Half-Life 2: Episode One

Inaktiv

"Appology accepted Captain Needa."

Om du undrar varför jag påpekade [felaktigheten] i din post så är det för att mycket av det som skrivs här, iom att det är en stor site med stort forum, får återverkningar på andra forum.

Käll-referenser som 'en kille på FZs forum' är inte direkt ovanligt, vilket kan skapa lite problem, särskilt om den som förde uppgiften vidare gjorde det med 'god tro' på att uppgiften stämde.

Inaktiv
Skrivet av Zarkow:

"Appology accepted Captain Needa."

Om du undrar varför jag påpekade [felaktigheten] i din post så är det för att mycket av det som skrivs här, iom att det är en stor site med stort forum, får återverkningar på andra forum.

Käll-referenser som 'en kille på FZs forum' är inte direkt ovanligt, vilket kan skapa lite problem, särskilt om den som förde uppgiften vidare gjorde det med 'god tro' på att uppgiften stämde.

Finns väl ingen nytta i att ta "källreferenser" som "en kille på FZ:s forum" eller, mer traditionellt, "en kompis till mig" på allvar? Det är inte direkt som att vår käre Sn4rk försöker lägga fram att det "känns som DX10" som ett faktum.

Ska köra det stuket på en fest någong gång

Kille: "Ja å de va ju precis som nä' ja' va i Sälen o bara dank ner i 200 km/h mitt i svarta backen!!"
Jag: "Har du källa på det?"


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Medlem

Är det bara jag som tycker att den här bilden är lite lustig?
Ser ut som om någon, troligen Freeman, precis har släppt sig


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

Är det bara jag som tycker att den här bilden är lite lustig?
Ser ut som om någon, troligen Freeman, precis har släppt sig

Hahaha, nåja, då Episode 1 kom tänkte jag att varför inte spela om alla?

Alltså..

Half-Life (?h)
Half-Life: Opposing Force (?h)
Half-Life: Blue Shift (?h)
Half-Life 2 (15h)
Half-Life 2: Episode 1 (3h)

Tyckte Episode 1 var rätt så långt, magiskt slut, för kämpa mot en strider och sen åka iväg med tåg och se hela skiten sprängas och escape pods skjutas ut, sen tryckvåg med grejor och bilar mm..

Helt klart värt pengarna, ingen tvekan om det, sitter på 7800GT och körde, HDR med 4xAA Supersampling, 16xAF i 1280x960, helt galet fint, början var helt galet bra, grävs upp och har sorgsen musik på och solnedgång och snöar, sen råkar man titta upp.. helvetet själv! Bättre spel finns inte.

Edit: Screenshots kommer!

- Spoiler adderad/ Moderator.


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Inaktiv

Måste fråga.. Detta spelet går att köpa i affären va? Och grundspelet behövdes väl inte heller? Sen undrar jag vad priset ligger på då detta inte framgick i recensionen.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Inaktiv
Skrivet av Sn4rk:

moscow...lägg INTE upp screenshots av slutet! Det kan ju faktiskt finnas folk som vill se det själv..:)

Hade tänkt från början, inte slutet..


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Medlem

Det ser så lurigt ut för alla gubbar har vidöppna ögon fast ändå inte... Kolla screensen så ser man att ögonen ser helwicked ut :]!

Inaktiv

ingen som vet svaret på min tidigare fråga?


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Redaktör

Om du köper det via Steam kostar det 20 dollar (ca 150 kr). Det ska även vara släppt som butiksversion/på cd, kostar ca 200 kr.


signatur
Medlem

Jag hörde från en högst osäker källa (aftonbladet) att HL3 inte kommer att släppas, utan att det istället blir Ep 1-3.
Någon som vet om det kan tänkas ligga någonting i detta?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv
Skrivet av Svartsmurfen:

Jag hörde från en högst osäker källa (aftonbladet) att HL3 inte kommer att släppas, utan att det istället blir Ep 1-3.
Någon som vet om det kan tänkas ligga någonting i detta?

Jag är 98% säker på att det är bullshit. Det skulle vara dumt att att inte göra HL3 när det gått så bra för 1an och 2an.

Medlem

håller med er alla har köpt spelet o lirat lite och fyfan va grymmt det, kanske lite kort men grymt som satan 10/10

Medlem
Skrivet av wobbler:
Skrivet av Svartsmurfen:

Jag hörde från en högst osäker källa (aftonbladet) att HL3 inte kommer att släppas, utan att det istället blir Ep 1-3.
Någon som vet om det kan tänkas ligga någonting i detta?

Jag är 98% säker på att det är bullshit. Det skulle vara dumt att att inte göra HL3 när det gått så bra för 1an och 2an.

nej så är det, stod att hl1 tog två år, 2:an 4 och om de skulle göra 3:an så skulle det ta 6 år så de släpper episoder istället. egentligen skulle spelet heta hl3: episode 1

Inaktiv

Err, Episode 1-3 skulle egentligen hetat(sp?) Aftermath som skulle ha blivit en expansion till HL2 men Valve bestämde sig för att dela upp spelet i flera episoder som också var helt fristående spel.

Inaktiv

Half-Life: Episode 1-3 är bara Expansioner som Half-Life: Opposing force och Half-Life: Blue Shift, så det kommer säkert komma ett Half-Life 3 med ny motor (DX10).


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Inaktiv

Aftermath var hela tiden det preliminära namnet på den första tilläggsepisoden till Half-Life 2 (källa) och hade med all säkerhet absolut ingenting med storleken på episoderna att göra. När episoden blev mer färdig bestämde sig Valve till slut för att kalla den Episode 1. Det blir sammanlagt tre episoder, Episode 1 (släppt), Episode 2 (inte släppt, vet inte när det släpps), Episode 3 (inte släppt, släpps (senast) julen 2007 om 1,5 år) (källa). Så ligger det till just nu.

Medlem

Ej ett givet köp, man klarade ju ut det på 2 timmar. Hur bra och snyggt det än är (vilket det nu ju inte var) så är det inte värt att köpa.

Inaktiv

Sjukt bra expansion och väl värt pengarna enligt mig. Det är tyvärr väldigt kort men också väldigt underhållande. Och som någon nämnde tidigare, närvaron av detaljer är helt enkelt enastående.
Ingen kan med hedern i behåll tycka att det inte är snyggt. Det är förmodligen det snyggaste jag spelat. Det är heleten som gör det, alla detaljer, animationer, fysiken, inte bara feta texturer.

Inaktiv

Så, äntligen kört den. Tråkigaste expansionen sofar.

Nästa del kanske de skippar den fejkade möjligheten att påverka något och bara spänner fast spelarna i en stol, inkl. Gordon, för att köra en genom spelet och låtsas det finns en story. Amazing att folk gillar skiten, frankly.

Inaktiv

Förstår inte, hur lyckas ni säga "Tråkigaste expansionen"? Hur kommer ni till den slutsatsen, helt galet kul var det ju, är ni "dåliga" och inte kan leva er in i spelet eller vad? Kanske kass dator så ni tror att det är skitfult?


signatur

¤ DFI Lanparty nF4 SLI-D ¤ AMD 64 X2 3800+ ¤ 2GB RAM ¤ Gainward 7800GT ¤

Inaktiv

"Förstår inte, hur lyckas ni säga "galet kul"? Hur kommer ni till den slutsatsen, helt galet tråkigt var det ju, är ni "dåliga" och inte kan finna de öppenbara rälslösningarna och därmed tycker att spelet inte är toklinjärt? Kanske äntligen köpt ny dator och tror att spelet är tokigt snyggt för att ni inte märkt att andra spel redan är långt snyggare?"

Inaktiv

Säg mig, vilket action fps är inte linjärt? Oblivion räknas inte.

Inaktiv

RoGGe>> Finns många spel som _känns_ mindre linjära, och flera som även är det. När banorna är små och möjligheterna att gå 'fel' eller 'icke optimala vägen' är obefintliga (inte små) så är det rälsbussen man sitter på.

För direkta motsatsen, se tex Far Cry.

Medlem

:heart:Alyx Vance:heart:
vilken tjej

eftersom jag var lååångt nere i wowträsket missade jag helt Episode one när det släpptes..lirade igenom det för 2dagar sen, helnöjd


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

12
Skriv svar