Drogspelet Snow nedlagt

Medlem

Spel som Postal tycker jag är hystersikt kul, och att mörda folk på roliga sätt i Manhunt är hur roligt som helst. Men jag har, och kommer aldrig pissa på någon ute på stan, tända eld på folk bara för att de inte skriver på min petition.

Spel är spel, tycker det är lite oroligt när folk skall gnälla av vad som får och inte får finnas.

Inaktiv
Skrivet av Zarkow:

Enkla regeln är: Det staten själv inte sysslar med accepteras inte.

hmmm så du menar att USA inte sysslar med droger och sex?

[quote=MKultra]

Skrivet av asdf2:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Bard:

Helt rätt, jag förstår inte vad drogförsäljning hör hemma i spelvärlden för.

men däremot mord, begå inbrott, köra över folk osv osv? låter inte som du tänkt till, eller så är du kanske en sån där kristen fanatiker (sex och droger=tabu, mord=helt ok)

Svårt att finna bra argument mot detta, men man skulle kunna säga att i de flesta spelen så är man på den "goda" sida på något sätt. Vilket skulle kunna rättfärdiga allt våld, stämmer dock inte alls på GTA. 8)

Frågan är nog om man ibland måste sätta gränser utan att de behöver vara logiska. Men din argumentation så skulle ett spel baserat på Hagamannen som går ut på att så grovt som möjligt vålda kvinnor vara helt ok.

Mord är ju ibland samhällsnyttigt, knark är det inte. Så enkelt är det. Mord har varit en del av livet sedan vi var grottmänniska det är ju nästan vad som gör oss mänskliga.


signatur
Medlem
Skrivet av Bard:

Jag syftade inte på brösten där, jag tycker bara att det är förbannat onödigt att göra ett spel där du fritt kan gå omkring och köra över folk och döda precis hur du vill.

Droger tycker jag inte hör hemma på spelplanen helt enkelt. Jag kan inte försvara andra våldsspel där man mördar folk. Men vissa spel går över gränsen enligt mig. Och detta tycker jag är ett av dom.

Det är väl upp till var och en att införskaffa de spel man själv tycker är moriskt korrekta... ?
Min poäng var väl att det är heltlugnt att göra våldsamma spel men så fort det handlar om droger blir det ett jäkla liv och moraltanterna skriker för fulla munnar.
Varför är det så mycket värre med droger än våld/sex?

Skrivet av dofilusåkaffe:

Mord är ju ibland samhällsnyttigt, knark är det inte.

hehu ska man skratta eller gråta?
På vilket vis menar du att mord är sammhällsnyttigt? Är bra för samhället att folk tar livet av varandra på något vis?

fö. har olika former av droger varit en del av vårat samhälle antagligen snudd på lika länge som folk har tagit livet av sina medmänniskor...

Att vissa spel speglar verkliga händelser (krig etc) må ju vara hänt, men speglar inte ett spel där man säljer droger en annan sida av samma värld?


signatur

shortbow.gif

Skrivet av henko:
Skrivet av Bard:

Jag syftade inte på brösten där, jag tycker bara att det är förbannat onödigt att göra ett spel där du fritt kan gå omkring och köra över folk och döda precis hur du vill.

Droger tycker jag inte hör hemma på spelplanen helt enkelt. Jag kan inte försvara andra våldsspel där man mördar folk. Men vissa spel går över gränsen enligt mig. Och detta tycker jag är ett av dom.

Det är väl upp till var och en att införskaffa de spel man själv tycker är moriskt korrekta... ?
Min poäng var väl att det är heltlugnt att göra våldsamma spel men så fort det handlar om droger blir det ett jäkla liv och moraltanterna skriker för fulla munnar.
Varför är det så mycket värre med droger än våld/sex?

Skrivet av dofilusåkaffe:

Mord är ju ibland samhällsnyttigt, knark är det inte.

hehu ska man skratta eller gråta?
På vilket vis menar du att mord är sammhällsnyttigt? Är bra för samhället att folk tar livet av varandra på något vis?

fö. har olika former av droger varit en del av vårat samhälle antagligen snudd på lika länge som folk har tagit livet av sina medmänniskor...

Att vissa spel speglar verkliga händelser (krig etc) må ju vara hänt, men speglar inte ett spel där man säljer droger en annan sida av samma värld?

nej droger har inte varit en del av våran liv lika länge som mord/krig/död. Farliga droger har inte funnits i lika stor bemärkelse i vår civiliserade del av världen som mord och krig, å nej jag inkluderar inte rusdrycker som en farlig drog. Sedan är mord samhällsnyttigt på det viset som att "ut med det gamla in med det nya"!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Bard:

Droger tycker jag inte hör hemma på spelplanen helt enkelt. Jag kan inte försvara andra våldsspel där man mördar folk. Men vissa spel går över gränsen enligt mig. Och detta tycker jag är ett av dom.

ALLT hör hemma på spelplanen sen är det upp till var och en om man vill inforskaffa ett sådant spel. Precis som musik, böcker, film osv.

Men... varför göra det tråkigare för andra? Det betyder väl att du är rädd för att vissa ska få dåliga "influenser" av ett spel och göra något dumt i verkligheten. Det är ju iför sig mycket möjligt men det gäller ju inte bara för spel. Va tycks om gore-movies där människor sprättas upp och droger injeceras i alldeles för stora mängder... undra om det hör hemma på film över huvud taget hehe.

Hur som helst tycker jag att det är SKIT, både att Snow nu stoppas och att en återförsäljare som sålde Postal 2 åtaldes för olaga våldsskildring.

edit http://pc.gamezone.com/gamesell/p26677.htm
2 http://pc.gamezone.com/extlink.php?SiteID=gamezone.com&Link=h... har ett liknande spel med amma koncept fast till mobilen och mycke simplare men skitkul endå.:>


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av ilo:
Skrivet av Zarkow:

Enkla regeln är: Det staten själv inte sysslar med accepteras inte.

hmmm så du menar att USA inte sysslar med droger och sex?

Lust att ta upp några exempel på där staten gör det?

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

nej droger har inte varit en del av våran liv lika länge som mord/krig/död. Farliga droger har inte funnits i lika stor bemärkelse i vår civiliserade del av världen som mord och krig, å nej jag inkluderar inte rusdrycker som en farlig drog. Sedan är mord samhällsnyttigt på det viset som att "ut med det gamla in med det nya"!

Vad är skillnaden mellan de droger du tycker är farliga och "ofarliga"? Du kanske kan räkna upp några ofarliga droger så jag vet vad jag ska missbruka utan fara för hälsan...

Jag förstår fortfarande inte resonemanget bakom att mord och våld är nyttigt... Nya människor kommer i vilket fall, oavsett om vi springer runt o hugger halsen av varandra eller inte. Sen är det inget som säger att de som dör "onaturligt" är sämmre än de som dör av "självdör" (pga ålder etc).

Troligen kom våld före droger, men finns ju flera exempel på djur som även käkar div. växter för att få sig ett litet rus. Och djur har i regel funnits längre på denna planet än människor...

Har fortfarande inte sett ett bra argument på varför det är bättre att taihjäl folk än att inta rusmedel. Vilket som kom först har väl mindre betydelse...
Om man ser ur laglig synvikel så är det ju fortfarande värre med drop än "innehav".

"Bort med det gamla (våld) och in med det nya(droger?)"


signatur

shortbow.gif

Skrivet av henko:
Skrivet av dofilusåkaffe:

nej droger har inte varit en del av våran liv lika länge som mord/krig/död. Farliga droger har inte funnits i lika stor bemärkelse i vår civiliserade del av världen som mord och krig, å nej jag inkluderar inte rusdrycker som en farlig drog. Sedan är mord samhällsnyttigt på det viset som att "ut med det gamla in med det nya"!

Vad är skillnaden mellan de droger du tycker är farliga och "ofarliga"? Du kanske kan räkna upp några ofarliga droger så jag vet vad jag ska missbruka utan fara för hälsan...

Jag förstår fortfarande inte resonemanget bakom att mord och våld är nyttigt... Nya människor kommer i vilket fall, oavsett om vi springer runt o hugger halsen av varandra eller inte. Sen är det inget som säger att de som dör "onaturligt" är sämmre än de som dör av "självdör" (pga ålder etc).

Troligen kom våld före droger, men finns ju flera exempel på djur som även käkar div. växter för att få sig ett litet rus. Och djur har i regel funnits längre på denna planet än människor...

Har fortfarande inte sett ett bra argument på varför det är bättre att taihjäl folk än att inta rusmedel. Vilket som kom först har väl mindre betydelse...
Om man ser ur laglig synvikel så är det ju fortfarande värre med drop än "innehav".

"Bort med det gamla (våld) och in med det nya(droger?)"

lol Vem sa att mord etc var bättre än droger. Jag sa att knark är inte samhällsnyttigt men ett och annat mord kan vara det. Knark bryter ner samhället medans ett och annat dödsfall gör det inte. Sedan sa jag att rusdrycker som fanns innan jesus tid inte var mer skadligt än idag medans t.ex kokain, affe etc bryter ner kroppen snabbare än i stort sett något annat. Ett exempel på icke skadlig drog? Tja majja vet jag ej är farligt. Slutdiskuterat!


signatur
12
Skriv svar