Uppdaterad Cellfactor-demo

Robot
Medlem
Uppdaterad Cellfactor-demo

Går det att ens starta utan ett ageia kort?

Inaktiv

Jag har kört demot utan ageia fysikkort bullshit snack. http://forumz.tomshardware.com/hardware/play-CellFactor-demo-...

Medlem

EnablePhysX=false <- i slutet av länken

Medlem

Hmm får

-------
An unexpected error occured. Saved diagnostic file to 'C:\Spel\CellFactor\SystemGame\Reality Engine.dmp'.
Stack Trace:
Address = 0xa6f048 (filenamenot found) æŒÆ

varje gång jag startar ett game.

Medlem

Vänta bara .... snart pallar ni inte & köper ett fyskort. Ni behöver inte fundera.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Hade gjort de om jag hade haft stålarna, eftersom alla spel kommer förmodligen köra med detta i framtiden, och jag ser inte varför man skulle behöva uppgradera sitt PhysX kort eftersom det verkar klara av så mkt redan nu, och så mkt fysik som i Cellfactor kommer man nog aldrig se i något annat spel.

Medlem
Skrivet av Detrol:

Hade gjort de om jag hade haft stålarna, eftersom alla spel kommer förmodligen köra med detta i framtiden, och jag ser inte varför man skulle behöva uppgradera sitt PhysX kort eftersom det verkar klara av så mkt redan nu, och så mkt fysik som i Cellfactor kommer man nog aldrig se i något annat spel.

Kommer ihåg när folk sa att 1ghz skulle räcka och bli över för att beräkna vad som helst.. Vänta du bara, om nåt år är det där kortet uråldrat.
Se dig omkring, hur många rörliga saker har du där? Hur många saker som kan ramla i bitar om det hamnade en handgranat brevid den.. Hur många delar skulle den bli? Hur skulle de röra sig? Osv osv osv. Get my point?

Medlem

PPU är en jätte bra idé som utförts utomordenltigt VÄRDLÖST av Agiea, Deras kort bygger på urlådrad teknik, det är inte prisvärt för fem öre, och framförallt det levererar inget osm tine redan kan utföras av en t.ex en extra processor kärna eller ett eller en del av ett grafikkort.

Om det ska bli något osm hammnar i svensons spel-rigg så får dom först och främst ta fram en produkt osm faktistk tillförnågot, vilket den inte gör i nuläget.


signatur

P.L.U.R

Medlem

När jag kör demot (EnablePhysX=false <- i slutet av länken) så får jag så enorma fps drops, typ 2-3 fps/s helt ospelbart, sen så körde jag allt på low 640x480 och då funkade det, men min dator klarar inte mer än kanske 1-2 minuter innan denn "dör" fryser helt, och sen måste man tvångsavstänga den... Samma problem med Red Orchestra, där låser sig min dator osso efter några minuter 20-30 i bästa fall.
Någon som vet något om detta?

Min dator:
Amd 64bit 3200+
Crossair 2x512mb Dual channel
v9999 6800GT 256mb
Nyaste drivrutiner till gfx kortet...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Heya, jo jag ser din poäng
Laxen jag sitter med samma CPU med 7900GT och jag har 10fps, så det är så gott som ospelbart om du inte har ett PhysX kort.

Medlem

Ahha, då fattar jag. För nu installerade jag ageia drivrutinerna som fanns i Cellfactor mappen och då funkade det bättre, om man tittade i vissa riktningar så laggade det nästan ingenting... (typ ut mot havet och så) men nästan överallt laggade det sönder... Så man måste ha ett ageia fysik kort? Men det är ju så många andra som kan spela det, och dom har inget ageia kort ju :S


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

det är knappast någon som kan lira över 30 fps utan. Det är vad jag lyckades komma upp i som max.

Redaktör

Det finns en anledning till att fysikkort är ett krav för att köra demon och att jag nämnde det i nyheten. Visst, man kan få igång demon utan ett sånt kort, men farten blir, föga överraskande, därefter.


signatur
Medlem

Känns onödigt att packa på oss medelsvessons som inte har de extra pengarna att lägga på ett helt onödigt kort. Då menar jag i den benämning att det tillför så lite, för så mycket pengar. Bättre att utveckla spel utan massa fuffigt fysiktrams.

Medlem

Men tex Ghost recon AW så får man Fps lägre med fysik kortet fast det ser bättre ut tänk om Cellfaktor är så?

Medlem
Skrivet av Robboy:

Men tex Ghost recon AW så får man Fps lägre med fysik kortet fast det ser bättre ut tänk om Cellfaktor är så?

Nea, för där kan du inte stänga av alla småsaker som flyger runt. I GR:AW så kan man det.

1
Skriv svar