Half-Life 2: Episode One

Robot
Half-Life 2: Episode One

Sedan Valve i november 2004 lanserade den i det närmaste geniförklarade actiontiteln Half-Life 2 har den Seattle-baserade spelutvecklaren i dagarna lanserat den fristående uppföljaren Half-Life 2: Episode One. FZ har ännu en gång axlat rollen som den tystlåtne huvudpersonen Gordon Freeman i ett ovanligt stökigt City 17 - läs rapporten från slagfältet.


Medlem
FZ testar HL2: Episode One

Älskvärt spel, hade hl2 originalet hållt denna standard skulle det lätt blivit större än vad det redan är.
Märks att valve lärde sig av sina misstag.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Har spelat Episode 1 nu och är hur nöjd som helst! Samma underbara stämning och känsla som H-L 2 och några av de mest minnesvärda ögonblicken i spelets historia!

Givet köp! Synd bara att vi måste vänta till årsskiftet/Q1 2007 innan vi får spela del två....

Jag hade dessutom inga som helst problem med spelet, inga buggar alls vad jag märkte. Kanske bara hade tur eller testade ni en pressutgåva?


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

älskade E1, lite kort men helt otroligt underbart, fast segt o tråkigt i början

NEJ 2007?

W2k
Medlem

För er som älskar HL2:s single player och inte har spelat Minerva ännu kan jag varmt rekommendera den, det är en SP-modd till HL2. Dessutom hyfsat utmanande, inte som originalet där man bara dör om man råkar falla ned för ett stup.

(Laglig) torrent: Klicka här

Det finns två episoder som tar några timmar att spela igenom, tillsammans en smula kortare än Ep 1. Fler avsnitt sägs vara på väg.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Inaktiv

Episode One var sjukt bra. Klarade det precis När kommer Episode Two?


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

Episode One var sjukt bra. Klarade det precis När kommer Episode Two?

Står ju överallt, nära årsskiftet.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av zaphiren:

Episode One var sjukt bra. Klarade det precis När kommer Episode Two?

Står ju överallt, nära årsskiftet.

Var för slö att googla Fan då blir det ju till att vänta ett tag


signatur

War never changes.

Medlem

Tänkte bara påpeka att det är lätt värt att spela igenom det en andra gång med audio commentary på, fanns rätt mycket rolig information där

Medlem

har inte köpte det en man ska göra det snart hoppas att det är lika bra som alla säger, gillar alla Half-Life spel


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av zaphiren:

Episode One var sjukt bra. Klarade det precis När kommer Episode Two?

Står ju överallt, nära årsskiftet.

Var för slö att googla Fan då blir det ju till att vänta ett tag

Han menade i tråden..

och EO var så mkt bättre än HL2 enlig mig, dem har verkligen lyssnat på spelarna för en gångs skull.

Medlem

Ep1 var grymt bra, spelade just klart det. Och jag hade inte heller några buggar eller krascher som recensenten. Kanske ska kolla upp sin recensions dator!! Näe det här är givet spel, längtar till Ep2!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av W2k:

För er som älskar HL2:s single player och inte har spelat Minerva ännu kan jag varmt rekommendera den, det är en SP-modd till HL2. Dessutom hyfsat utmanande, inte som originalet där man bara dör om man råkar falla ned för ett stup.

Det finns två episoder som tar några timmar att spela igenom, tillsammans en smula kortare än Ep 1. Fler avsnitt sägs vara på väg.

Kan också starkt rekomendera Minerva! Betydligt bättre än HL2 både story- och designmässigt (givetvis min högst personliga åsikt).


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Har inte spelat igenom Episode One ännu men kommit en bra bit på väg. Det som jag framför allt gillar med det är att det känns mer fokuserat än originalet. Tycker det var ganska långa sträckor i HL2 som man bara sprang och sköt och letade nästa dörr för att komma vidare utan att ha någon annan motivering än att i slutet på tunneln så finns ett mål. Episode One lägger ett starkare fokus på att man hela tiden ska ha lite kortare mål och fram för allt att Alyx finns vid ens sida hela tiden gör att man mer känner att man har ett mål än när man springer där ensam som nån superhjälte. Alla tummar upp för Episode One, även om det känns lite kort.

/ LordDaimos

Medlem

Kom man till ryssland helt plötsligt?

Har inte sett någon kyrillisk text i HL2 men på dessa bilder var det på skyltar överallt

W2k
Medlem

Jag uppfattade att hela HL2 utspelar sig i Östeuropa. "Nova prospekt" t ex är polska. Dessutom syns det på arkitekturen...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Ja jag vet inte vad jag ska tycka om Episode one.... det var som sagt alldeles för kort... med en halvtrist början... men men... när episode 2 kommer kanske det ordnar upp sig med tanke på hur detta slutade!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

krashade för mig när jag startade det men det var mitt eget fel då jag inte hade senaste drivrutinen till grafikkortet som det varnade om innan jag startade spelet.
Suverän fortsättning på storyn och längtar till nästa episod. 10/10 av mig!

Medlem
Skrivet av Sn4rk:

..... LÄNGE sen jag spelat ett spel med sån känsla som vid det tillfället!!

Kan inte hålla med dig mer om detta... länge sen jag upplevde sån glädje och inlevelse i ett spel som just i den situationen... grymt det var...

10/10 från mig bara för den delen...

Hoppas det går fort att få Episode 2 färdigt, och om den bara håller samma klass som 1 så är den given. Hoppas dem håller kvar Alyx vid ens sida då också, håller med att spelet kändes mycket bättre med henne som partner... ville nästan ha dricka henne under bordet så det skulle bli lite naket!! Men allvarligt... hon va bra att ha...snygg e hon också...trevlig att se på hela spelet...


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

haha, vad tattigt det ser ut utan HDR

Inaktiv

Det var en okej skapelse. Dock kändes det kort, även om det bara ver 1/3-dels spel, desstuom så förstår jag inte varför man inte bygger ut arsenalen, som i hl1. En slutboss hade varit nice också.

Men det är en fin story.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv
Skrivet av Resident Emil:
Skrivet av W2k:

För er som älskar HL2:s single player och inte har spelat Minerva ännu kan jag varmt rekommendera den, det är en SP-modd till HL2. Dessutom hyfsat utmanande, inte som originalet där man bara dör om man råkar falla ned för ett stup.

(Laglig) torrent: Klicka här

Det finns två episoder som tar några timmar att spela igenom, tillsammans en smula kortare än Ep 1. Fler avsnitt sägs vara på väg.

Kan också starkt rekomendera Minerva! Betydligt bättre än HL2 både story- och designmässigt (givetvis min högst personliga åsikt).

Instämmer. MINERVA: Metastasis är riktigt bra. Här har ni en icke-torrent-länk från FZ-server: http://www.halflife2.nu/filarkivet/index.php?id=121

Medlem
Skrivet av Hoodkurt:

Det var en okej skapelse. Dock kändes det kort, även om det bara ver 1/3-dels spel, desstuom så förstår jag inte varför man inte bygger ut arsenalen, som i hl1. En slutboss hade varit nice också.

Men det är en fin story.

Där var ju en sort-of slutboss. den där stridern

Inaktiv
Skrivet av c-row:

Där var ju en sort-of slutboss. den där stridern

Jo, men det duger ju inte. Det kan fan knappast räknas som en boss

Det är ju på tok för lätt, men det kännetecknar hela denna episoden.


signatur

Snus är snus och mus är mus

Inaktiv
Skrivet av Sn4rk:

en av de roligaste och mest realistiska banorna i ep1 är då man ska skjuta ner helikoptern(eller vad det är?)...grafiken är helt under bar då man har 1280 upplösning och alla funktioner på high + HDR(<3)
känns nästan som spelet då är uppbyggt på directx10 då allting helikoptern skjuter i går sönder och alla plankor och bråte som trillar och går av bländas i HDR och annat snyggt! LÄNGE sen jag spelat ett spel med sån känsla som vid det tillfället!!

Posts som denna som gör att folk inte tar FZ-forumet seriöst.

Inaktiv

Kolla vad jag strök under. Att du kan skjuta sönder saker har ingen som helst koppling till DX10. Det är inte ens vad DX10 handlar om.

"Bilen känns som den uppbyggd på kaffekokare då basen i 5e kanalen på stereoanläggningen ger perfekt vibration i sätesvärmaren."

http://en.wikipedia.org/wiki/DirectX

Medlem

Jag lär bli hårt ansatt av HL2 fanboys när jag säger att jag finner episode 0ne väldigt enformigt och trisst. Dock är denna lilla spelupplevelse bättre än hl2 men inte i klass med många spel på marknaden. jaja, sätter på mig flame shiled, lär bli hatad men jag finner verkligen inte något som är kul med hl världen. Thats me, back to playing oblivion, hitmanbloodmoney and bf2.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Sn4rk:

klingar det i någon klocka då du hör "förstörbar omgivning"??
hoppas det...för det är iaf EN av de saker som uppföljaren till directx9 skall ha.

Och där visade du ännu en gång att du inte har någon koll på vad DirectX är överhuvudtaget

Medlem
Skrivet av Sn4rk:

klingar det i någon klocka då du hör "förstörbar omgivning"??
hoppas det...för det är iaf EN av de saker som uppföljaren till directx9 skall ha.

Förstörbar omgiving har funnits sedan typ red faction, kolla upp det

Inaktiv
Skrivet av Sn4rk:

klingar det i någon klocka då du hör "förstörbar omgivning"??
hoppas det...för det är iaf EN av de saker som uppföljaren till directx9 skall ha.

*sigh* Om vi ignorerar det faktum att 'förstörbar omgivning' inte är något nytt, så var god länka officiell info som säger att detta är en del av den nya APIn i DX10.

Namnge även gärna vilken component som kommer ansvara för det.

12
Skriv svar