Battlefield 2: Armored Fury

Robot
Battlefield 2: Armored Fury

När man ser en soldat ur MEC-styrkan köra en bensinslukande muskelbil från 70-talet vet man säkert att striderna har kommit till McDonalds förlovade land. Man skall inte heller bli förvånad om det kommer en kines farande i en rejäl amerikansk lastbil.


Medlem
FZ testar Battlefield 2: Armored Fury

Ser bra ut, men jag inväntar ett par patchar först... :-|

Citat:

Den magiska siffran är tre.

Min lärare i Vetenskaplig Metod kommer att bli glad, då inget annat än det heliga antalet är 3vligt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Inte särskilt förvånande betyg precis. Spelet har ju inget o erbjuda förutom nya fordon & banor, som oftast finns i vanliga nya patchar som företag ger ut, må EA dö.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Väldigt mkt Kanada över det här, totalt oinspirerade kartor och en...lastbil!?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

ser fram emot att testa detta.
Jag gillar ide´n med mera vägar.
Får mig att tänka på Operation Flashpoint.

Medlem

fyy va tråkigt de ser ut!!! Aldrig jag slänger ut mer pengar på dessa desperata försök för Dice/Ea att fixa snabba pengar... näe nu e det slut på slösandet!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det verkar roligt tycker jag, kommer nog att blir ett köp för mig, har längtat som satan efter att få testa "Little Bird" helikoptern igen, verkar skojjiga att flyga.


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Medlem

Daniel undar när de kommer lära sig av sina misstag?

Medlem

Misstag? Du menar den otroligt stora skaran som köper vilket skräp som helst bara det har med BF2 att göra?

(Jag tillhör inte skaran)

Medlem

Jag tycker det är riktigt roligt iaf

Medlem
Skrivet av HaZe303:

fyy va tråkigt de ser ut!!! Aldrig jag slänger ut mer pengar på dessa desperata försök för Dice/Ea att fixa snabba pengar... näe nu e det slut på slösandet!!

word

Medlem

Banorna ser schjysta ut när man tittar på kartorna.

URK
Medlem
Skrivet av Johan:

Banorna ser schjysta ut när man tittar på kartorna.

på en bild så finns inte obalans med eller alla bugar eller.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Jag kan inte riktigt förstå all skit Dice Kanada får ta emot. Att programmera kan vara enkelt om man gjort det rätt från början. Prova att gå igenom någon annans kod i C så får ni se hur lätt det är.

Kanske Dice Sverige skulle provat att göra det rätt från början istället för att lasta över allt skit till kanada, titta bara på serverbrowsern (sämsta jag nånsin sett).

I min mening tycker jag BF vietnam är ett riktigt bra spel med mycket färre buggar än BF2. BF- vietnam är från kanadakontoret vad jag vet.

Om man nu ska diskutera boosterpacks tycker jag att en hundring kan det vara värt att prova lite nytt. Man behöver inte dra för stora växlar av det.

M89
Medlem
Inaktiv
Medlem
Skrivet av Spectryym:

vad kostar det?

Ca 80 svenska kronor ($9.99 USD för att vara exakt)


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Inaktiv

varför lägga ut pengar när man kan ladda hem moddar som är bättre än det som DICE och EA producerar.

Sen för alla er som har längtat efter att få flyga en littlebird i BF..... SYND för er som köper AF för att få flyga en littlebird när man kan flyga den i PRMM modden.

flyger hellre en littlebird gratis än att behöva lägga ut ca:100 i onödan!

Medlem

70:- är så lite pengar att det inte är lönt att tjafsa om. Ni som tycker att spelet är så jävla dåligt, varför inte bara lägga ner då? Sluta gnälla, det är i mina och många andras ögon den bästa onlineshootern som finns idag.

Sitter för tillfället och väntar på att nedladdningen av Armored Fury ska bli klar, det går inget vidare snabbt tyvärr.

Apropå serverbrowsern, jag har lite kontakt med en kille på svenska Dice som sitter och pillar med browsern till 2142 just nu. Men innan dess byggde han till den som sitter i BF2, skickade arbetet till kanada men fick det refuserat eftersom det var för jobbigt att implementera tyckte de. Så det har iaf gjorts försök till att förbättra den, det var för övrigt samma kille som lade till "paste" i den nuvarande...


signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Redaktör

70-80 kronor är inte mycket pengar, tycker dessa miniexpansioner som tycks bli allt vanligare (BF2, flera Steam-spel, Oblivion...) är att föredra framför fullskaliga tillägg som tar ett år att utveckla och kostar 2-300 kronor. MEN - vad jag får ut av denna recension är att nyheterna enbart består av nya banor, fordon och liknande, alltså sånt som brukar ingå i välvilliga tillverkares/utgivares patchar.

BF2 släpptes med ganska få banor. Detta känns därför som ett i mitt tycke ganska sniket sätt att hösta in mer pengar, även om både Dice och EA förstås vill tjäna pengar.


signatur
URK
Medlem
Skrivet av mrfreeze:

Jag kan inte riktigt förstå all skit Dice Kanada får ta emot. Att programmera kan vara enkelt om man gjort det rätt från början. Prova att gå igenom någon annans kod i C så får ni se hur lätt det är.

Kanske Dice Sverige skulle provat att göra det rätt från början istället för att lasta över allt skit till kanada, titta bara på serverbrowsern (sämsta jag nånsin sett).

I min mening tycker jag BF vietnam är ett riktigt bra spel med mycket färre buggar än BF2. BF- vietnam är från kanadakontoret vad jag vet.

Om man nu ska diskutera boosterpacks tycker jag att en hundring kan det vara värt att prova lite nytt. Man behöver inte dra för stora växlar av det.

japp det var dice svergie som gjorde spelet och det är dice canda som gör patcherna men de ska kunna sin sak ändå. det jag inte fattar är hur de kan göra spelet sämre för varje patch som de gör.

sen på det året som de harhaft på sig så har de inte släppt en ända patch för att göra det bättre.

förutom någon patcj ibörjan kanske. resten av patcherna har varit till mera boosterpack sen en patch som försökt att rätta till alla fel som boosterpackets patch skappade. sen en till boosterpack patch sen en som försökt rätta till boosterpackets fel med en patch. osv

nu ett nytt boosterpack patch som har förstört spelet igen. och nu väntar vi på en patch som rättare till några fel som denna boosterpack patch skappade.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Creep:

japp det var dice svergie som gjorde spelet och det är dice canda som gör patcherna men de ska kunna sin sak ändå. det jag inte fattar är hur de kan göra spelet sämre för varje patch som de gör.

sen på det året som de harhaft på sig så har de inte släppt en ända patch för att göra det bättre.

förutom någon patcj ibörjan kanske. resten av patcherna har varit till mera boosterpack sen en patch som försökt att rätta till alla fel som boosterpackets patch skappade. sen en till boosterpack patch sen en som försökt rätta till boosterpackets fel med en patch. osv

nu ett nytt boosterpack patch som har förstört spelet igen. och nu väntar vi på en patch som rättare till några fel som denna boosterpack patch skappade.

... and would you like some cheese to that Whine?

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

...vad jag får ut av denna recension är att nyheterna enbart består av nya banor, fordon och liknande, alltså sånt som brukar ingå i välvilliga tillverkares/utgivares patchar.

BF2 släpptes med ganska få banor. Detta känns därför som ett i mitt tycke ganska sniket sätt att hösta in mer pengar...

Exakt, BF2 hade så lite från start så att de borde ha haft kartor med patcharna som andra speltillverkare gör.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag har spelat AF lite nu och kan säga att den är mycket bättre och roligare än EF, bättre balans i banorna och planen dominerar inte.

Det är faktiskt va titlen antyder, tanks som spelar en stor roll i AF,
när jag flög över banan med min Littlrbird så såg jag 2-3 tanks orörda men när jag kom fram till fronten så va det redan 3 pers som hadde tanks.

Dice gjorde faktiskt ett riktigt bra jobb med AF.

Medlem

80kr eller vad det kostar är inte mycket pengar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]80kr eller vad det kostar är inte mycket pengar.

Säger du så varje gång någon slänger upp ett "borde-vara-gratis-paket" så kommer du efter två år ha hostat upp 320 kr på ett gäng boosterpacks, då är det inte lite pengar längre - plus att du nästan har betalat för ett helt nytt spel som kunde ha varit en riktig expansion eller en uppföljare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Efter 2 år och "bara" spenderat 320kr är väll billigt?

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Efter 2 år och "bara" spenderat 320kr är väll billigt?

Inte för det som kommer med i booster-paketen. Gör en ordentlig expansion istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Jag föredrar dessa Boosterpack, mycket enklare att betala lite åt gången och få mer content.

12
Skriv svar