Knivigt värre

Avstängd
Knivigt värre

Detta blir min första blogg här. Jag tror jag ska inleda min blogg-era med några gamla bloggar som jag skrev på bf2142.se för länge sedan.

Det är ganska knivigt att skriva en blogg om en kniv-berättelse. Nä, faktiskt inte. Här har ni min kniviga blogg:

Jag tänkte köra en sista runda och sen gå och lägga mig. Jag fick in på min favoritserver EA NL GameServers.nl med Gibraltar 24/7. Jag blev PAC, förstås. EU hade första flaggan och jag som alltid kör support tog fram min pulse meter för att se om det låg någon uppe på taket. Det gjorde det och jag klättrade upp lite försiktigt för att inte bli dödad i stegen. Det var tre människor där uppe. En sniper, en medic och en till en bit bort. Ingen av dem såg mig. Jag skyndade mig att klättra upp, drog fram kniven och hackade som en galning och fick alla tre. Det motiverade mig att försöka ta kniv-badgen, (brons). Jag är inte vidare bra på kniven.
Det brukar ofta ligga folk vid lådorna nedanför på sidan vid stängslet/nätet, ni vet, så jag tänkte hoppa ner, men kollade först vid stegen som går ner i golvet/taket. Jag råkade trilla ner och landade framför en support som blev väldigt schockad och jag lyckades kniva honom. Därefter sprang jag fram till tunnorna och hann kniva två stycken och sen blev jag dödad.
Jippi! Bara två kvar! Det blir nog inte så svårt, tänkte jag. Men det var ingen kvar där, så jag fick gå vidare neråt mot Toll-flaggan. Där pågick det häftiga strider vid porten. Jag ville inte gå in där och försöka kniva folk, som ni säkert förstår, utan sprang på sidan uppe på den lilla gången, hoppade över på ett ställe och sprang in mot flaggan och knivade en support. En kvar. En sista.
(Den sista är nästan alltid svårast, och så var det nu också). Det tog ett antal liv och en hel del försök, men till slut fick jag en till. Knife badge... jag hade aldrig trott att jag skulle få den.
"Nu måste jag försöka få collectors pin också" tänkte jag och försökte få en till, vilket gick lite lättare. När jag fått den började jag peppra på folk som vanligt.
Efteråt, när jag kollade på mina awards märkte jag dock att silver knife badge kräver 50 unika dogtags, jag har 54, och 10 dogtags under en runda. Jag vet inte om man kan få både brons och silver under en runda av en badge, men jag tror inte det.

En stund senare räknade jag alla mina dogtags för hand, då 2142-stats.com verkar vara nere. Jag kom fram till att jag hade 84 sammanlagt och kom att tänka på att unlock-kniven bara kräver 75 eller vad det var, så jag tvär-gick in på en server och kollade kniven. Jag hade fått den nya.

Yay! Hurra för mig! ;D

#blogg

Medlem
Knivigt värre

Squad baserat rts... det var även Close Combat serien... och det är rätt till åren numera.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Avstängd

Ok. Men kommenterade du inte fel blogginlägg?

Medlem

jo... men det är inte mitt fel att det hamnade fel. Jag klickade på kommentera under "rätt" inlägg.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar