MotorStorm - En första reflektion

Inaktiv
MotorStorm - En första reflektion

Så har man tagit sig en bra bit genom MotorStorm. Jag har höga ambitioner - varje tävling ska jag bli 1a - och jag kör om tills jag kommit 1a om det är nödvändigt. Detta för poängsamlandet som motiverat mig - ju fler poäng - ju fler bilar. Enkel ekvation enkelt val.
Trots min poänghysteri har jag granskat spelet ordentligt från dammkorns-nivå. Trots att jag kör på en 20" CRT med en upplösning på 576i är det ruskigt snyggt fortfarande, leran som glänser, dammet som yr och solen som skiner. Bland det snyggaste jag spelat, kanske inte så konstigt heller för den delen. Jag kan knappt bärga mig tills jag inhandlat en HDTV för att då avgöra hur stor inverkan upplösningen har på helheten.

Motorstorm kan bäst liknas Burnout till spelsättet. Helt galet men Motorstorm har en kvalité Burnout saknar - realism. Inte bara grafisk realism utan också fysisk realism. Man kan inte köra hur snabbt som helst och man krockar/exploderar inte bara om man kör in i en vägg, det händer också om du 1) välter 2) kör in i en annan 3) kommer lite snett o.s.v. Fast det kvittar, explodera hur mycket du vill, kör ner i hur många stup du vill - jag gör det hela tiden t. ex. Du kan ändå vinna och komma 1a. Varför? Jo, för att alla andra också krockar och kör ned i stup

Motorstorm är helt min typ av bilspel. Det enda som saknas är vapen att skjuta ned motståndaren med, men det i nästa spel? Eller vågar man hoppas på ett Twisted Metal baserat på Motorstorms grafikmoto?

Klockrent Evolution Studios! Klockrent Sony! Ett av Sonys bästa flaggskepp någonsin! Vem fasen vill spela PGR eller Excite Truck när Motorstorm finns?

#blogg


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Inaktiv
MotorStorm - En första reflektion

Tycker Motorstorm är riktigt svårt spel
men defenitivt min favorit på ps3an och
Colin McRae's Dirt verkar bli en riktigt bra
följare till Motorstorm tills ett MotorStorm 2
kommer ut.

Jag tycker dock att Motorstorm kan vara lite
tråkigt med bara sandbanor vore roligt med
lite snö eller is banor också.

Inaktiv

Riktigt svårt Single Player. Har inte ens vågat mig ut Multi än i rädsla för alla elaka Motorstorm-nördar som antagligen är trefaldigt bättre än mig ^^

Dirt verkar bli det bästa Colin McRae spelet på länge. Får se vad FZ och Level tycker om det, spel är ju så dyra nu förtiden

Håller definitivt med dig om banorna. Hade varit roligt med träsk/snö/skog också. Menmen, man kan inte begära allt. Dock är banorna genialiskt uppbyggda med alternativa vägar med olika fördelar för olika fordon! Snyggt


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

1
Skriv svar