StarCraft

Avstängd
StarCraft

Varför är egentligen StarCraft mitt favoritspel och så fruktansvärt bra? Det kan jag förklara:

StarCraft släpptes i första april 1997. Strategispelet påverkade RTS-genren starkt. Tre perfekt balanserade och helt olika raser. Flera olika enheter och framför allt: en otroligt bra handling och välutvecklat universum!
Jag prövade spelet första gången när det var nytt, men det dröjde faktiskt ända till 2004, tror jag, innan jag började spela spelet på allvar. När jag hade varvat spelet en kort tid efter så höll jag på att dö av längtan efter StarCraft 2. Jag hörde rykten och trodde att det skulle släppas 2007. Nu är det 2007 och StarCraft 2 är fortfarande inte mer än ett rykte. Förhoppningsvis så hinner StarCraft inte bli mer än 10 år innan uppföljaren släpps.
Egentligen förstår jag Blizzard att de har dröjt med uppföljaren, men StarCraft är ett av världens mest populära spel, och även om förhoppningarna är kolossala så måste de ta sig i kragen och göra uppföljaren snart. Slutet på Brood Wars kampanj är ju som gjort för en uppföljare!

StarCraft 2 är spelet jag ser fram emot mest, utan tvekan. Den dagen jag håller StarCraft 2 i min hand kommer inte bara en glädjetår att rulla ner för kinden.

#blogg

Medlem
StarCraft

Undrar hur bra Blizzard kan leva upp till Starcraft. :/ Det är ju många som har avgått och så...

Man kan ju alltid hoppas att Starcraft 2 blir bra. ^^

Men tänk om dom gör ett MMOFPS istället?!

Avstängd

Om de gör ett MMOFPS kommer jag att självmordsbomba deras huvudkontor.

1
Skriv svar