BF2142 - beta och demo innan release

Robot
Medlem
BF2142 - beta och demo innan release

Hoho, den här gången skippar vi inte betatestningen av vårt spel! >_>

.. Nä men, demo innan eller efter - kommer nog sälja ändå.

Inaktiv

Rätt trevliga nyheter iaf


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

De känner nog att folk är hyggligt trötta på allt strul.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Det är ju bra att de släpper demot innan release för då måste de nästan göra en bra produkt för att det ska sälja då man inte behöver ju köpa grisen i säcken längre.

Inaktiv

Öppne betatest lär ju medföra bättre slut produkt, så folk kan sluta att gnälla! ^^

Medlem

Dagens ungdomar vet inte vad buggspel innebär, de gnäller äver det mesta. spela roll om det är spel eller annat. Så upplever jag det, vem i helvete har spelat ett buggfritt spel de sista åren? Har spelat mer än de flesta ungar än varit vaken på detta forum , men ser bara gnäll. Är det inte gratis så nog fan är utvecklarna dumma i huvidet., det verkar vara stilen här.

Och framför allt, var lite positiva.

*edit* Fan vad stevfel det var, försökt att rätta till det så inte fler får huvudvärk ^^
Sedan sopade jag bort tjafset om att jobba osv, vet inte vad min poäng var där riktigt.

Fick lättare hjärnsläpp och whinade om allt whine, ahem.

Peace out


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Dagens ungdomar vet inte vad buggspel innebär, de gnäller äver det mesta. spela roll om det är spel eller annat. Så upplever jag det, vem i helvete har spelat ett buggfritt spel de sista såren? Har spelat mer än de flesta ungar än varit vaken på detta forum , men ser bara gnäll. Är det inte gratis så nog fan ärvecklarna dumma i huvidet., det verkar vara stilen här.

Börja jobba och inse varje krona avdet du tjänar och må BRA när du tänker efter vad du har jobbat til dig.
Jobba och låt det du vill, lev inte på sovialbidrag, eller bildad a-kassa. det är vi andra som betalar. och ännu senare...skall ni betala för era föräldrar.

Och framför allt, sluta grina i alla trådar.

vänta här... var inte det där ett whine inlägg? haha åter till topic, så tycker jag det är väldigt bra att dom insett att dom måste göra förhoppningsvis mer beta testning ;D för BF2 var inte ens spelbart! Och till "gubbe" i inlägget över mig så tycker jag det var är väldigt onödigt inlägg, för alla vet hur pass ospelbart BF2 har varit. Visst, Jag spelade igenom Daggar fall på den tiden och det är ett av dom buggigaste spelen jag någonsin rört och klagade inte. Dock så tycker jag att utvecklingen borde ha gått framåt och att man inte få släppa produkter som inte funkar.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

vänta här... var inte det där ett whine inlägg?

På mer än ett sätt med tanke på fredagkväll och stavningen


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Medlem

jovisst fan var det ett whineinlägg, men mot alla de som gråter och skriver i varannan tråd. Själv har man nog lirat sedan de flesta simmade runt i kung papa pjuung. Det jag är kritisk till är att alla skall hacka på spel om de inte är perfekta....när snäälla i jesus namn fanns det ett perfekt spel? Bf2 gnället skyndas på av att det är för många "14isar". Enkelt bevisat är att de skiter i pajjas clanspel a la 140.000 och kör på med 450.000 nöjda köpare. Siffror är säkerligenm större, ORKA.

Syftet med tråden: Uppmuntra med ideér att hjälp till, klaga inte bara.

OBS! Konstruktivt klagande är bra för evolution, siktade inte på er gossar och gummor.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

ja men frågan är väl vad som kan tolkas som konstruktiv kritik och enbart negativ kritik, BF2 och DICE's + EA's skötsel av det har i mina ögon varit en ren cirkus, med spelarna som clowner som snubblar på bananen åter och åter igen.

Att de inte ens har fixat en väldigt simpel sak som att låta spelaren binda om knappar utan problem är minst sagt löjligt, bf2 är i mina ögon ett helt okej spel, det är inte bra pga av balanseringen i spelet (när jag spelade var USA den starkaste och den sida som 90% av spelarna ville spela, iaf 75% ville det) men även pga buggar i spelet men främst i Patchningen av spelet, att de har misslyckats så grovt med att patcha sitt egna spel är... ja, helt otroligt. kort sagt, extremt dåligt skött.

Ser man på spel som t.ex quake 4 som haft patchningsproblem och liknande (spelarbasen blev uppdelad i den senaste stabila patchen och en betapatch, tillbakadragen patch pga produktionsfel i en 20" widescreenskärm) så borde de verkligen se över sina prioriteringar.

visst blir det mycket klag, men tycker att du (PurreSnurre) överreagerade på vad de andra skrev.

Inaktiv
Skrivet av abbe:

(när jag spelade var USA den starkaste och den sida som 90% av spelarna ville spela, iaf 75% ville det)

Det är svårt att säga att "USMC är den starkaste sidan". Det handlar om spelarnas kommunikation och samarbete, och i en liten mån individuell skicklighet.

Att det sedan finns många som vill spela som USMC beror nog på politiska åsikter.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Härligt, men jag tvivlar på att EA och deras lilla marionettdocka i Stockholm kommer att lyssna på vad testarna har att säga.

Medlem

Bra Initiativ iaf. Påminner om den öppna testningen av Ut2k4, som faktiskt har förfinat det spelet väldigt väl.

Låt oss hoppas att de får samma resultat.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av abbe:

(när jag spelade var USA den starkaste och den sida som 90% av spelarna ville spela, iaf 75% ville det)

Det är svårt att säga att "USMC är den starkaste sidan". Det handlar om spelarnas kommunikation och samarbete, och i en liten mån individuell skicklighet.

Att det sedan finns många som vill spela som USMC beror nog på politiska åsikter.

Föredrar USMC av den anledningen att man inte fattar vad dem säger på de andra språken.

Visst, kan vara bra för inlevelsen men det är en klar nackdel att inte förstå vad spelarna säger, och fruktansvärt irriterande.
Höjjer ju inte direkt realismen när dom pratar sitt språk när man i samma lag inte fattar vad dem säger.

Finns kanske nån inställning som jag missat men det är riktigt trisst tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av tjoff:

Finns kanske nån inställning som jag missat men det är riktigt trisst tycker jag.

Yup, bara att gå in på audio i menyn och klicka i en ruta.

Men då använder sig alla av USMC:s radiokommandon... det blir då ganska svårt att skilja vän från fiende om man enbart hör en enhet.


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Inaktiv

ah, najs

Jo det förstås, borde kunna välja så att alla andra pratar något oföreståeligt

Medlem

Så den här gången lägger dem jobbet på oss spelare istället för att ta ansvaret själva... lite WoW över de hella.

Medlem

allt jag ser är blablablabla! DET ÄR ETT SPEL get over it!

Medlem
Skrivet av Mabec:

Så den här gången lägger dem jobbet på oss spelare istället för att ta ansvaret själva... lite WoW över de hella.

Det där var ett riktigt kortsinnt inlägg.
Betor är bra! Direktdemorkati nästan.
Att spelare får ge direkt feedback till utvecklarna gynnar båda sidor. Det är ju inte så att spelarna behöver göra något jobb (koda, tweeka osv.) Att via en Beta balansera och förfina ett spel är ett jättebra sätt att göra ett spel som Konsumenterna vill ha. D.v.s. VI.

//Shimo


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Aja bra att de har fattat det denna gång men kunde de inte kommit på det innan de släppte bf2 ? Hursomhelst så tror jag det blir ETQW för mig istället.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Dagens ungdomar vet inte vad buggspel innebär, de gnäller äver det mesta.[....]

Självklart finns det inga, eller iaf inte många, spel som är buggfria, men någonstans måste det ändå sättas en gräns. Lirade bf2 förut på hög nivå och var rejält störande när man i en viktig match stötte på vissa buggar såsom att AT-skott går rakt igenom bilar osv, sånt får bara inte finnas.
Att sen patcharna förut inte ens gick att installera normalt utan man var tvungen att haxxa och ha sig för att få in dom samt att serverbrowsern är sämre än den 8 år gamla browsern i Half-life är ytterligare faktorer som bidrar till allt detta whine, som enligt mig spelarna har full rätt till att "sprida".

Betalar man 450 spänn för ett spel så ska det bannemig gå att installera och patcha för en vanlig Svensson, och man ska kunna spela det utan att spelglädjen dödas av horder med buggar som hoppar på en överallt.

Alla dessa buggar försöker de dessutom kväva genom att slänga in nytt innehåll i spelet, tex jeepar som kan släppas ned från himlen, vilket dock alltid resulterar i ytterligare buggar..

Det märks verkligen att de på EA enbart tänker på att pumpa in så mycket pengar som möjligt, och skiter i kunderna. Åtskilliga protester, bojkotningar, protestlistor osv har gjorts av communityt, men som EA bara ignorerar, och fortsätter pumpa ut sina boosterpacks (Material som förövrigt i andra spel ofta kommit gratis i patchar..), allt för att bli rikare än självaste Joakim von Anka.

Tycker det börjar bli dags för EA/Dice att ge oss vad vi betalade för..

Medlem

kan för övrigt tillägga till beta och buggdiskussionen.. vissa saker är helt omöjliga att testa om man inte har en stor skala av testare med stora variationer i sina riggar. vissa buggar dyker inte upp förs vid 150ms i ping på en server med den och den hårdvaran tex.

det är ett ENORMT arbete att leta buggar.. och inte ens i närheten av det glamorösa som spelutvecklande tycks projeceras som..

har man bara ambitionerna att lösa problemen och sedan göra rätt för sig så har man min förlåtelse.. visst.. en viss toleransnivå finns det ju

Medlem

Tycker ni i Tripwire sköter jobbet galant iaf patch 3 veckor efter realese inte dåligt tummen up för Tripwire!

Inaktiv
Skrivet av BlackBurn:

Tycker ni i Tripwire sköter jobbet galant iaf patch 3 veckor efter realese inte dåligt tummen up för Tripwire!

Förr sågs det alltid som ett dåligt tecken med en patch direkt efter release. Ett tecken på att de inte ens ansträngt sig på att göra det buggfritt från början.

Men det varierar säkert från fall till fall.

Vox
Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Dagens ungdomar vet inte vad buggspel innebär, de gnäller äver det mesta. spela roll om det är spel eller annat. Så upplever jag det, vem i helvete har spelat ett buggfritt spel de sista såren? Har spelat mer än de flesta ungar än varit vaken på detta forum , men ser bara gnäll. Är det inte gratis så nog fan ärvecklarna dumma i huvidet., det verkar vara stilen här.

Börja jobba och inse varje krona avdet du tjänar och må BRA när du tänker efter vad du har jobbat til dig.
Jobba och låt det du vill, lev inte på sovialbidrag, eller bildad a-kassa. det är vi andra som betalar. och ännu senare...skall ni betala för era föräldrar.

Och framför allt, sluta grina i alla trådar.

Det gör ont att läsa vad du skriver i dina kommentarer för det är så väldigt, väldigt uppenbart att du inte har den blekaste aning om vad du snackar om. Dessutom känns det som om du skulle kunna offra trettio sekunder i korrekturläsning så vi andra slipper få ont i ögonen av alla stavfel.

För någon som verkar lägga så stor stolthet i att jobba och inte leva på bidrag så fattar jag verkligen inte hur du kan bry dig så lite om vad du faktiskt får för dina pengar. Jag jobbar och så här i efterhand kan jag nästa höra EA fnittra elakt åt att jag faktiskt köpte bf2.

Alla vet att folk whinar. Om du nu har spelat så länge som du påstår så borde du veta detta och borde också veta att det är oftast så det händer saker. Att inga klaga på en felaktig produkt är ju ren idioti - vem skulle inte klaga på om tvn stänger av sig helt plötsligt? Eller kanske vägrar sänka ljudet? Osv. Varför är det inte samma sak med spel?

Om alla hade varit som du, tysta och glada för det lilla dom får, hade vi sett ännu mer odugliga spel för att helt plötsligt så är det okey att köra över oss. Det EA sysslar med är inte ok och det vore verkligen galet att inte klaga som attan. Gör en jädra insats genom att whina på EAs forum istället för att försöka trycka ner folk som faktiskt bryr sig om vad de lägger sina pengar på.

Medlem
Skrivet av tjoff:
Skrivet av BlackBurn:

Tycker ni i Tripwire sköter jobbet galant iaf patch 3 veckor efter realese inte dåligt tummen up för Tripwire!

Förr sågs det alltid som ett dåligt tecken med en patch direkt efter release. Ett tecken på att de inte ens ansträngt sig på att göra det buggfritt från början.

Men det varierar säkert från fall till fall.

Men plz.. Det fanns ett par buggar med ett Virus program med namnet Zonealarm som de fixade bl.a Men kan inte du nämna ett spel som är komplett buggfritt och då menar jag inte bf2

Medlem

Rätt svårt att hitta något på att klaga på angående det faktum att dom skall ha en beta. Det är jävligt positiva nyheter.


signatur

1338 - One Step Above

Skrivet av PurreSnurre:

Dagens ungdomar vet inte vad buggspel innebär, de gnäller äver det mesta. spela roll om det är spel eller annat. Så upplever jag det, vem i helvete har spelat ett buggfritt spel de sista såren? Har spelat mer än de flesta ungar än varit vaken på detta forum , men ser bara gnäll. Är det inte gratis så nog fan ärvecklarna dumma i huvidet., det verkar vara stilen här.

Börja jobba och inse varje krona avdet du tjänar och må BRA när du tänker efter vad du har jobbat til dig.
Jobba och låt det du vill, lev inte på sovialbidrag, eller bildad a-kassa. det är vi andra som betalar. och ännu senare...skall ni betala för era föräldrar.

Och framför allt, sluta grina i alla trådar.

När du skäller på ungdomen, korrekturläs då dina inlägg så ger du ett mycket seriösare intryck.

12
Skriv svar