Drogspelet Snow nedlagt

Robot
Medlem
Drogspelet Snow nedlagt

Hejdå snow.

Medlem

Löjligt argument, så länge det finns konsekvenser för sitt handlande så ser jag inga moraliska problem i ett sånt spel. Som att hitman eller GTA skulle vara mer PK liksom.. Vilka fegisar.


signatur
Medlem

Helt rätt, jag förstår inte vad drogförsäljning hör hemma i spelvärlden för.

Medlem

Nu blir de nog stämda för att de kom fram med idén

Medlem
Skrivet av Bard:

Helt rätt, jag förstår inte vad drogförsäljning hör hemma i spelvärlden för.

men däremot mord, begå inbrott, köra över folk osv osv? låter inte som du tänkt till, eller så är du kanske en sån där kristen fanatiker (sex och droger=tabu, mord=helt ok)


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Bard:

Helt rätt, jag förstår inte vad drogförsäljning hör hemma i spelvärlden för.

men däremot mord, begå inbrott, köra över folk osv osv? låter inte som du tänkt till, eller så är du kanske en sån där kristen fanatiker (sex och droger=tabu, mord=helt ok)

Svårt att finna bra argument mot detta, men man skulle kunna säga att i de flesta spelen så är man på den "goda" sida på något sätt. Vilket skulle kunna rättfärdiga allt våld, stämmer dock inte alls på GTA. 8)

Frågan är nog om man ibland måste sätta gränser utan att de behöver vara logiska. Men din argumentation så skulle ett spel baserat på Hagamannen som går ut på att så grovt som möjligt vålda kvinnor vara helt ok.

Medlem

har alldrig hört talas om det så vem bryr sig


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Löjligaste man hört?
Vad i sånna fall har några Kuta-Skjuta spel här att göra.
Hmm andra världs kriget antal miljoner som dog varför isånna
fall göra spel på det eller Kinesungar som tror att dem klarar
hoppa från skyskraper för att dem lirat ett spel.

Liksom spelen kan handla om vad som helst det är upp
till än själv och föräldrarna att bedöma om barnet/mansjälv
klarar av att lira det utan att påverkas psykiskt.

Annars ska man börja stämma alla hmmm måste jag
äns räkna upp alla idiotiska eller helt bizzara spel?

HoLLywood kan ockzå kiss ma as!

Inaktiv

Synd då.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem
Skrivet av asdf2:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Bard:

Helt rätt, jag förstår inte vad drogförsäljning hör hemma i spelvärlden för.

men däremot mord, begå inbrott, köra över folk osv osv? låter inte som du tänkt till, eller så är du kanske en sån där kristen fanatiker (sex och droger=tabu, mord=helt ok)

Svårt att finna bra argument mot detta, men man skulle kunna säga att i de flesta spelen så är man på den "goda" sida på något sätt. Vilket skulle kunna rättfärdiga allt våld, stämmer dock inte alls på GTA. 8)

Frågan är nog om man ibland måste sätta gränser utan att de behöver vara logiska. Men din argumentation så skulle ett spel baserat på Hagamannen som går ut på att så grovt som möjligt vålda kvinnor vara helt ok.

Nej, jag tycker också det finns en gräns, men har svårt att se drogförsäljning som något som är värre än att vara en, te.x, hyrd mördare som tar livet av folk på diverse brutala sätt. Båda är lika kontroversiella i min värld. Men för de flesta är droger (och sex) betydligt mer kontroversiellt, specielt i US så det var knappast en överaskning.


signatur
Inaktiv

Bra, tycker jag.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Bard:

Helt rätt, jag förstår inte vad drogförsäljning hör hemma i spelvärlden för.

men däremot mord, begå inbrott, köra över folk osv osv? låter inte som du tänkt till, eller så är du kanske en sån där kristen fanatiker (sex och droger=tabu, mord=helt ok)

Jag tycker fler spel gjort det också, spel som Postal och GTA är tycker jag är fullkomligt meningslösa, Jag förstår inte ens det roliga med dom. Nu är väl inte Postal serien den mest välgjorda spelserien men GTA är ju betydligt poppulärare, vilket jag har svårt att förstå. Jag tycker... Notera. Jag tycker. Att det rent utav är sjukt.

Medlem

Jag tror det är ett naturligt beteende, det här med överlevnadsinstinkter, dominans över andra osv är något som ligger djupt rotat i människans psyke.

Våld har alltid intresserat människan genom alla tider. Datorspel är bara ännu ett sätt att tillfredställa detta behov, och ett enligt mig ett mycket bra alternativ jämfört med att skada eller döda djur eller människor på riktigt.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Nej, jag tycker också det finns en gräns, men har svårt att se drogförsäljning som något som är värre än att vara en, te.x, hyrd mördare som tar livet av folk på diverse brutala sätt. Båda är lika kontroversiella i min värld. Men för de flesta är droger (och sex) betydligt mer kontroversiellt, specielt i US så det var knappast en överaskning.

Den amerikanska censuren har vunnit igen...

// edit stavfel


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av asdf2:

Svårt att finna bra argument mot detta, men man skulle kunna säga att i de flesta spelen så är man på den "goda" sida på något sätt. Vilket skulle kunna rättfärdiga allt våld, stämmer dock inte alls på GTA. 8)

så kanske det var tänkt att det skulle bli fallet även här

Medlem

Take2 har massa problem med stämningar, antar att dom bestämt sig att satsa på pingisspel istället... Smart.


signatur

---
Boo!

Skrivet av Phosphor:

Take2 har massa problem med stämningar, antar att dom bestämt sig att satsa på pingisspel istället... Smart.

Hörde att ni var lite inne på samma spår, och att det som Vin Diesel råkade nämna som "riddick 2" egentligen rör sig om ett spel baserat på "The Pacifier"...

Medlem
Skrivet av Bard:

Helt rätt, jag förstår inte vad drogförsäljning hör hemma i spelvärlden för.

Personligen tycker jag det är helt sjuka cencurlagar...

Mördar man TUSEN personer så är man en god soldat.

Men om man med hjälp av en 3:e handspatch kan få syn på en liten bröstvårta(gta coffe patchen)....

Eller om man utvecklar ett spel där man säljer droger...

Med andra ord så är mord helt ok, men bröst och droger är stort tabu?


signatur

shortbow.gif

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av Phosphor:

Take2 har massa problem med stämningar, antar att dom bestämt sig att satsa på pingisspel istället... Smart.

Ja det kanske helt enkelt blev lite svårt att övertyga någon överhuvudtaget om att det här var en bra idé som skulle ge massa pengar istället för en ny serie stämningar


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Inaktiv
Skrivet av Zarkow:

Enkla regeln är: Det staten själv inte sysslar med accepteras inte.

Nja, "staten i Staterna" har insett att Mexikos ekonomi kommer krascha om man stoppar all drogexport till Nordamerika över den södra gränsen. Så det bli mer komplicerat än så.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av Bard:

Helt rätt, jag förstår inte vad drogförsäljning hör hemma i spelvärlden för.

Men mord har det?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Zarkow:

Enkla regeln är: Det staten själv inte sysslar med accepteras inte.

Haha. Kom att tänka på Bill Clinton och Monica-affären.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Phosphor:

Take2 har massa problem med stämningar, antar att dom bestämt sig att satsa på pingisspel istället... Smart.

Hörde att ni var lite inne på samma spår, och att det som Vin Diesel råkade nämna som "riddick 2" egentligen rör sig om ett spel baserat på "The Pacifier"...

Nä det är baserat på den där gamla breakdance filmen med Herr Vincent.


signatur

---
Boo!

Inaktiv

jag har bara att säga att det sitter i betraktarens ögon.

Tycker man inte om själva tanken med att sno en bil och att skjuta ner folk på gatan så fine köp inte spelet.
Det där med att folk (barn) kan ta skada av spel som tex GTA köper jag inte.

Ta COD eller BF serierna som ett exempel. Dom handlar om bland de värsta krigshändelserna som har ägt rum men ingen gnäller på att det ska vara så jävla skadligt. Fan censur regler är bara skit.

Vill man ha ett spel som tex GTA så köp det och dom som inte tycker att det passar köp det inte!

Medlem
Skrivet av henko:
Skrivet av Bard:

Helt rätt, jag förstår inte vad drogförsäljning hör hemma i spelvärlden för.

Personligen tycker jag det är helt sjuka cencurlagar...

Mördar man TUSEN personer så är man en god soldat.

Men om man med hjälp av en 3:e handspatch kan få syn på en liten bröstvårta(gta coffe patchen)....

Eller om man utvecklar ett spel där man säljer droger...

Med andra ord så är mord helt ok, men bröst och droger är stort tabu?

Jag syftade inte på brösten där, jag tycker bara att det är förbannat onödigt att göra ett spel där du fritt kan gå omkring och köra över folk och döda precis hur du vill.

Droger tycker jag inte hör hemma på spelplanen helt enkelt. Jag kan inte försvara andra våldsspel där man mördar folk. Men vissa spel går över gränsen enligt mig. Och detta tycker jag är ett av dom.

Medlem
Skrivet av Bard:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Bard:

Helt rätt, jag förstår inte vad drogförsäljning hör hemma i spelvärlden för.

men däremot mord, begå inbrott, köra över folk osv osv? låter inte som du tänkt till, eller så är du kanske en sån där kristen fanatiker (sex och droger=tabu, mord=helt ok)

Jag tycker fler spel gjort det också, spel som Postal och GTA är tycker jag är fullkomligt meningslösa, Jag förstår inte ens det roliga med dom. Nu är väl inte Postal serien den mest välgjorda spelserien men GTA är ju betydligt poppulärare, vilket jag har svårt att förstå. Jag tycker... Notera. Jag tycker. Att det rent utav är sjukt.

Jag tycker att det är kul att agera på moralfritt i spel, göra sånt man inte skulle göra irl, därav gillar jag GTA. En del människor vill faktiskt uppleva så mycket som möjligt av alla livets sidor, gör man det i ett spel så skadar det ingen. Är det så himla svårt att förstå?


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv
12
Skriv svar