Alan Wake Vista-exklusivt

Robot
Medlem
Alan Wake Vista-exklusivt

Skit.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Inaktiv

nooooooooooooooooooooooooooooooooo

dags å skaffa en xboxO så man kan lira det


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

då är det bara att skaffa det till 360


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

MS verkar dra på stort med Vista exclusiva titlar. Var ju rätt nyligen det kom spel som krävde XP. Nya AoE är väl det första jag tror jag stötte på.

Hoppas bara MS har vett nog att hålla priset på Vista på en vettig nivå, att släppa en massa spel och sen ta 5000:- för OSet som det går spela på tror jag är mindre klyftigt, men de tror väl de flesta sitter på Dell burkar(med medföljande Vista)... Eller att Vista kommer bli crackat fort.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Ja då blir det att köpa till 360 istället, jekla MS, jävlas de med oss gamers medvetet eller vadå :P. Känns lite surt att köpa en 360 från MS, usch för dom.


signatur

<3

Inaktiv

Blah :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Inte så farligt, alla kommer skaffa sig vista förr eller senare


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

h-vetes bajs microsoft, sen bajs företag som säljer ut sig...

Inaktiv

Synd


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv

Hur i helvete kan man göra ett spel Vista exklusivt? Ja, jag kommer då fan inte inhandla eller köra något vista innan 2008 kan jag säga och när jag väl gör blir det ett nerladdat exemplar tro fan heller jag stödjer MS.


signatur

/_\_/_\
/_\

QRT
Medlem

Jag har planerat att köra Vista, men det är ju lite fult att göra så ändå. Ser fram emot Alan Wake iaf

Medlem

Anledningen är ju ganska självklar att Illuminati-företag Microsoft lockar så många som möjligt till Vista, och dem som inte vill.. blir tvingade genom att ta deras framtida spel/program och gör dem Vista exklusivt. Sen när dem har fångat alla under Vista så kan dem monitorera alla dina "terrorist"-aktiviteter och veta allt du gör i större detaljer.

Sen medans du sitter och spelar Alan Wake så tar dem ner dina mänskliga rättigheter en för en i bakgrunden, och när du äntligen kommer på vad som händer i denna värld så är det för sent. Då när du berättar för dina kompisar på internet så blir det cencurerat och du flyger in i fängelset för "terrorist"verksamhet. Ni alla blir slavar och V for Vendetta blir verklighet. Vakna och gör något nu! Våga vägra Vista! V för vaken.se

Medlem
Skrivet av redmac:

Inte så farligt, alla kommer skaffa sig vista förr eller senare

Jo men troligtvis inte förrens senare. När Win2k kom så tog det en bra stund innan det kändes stabilt nog för vardagligt bruk. WinXP var ju typ likadant fram tills SP2 då de äntligen fick till det. Tror faktiskt att Vista kommer att upprepa det förfarandet. Det må ha massor med bra saker (som exklusiva spel och coola features som kräver mer av datorn än HL2 och Oblivion samtidigt) men jag är skeptisk till att de fått allting så bra att man kan börja köra det på en gång. Sen så är det alltid att drivrutiner ska anpassas med mera. Håller med den som tidigare sa att han skulle installera det 2008, ungefär då tror jag det är bra nog för mig.

/ LordDaimos

Medlem

Jag ser inte riktigt varför det skulle vara några större problem med att det blir Vista exlusivt. Jag förstår ju helt och hållet hur Microsoft tänker iaf. Man kommer nog skaffa Vista förr eller senare ändå, bara det inte blir för dyrt :/


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem
Skrivet av snyft:

Hur i helvete kan man göra ett spel Vista exklusivt?

if(OS->name == "Vista") Game->start(); else cout<<"Screw you!<<endl;

Medlem
Skrivet av PriMo:

Anledningen är ju ganska självklar att Illuminati-företag Microsoft lockar så många som möjligt till Vista, och dem som inte vill.. blir tvingade genom att ta deras framtida spel/program och gör dem Vista exklusivt. Sen när dem har fångat alla under Vista så kan dem monitorera alla dina "terrorist"-aktiviteter och veta allt du gör i större detaljer.

Sen medans du sitter och spelar Alan Wake så tar dem ner dina mänskliga rättigheter en för en i bakgrunden, och när du äntligen kommer på vad som händer i denna värld så är det för sent. Då när du berättar för dina kompisar på internet så blir det cencurerat och du flyger in i fängelset för "terrorist"verksamhet. Ni alla blir slavar och V for Vendetta blir verklighet. Vakna och gör något nu! Våga vägra Vista! V för vaken.se

De. De! DE! DEEEEE!!! :evil:

Sorry. Föll offer för 03:27-grinigheten
Använd "dom" i stället.


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv
Medlem

Vill de inte dra in några pengar på Alan Wake eller? När det släpps är det nog ganska få som införskaffat Vista vilket betyder en väldigt liten marknad för spelet.


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av Fifty:

Vill de inte dra in några pengar på Alan Wake eller? När det släpps är det nog ganska få som införskaffat Vista vilket betyder en väldigt liten marknad för spelet.

Remendy klarar sig nog väl för MS lär ha betalt en fin summa för att det ska vara exklusivt till vista?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey

Det släpps ju till Xbox 360 också, så kan nog sälja hyggligt bra där ^^

Medlem

Detta blev väl visserligen klart i samband med att årets E3-trailer släpptes, men trots allt ja; skit...

Microsoft tar åter igen och viftar på pengarna. Som med Halo, AOE3 och Oblivion. Mest besviken är jag väl på Remedy som har låtit sig köpas på detta sätt. Men lite förståelse måste man ha med tanke på hur dyrt det är att utveckla spel i dagens läge.

Inaktiv

1984

behöver jag säga mer


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Bryr mig inte så mycket. Detta betyder egentligen bara att jag köper spelet på budget om 3 år eller så när jag skaffar Vista, istället för fullpris när det släpps.

Medlem
Skrivet av redmac:

Inte så farligt, alla kommer skaffa sig vista förr eller senare

troligen kommer _alla_ varken skaffa vista förr eller senare...

att däremot många kommer skaffa vista innom några år kan jag väl hålla med om...


signatur

shortbow.gif

Medlem
Skrivet av PriMo:

Anledningen är ju ganska självklar att Illuminati-företag Microsoft lockar så många som möjligt till Vista, och dem som inte vill.. blir tvingade genom att ta deras framtida spel/program och gör dem Vista exklusivt. Sen när dem har fångat alla under Vista så kan dem monitorera alla dina "terrorist"-aktiviteter och veta allt du gör i större detaljer.

Sen medans du sitter och spelar Alan Wake så tar dem ner dina mänskliga rättigheter en för en i bakgrunden, och när du äntligen kommer på vad som händer i denna värld så är det för sent. Då när du berättar för dina kompisar på internet så blir det cencurerat och du flyger in i fängelset för "terrorist"verksamhet. Ni alla blir slavar och V for Vendetta blir verklighet. Vakna och gör något nu! Våga vägra Vista! V för vaken.se

Hey! Ge f-n i att dra ner Illuminati i skiten. :evil:

1
Skriv svar