Lägesrapport för strippat S.T.A.L.K.E.R.

Robot
Medlem
Lägesrapport för strippat S.T.A.L.K.E.R.

Ånej, de var överambitösa

Nästan väntat, fast synd i alla fall.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

förstår inte vad som är det stora problemet med stalker. Om Betashed (stavning?) lyckades skapa Oblivion borde GSC klara av att skapa Stalker.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

förstår inte vad som är det stora problemet med stalker. Om Betashed (stavning?) lyckades skapa Oblivion borde GSC klara av att skapa Stalker.

ett ord ..

ryssar

(minns boiling point)

Medlem

R.I.P.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tråkigt o höra... men det har man väl förstått längre att vi inte lär se detta spel... Om någonsin... Lite Duke Nukem Forever-Syndrom över det hela... Evighets-produktion

Medlem

Eller så kanske de inte vill släppa någon produkt som man inte behöver patcha 52 gånger för att få det som det var tänkt? Btw,HL2 tog ju 6 år...

Medlem
Skrivet av Minken:

Eller så kanske de inte vill släppa någon produkt som man inte behöver patcha 52 gånger för att få det som det var tänkt?

dom kan inte få det som dom hade tänke från början eftersom dom har tagit bort en massa saker


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Verkar ju nästan som om FZ gör sitt bästa för få det att låta värre än vad det är. Av det jag läste när jag följde länken tycker jag inte "hårdbantning" är rätt ordval precis.

Själv tycker jag inte det lät så farligt, tvärtom blev jag en aningen lättad att det inte var värre än så efter alla rykte som cirkulerat.

Medlem

Kul att höra att det är på väg iaf.

Skrivet av Oleg:

Rumour 1. S.T.A.L.K.E.R. had been turned into corridor-like scripted shooter, while A-Life was removed.

Yes. After playing Serious Sam 2 we decided - "why should we bother implementing that A-Life" let's add more gore and 'stiff' scripts as the player moves alongside the 'corridor'.

Haha.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Tycker inte spelet har bantats alls nästan, bara förfinats.
Det enda som var nedtonat var väl det där med mindre fordon av prestandaskäl.

Inaktiv
Skrivet av Gamblor:

Tycker inte spelet har bantats alls nästan, bara förfinats.
Det enda som var nedtonat var väl det där med mindre fordon av prestandaskäl.

Fast de hade ganska stora visioner för spelet när de först började prata om det. Som att spelet skulle vara helt öppet, alla stalkers skulle ha egna liv och agendor som de skötte oavsett om du var i närheten eller inte. De skulle till och med kunna klara spelet utan din hjälp (eller åtminstonde göra sista uppdraget utan din hjälp).

De hade en bra 3d-motor men tyvärr var deras spelidé lite för ambitiös. Han säger ju själv att ingen av dem någonsin jobbat på ett så här stort projekt förut.

Inaktiv

Väldigt överdriven reaktion från FZ, har nyhets-skaparen läst igenom forum-posten?

För övrigt så är ryssar/östeuropeer inte dåliga på att göra spel. Titta bara på Silent Storm, Operation Flashpoint och Mafia.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

För att inte glömma klassikern Chasm.

Skribent
Skrivet av SgtKelly:

Väldigt överdriven reaktion från FZ, har nyhets-skaparen läst igenom forum-posten?

För övrigt så är ryssar/östeuropeer inte dåliga på att göra spel. Titta bara på Silent Storm, Operation Flashpoint och Mafia.

Och Il2 Sturmovik

Redaktör
Skrivet av Spitt:

Verkar ju nästan som om FZ gör sitt bästa för få det att låta värre än vad det är. Av det jag läste när jag följde länken tycker jag inte "hårdbantning" är rätt ordval precis.

Jag skriver inte att det har hårdbantats (bokstavligt talat), utan att sådana rykten cirkulerar samt att de dementeras (eller i alla fall förklaras) av utvecklaren. Att det bantats är ett faktum: dels bekräftas det via nyhetslänken, dels berättade en kollega det redan förra månaden (han såg det på E3-mässan).

*Edit: glömde länktexten. Erkänner, slarvig formulering.

Skrivet av SgtKelly:

Väldigt överdriven reaktion från FZ, har nyhets-skaparen läst igenom forum-posten?

Se förklaringen ovan och läs min nyhetspost.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Jag minns de första videofilmerna, på den tiden var det häftigt att de välte stegar realistiskt. Tror dock fortfarande att detta kan bli riktigt bra.


signatur
Inaktiv
Skrivet av andreas:
Skrivet av Gamblor:

Tycker inte spelet har bantats alls nästan, bara förfinats.
Det enda som var nedtonat var väl det där med mindre fordon av prestandaskäl.

Fast de hade ganska stora visioner för spelet när de först började prata om det. Som att spelet skulle vara helt öppet, alla stalkers skulle ha egna liv och agendor som de skötte oavsett om du var i närheten eller inte. De skulle till och med kunna klara spelet utan din hjälp (eller åtminstonde göra sista uppdraget utan din hjälp).

Följ länken och läs vad Oleg skriver istället. Spelet är fortfarande "öppet och levande". Du får också en förklaring varför momentet med Stalkers som klarade mysteriet med zonen togs bort, knappast något negativt med det.

Medlem
Skrivet av conthox:

Kul att höra att det är på väg iaf.

Ja för det har man ju aldrig hört förr...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Spitt:

Verkar ju nästan som om FZ gör sitt bästa för få det att låta värre än vad det är. Av det jag läste när jag följde länken tycker jag inte "hårdbantning" är rätt ordval precis.

Jag skriver inte att det har hårdbantats (bokstavligt talat), utan att sådana rykten cirkulerar samt att de dementeras (eller i alla fall förklaras) av utvecklaren. Att det bantats är ett faktum: dels bekräftas det via nyhetslänken, dels berättade en kollega det redan förra månaden (han såg det på E3-mässan).

Länken är döpt till hårdbantning. Med det ordvalet får det iallafall mig att tro, att det är det ni antyder att det är frågan om.

Inaktiv

Tillverkare får hålla på och utveckla hur länge dom vill för mig, men då ska skapa mer än dom pratar, och helst inte nämna spelet allt för tidigt, som i detta fall, jag tycker det är bäst då tillverkarna visar upp spelen cirka ett halvår innan release, dom har tid för marknadsföring samt att konsumenter inte tröttar ut.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Inaktiv

Jag tror fortfarande att S.T.A.L.K.E.R kommer att bli ett kul spel

Medlem

Tråkigt, jag som har följt detta spel så länge och hoppats så mycket :sad:
I allafall till er som inte har hållt er uppdaterade så finns nu en splitter ny trailer som aldrig visades på E3...

http://www.stalker-world.com.ua/eng/index.php <--- High-rez såklart
Mycket imponerande i allafall


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Tack för filmlänken Laxen! Hade ingen aning om att det fanns en ny film på Stalker. Tankar high-res nu part1, kan ej tanka part2 samtidigt tydligen..

EDIT : Tanka inte high-res versionen om ni inte är medlem på RapidShare. Nu måste jag vänta 80min på att få tanka part2

Inaktiv

Tycker det ser hyffsat ut.


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

1
Skriv svar