Playstation 2 dominerar i USA under maj 2006

Robot
Playstation 2 dominerar i USA under maj 2006
Medlem
Playstation 2 dominerar i USA under maj 2006

Playstation 2 är ju lätt och chippa och har otroligt stort utbud av spel efter 6år, givetvis vill folk ha det


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

ja som sagt, finns ju så mycket mycket större utbud av spel.. Xboxen och gamecuben har ett par riktigt bra, men Ps2an har ett par bra och ett högt antal bra spel

Medlem

det är väll klart att försäljningen av 360n går ner efter ett tag. Det är ju alltid extra mycket som säljs runt releasen.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

hah, jag hade dock inte köpt en Ps2a så här långt efter releasen, bara om det var något spel som jag verkligen verkligen ville ha

Inaktiv

Man känner sig stolt som trogen Playstation ägare (eller den är ju såld nu).
Bäst utbud på spel, det är verkligen sanningens ord det!

Inaktiv

Det där med bästa spelutbudet beror mest på vem du är, jag tycker att Xbox har ett bättre utbud än PS2, det enda bra exklusiva spelet som finns till PS2 är MGS3, och det är inte tillräckligt bra för att köpa en PS2 enbart för det.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Flakmonkey

Spelutbudet till Xbox är ju mer traditionellt känns det som. Har själv alla tre konsoller från den nuvarande generationen och den konsol som står ut minst är helt klart Xbox. Betyder inte att den är dålig på något vis, men ibland kan många av titlarna kännas lite fega av sig. Till Playstation 2 och Gamecube finns det ju däremot en mängd väldigt underliga titlar som man antingen älskar eller hatar. Personligen så gillar jag de annorlunda titlarna som Ico, Shadow of the Colossus, Katamari, Super Monkey Ball, Super Smash Bros och alla japanska äventyrs/rpg-spelen som finns...

Uppenbarligen är det väldigt många andra som uppskattar det också och ofta verkar det vara de som inte sitter på FZ (och andra spelsidor) och diskuterar spel dagarna i ända

Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Det där med bästa spelutbudet beror mest på vem du är, jag tycker att Xbox har ett bättre utbud än PS2, det enda bra exklusiva spelet som finns till PS2 är MGS3, och det är inte tillräckligt bra för att köpa en PS2 enbart för det.

mgs3, we love katamari, god of war.

det blir tre bra

Medlem
Skrivet av stellanj:
Skrivet av Zoidberg:

Det där med bästa spelutbudet beror mest på vem du är, jag tycker att Xbox har ett bättre utbud än PS2, det enda bra exklusiva spelet som finns till PS2 är MGS3, och det är inte tillräckligt bra för att köpa en PS2 enbart för det.

mgs3, we love katamari, god of war.

det blir tre bra

Gran Turismo får man inte glömma, klart bättre än Forza.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

PS2 äger helt enkelt. Spelen är betydligt roligare på PS2:an.

btw. kul att se 360 ägd av 6 åriga ps2


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

...


signatur

P.L.U.R

Medlem

PS2 har bra mer exklusiva spel än Xbox har, det är ju statistiskt bevisat!

Däremot vet man inte om PS3 kommer ha det försprånget jäntemot 360 sen. Där blir allt lite öppnar tror jag.

Medlem

Vet inte va en PS2 kostar nu, men ett lågt pris
är någ en stor anledning till att den säljer bra.
Inte så många barnfamiljer som har råd med Xbox 360.


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

1
Skriv svar