Intervju: ATI-kort med Havok-fysik

Robot
Inaktiv
Intervju: ATI-kort med Havok-fysik

ATI = Bra, Havok = Skräp

Varför inte stödja våra fysik-motor skapande vänner i Uppsala?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

länken visar till fel artikel

Medlem

Jag tycker att det är ett steg i rätt riktning, bara det nu görs rätt och inte hastas fram.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

ATi skryter med att deras GPUer är kraftigare än Ageias PPU men det är som att säga att en intel 3GHz är bättre än en AMD 3000+ i 1,8GHz.
Ageia ftw, tänk er vatten som beter sig som VATTEN!!

Inaktiv

fysik-kort är överskattat.


signatur

/_\_/_\
/_\

Inaktiv
Skrivet av snyft:

fysik-kort är överskattat.

Vad får dig att tro det?
Spel blir allt mer verkliga och det här är det första officiella fysikkortet från ageia. Hur kraftfulla tror du de första 3d korten var jämfört med nudagens?
Vatten som skrivet kommer säkert utnyttjas i framtiden och vind likaså. Fysikkort är bara framtiden som kommer en aningen tidigt.

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:

Varför inte stödja våra fysik-motor skapande vänner i Uppsala?

Meqon är uppköpta av Ageiiaai.
Novodex verkar också vara uppköpta av Ageia, deras domän skickar en direkt vidare till ageias hemsida.

Medlem

fysikkort är bra, bättre är om de kombineras med GFX kortet. Vore ju lämpligt om ATI och Nvidia, som är de stora GFX tillverkarna kunde enas om att använda samma fysikteknik. Kan ju bli lite jobbigt att utveckla spel annars om man skall ha stöd för flera olika fysikmotorer. Skulle ju vara lika korkat som om vissa spela bara fungerade med Nvidia eller ATI kort och inte med båda. Att det sedan redan finns idag spel som funkar bäst med nvidia eller ATI är ju en helt annan sak.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar