Att träffa spelutvecklare

Flakmonkey
Att träffa spelutvecklare

Sitter här i min ensamhet och skriver om #Forza Motorsport 2, nej inte en recension utan en förhandstitt. Jag fick ju nämligen chansen att testa spelet och träffa dess producent när han var i Stockholm för en tid sedan. Alltid kul att få snacka med personerna som utvecklar titlarna man sedan får spel, men får snabbt ett lite annat perspektiv på saker och ting. En illussion som snabbt krossas är den att alla är "nördar", att de tjänar multum, samt att de bara har kul på jobbet. Många har faktiskt flickvänner/pojkvänner, få har råd med ferraris och det är inte alltid kul att ha en ledig dag sedan september förra året (vilket var allt en kille från #Activision jag talat med hade haft). Jag har åtminstone fått mer respekt för dem och vad de gör sedan jag började få chansen att träffa dem.

Kanske får jag träffa någon rolig figur nästa vecka då jag ska bege mig ner till Nordic Game-mässan i Malmö. Vet inte i dagsläget exakt hur det blir, men hur det än blir så blir det säkerligen mycket kul. Ser fram emot Sonys konferens samt Remedys och flera av de andra som kommer tala där. Tycker faktiskt det är lite tufft att Sverige faktiskt får anordna ett sånt här evenemang där storheter kommer hit från hela världen.

Nåväl, nu är det nog dags att fortsätta skrivandet på annat håll - Word väntar otåligt och ju fortare jag blir klar desto snabbare kan jag fortsätta spela #Pro Evolution Soccer 6 för att låsa upp lite achivements och bygga på gamerscoren.

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Att träffa spelutvecklare

Skillnad på vilka personer man träffar också, en välsmord marknadsföringsrobot eller någon som faktiskt påverkat spelet.


signatur
Flakmonkey
Skrivet av spiken:

Skillnad på vilka personer man träffar också, en välsmord marknadsföringsrobot eller någon som faktiskt påverkat spelet.

Mina erfaranheter säger mig att de oftast är båda sakerna... se bara på vår egen @mongi

Medlem

hohoho!

jag är inbokad på malmö också. får se om jag hinner åka dit, isf ses vi där.


signatur

Patrick
Producer@DICE

1
Skriv svar