantastiska orgier i Tennis på PC Engine! Satan vad roligt det var med turneringar och alla var sjukligt bra på det så alla matcher blev skitlånga...

Hehe, jora, gammal klasskompis, Ingo från högstadiet. Det var bättre förr, men Essing var nog inte bättre förr. (får vi hoppas)

Medlem

Coolt, det var inte igår!

Tennis var definitivt bättre förr


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Nej, verkligen inte.

Tennisspelen var definitivt bättre förr!

Inaktiv

Kärringen mot strömmen här då ...

1.6 kommer alltid att vara 1.6 = bästa CS ja kanske konservativ men vad fan ...
BF2 versus 1942 däremot går inte att hjämföra. BF2 äger upp hela BF marknaden .

Viss konservativt tänkande är nog bra...

Förövrigt är tennisspelen bättre nu


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Pansarknekt

Tror det är en djupare fråga än så. Spelbranschen såg mycket annorlunda ut på den tiden och då växte man upp med den tidens spellvärderingar. Sedan när hype blir viktigare än själva spelet (nästan iaf) och allt handlar om pengar då känns det såklart som en sämre förändring för oss som blev kära i spelvärlden som den såg ut innan.
Man kan nog skriva en hel bok om detta egentligen eftersom det innehåller så många olika nyanser och influenser. Precis som med allt annat okänt så måste man vara öppen i spelbranschen för den kommer utvecklas vare sig vi vill eller inte.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Shit, jag håller med Patrik, trodde jag aldrig skulle hända


signatur

---
Boo!

Medlem
Skrivet av Phosphor:

Shit, jag håller med Patrik, trodde jag aldrig skulle hända

ZOMG! Det måste vi fira!


signatur

Patrick
Producer@DICE

Skägg.
10 Chambers

Måste bara fråga, är bilden en docka eller en riktig "gnällspik"?


signatur
Medlem

ingen aning, men jag tror att det är en docka...


signatur

Patrick
Producer@DICE

1
Skriv svar