Guild Wars - världens mest underskattade spel

Medlem
Guild Wars - världens mest underskattade spel

Så är det. Jag har spelat 780 timmar, förhandsbokat Guild Wars: Collector's Edition, Guild Wars: Factions Collector's Edition, Guild Wars Nightfall: Collector's Edition och jag ska köpa Guild Wars Eye of the North och Guild Wars 2.

Fjuttbetygen som Guild Wars fick i både PC Gamer och på FZ är rena skandalbetyg!
"Men vadå... 3,5 är ju ett bra betyg?"
Nej... det är inte ett bra betyg - för ett sådant storspel som dessutom inte har någon månadskostnad!! Det är som att ge Half-Life 2 sju av tio och säga att "det är ju ändå ett bra betyg." Nej, nej och åter nej - det är inte ett rättvist betyg, även om det är bra om man tänker skalmässigt.

Hur som helst... jag har börjat spela Guild Wars nu igen. Det ska bli kul att föra över grejer till Guild Wars 2 via Guild Wars Eye of the North. Måste komma på lite biologi nu som jag kan "applicera" i fantasin i Hall of Monuments. ^^ Synd bara att vi måste vänta på GWEN till i vinter.

För att få en inblick i hur bra Guild Wars är kan du checka in den här gamla (visserligen väldigt föråldrade) recensionen. Jag står inte för allt där. Särskilt inte stycket om månadskostnad då jag själv har varit WoW och Vanguard-spelare de senaste månaderna.
http://bytspel.net/forum/read.php?12,50

Nu ska jag alt-taba upp spelet igen för att fortsättta jobba mot min "Gladiator"-titel. Tack och hej. ^^

#blogg

Avstängd
Guild Wars - världens mest underskattade spel

Mm. Jag håller med om det. GW är verkligen kul, men man (i alla fall jag) måste ta en paus från det ibland. ^^

Medlem

Jo... så är det med alla spel. I alla fall för mig. ^^ Särskilt om man börjar komma upp i sisådär 800 timmar.

Inaktiv

Heh, ja Guildwars är skoj i PVP, men mer än 3,5 är det absolut inte värt ...SNålmorsan skulle ge det en 3.a och det ÄR ett bra betyg


signatur

This will not be quick, you will not enjoy this, and I am not your Queen!

Medlem

Problemet med ett sånt här spel är också att det ständigt utvecklas. Frågan är om man borde recensera om det för varje installation av spelet samt alla uppdateringar, de har haft ganska stor betydelse för spelets utformning. Sorrow's Furnace t.e.x


signatur

"They`ve made a what out of it!?"

Medlem

Mm... PvP-delen förbättrades dramatiskt i och med Factions och PvE-delen i och med Nightfall. Tillsammans är alla tre spel riktigt bra!

Avstängd

Jo. Självklart ska man recensera alla delar.

1
Skriv svar