Sonys David Reeves talar ut om PS3-handkontrollen

Robot
Sonys David Reeves talar ut om PS3-handkontrollen
Inaktiv
Sonys David Reeves talar ut om PS3-handkontrollen

So what?
En omoralisk grundregel när man jobbar under hård konkurans är ju att sno. Tänk er vad Nintendo skulle lyckats med om de snott grundidén till Cell chippet?

Jag är glad att kontrollen gick från banan, till den gamla (mycket bra) designen, till att nu även ha en liknande funktion som wii kontrollen. Det betyder mer möjligheter och spelkänsla hos konsumenterna...

Så, jag skiter i ifall de snodde idén eller jobbat med den under två år, jag är glad över denna nya funktion.

Inaktiv

Jag håller med. Mig spelar det ingen roll vem som kom på idén från början, det är i själva verket bara bra om fler använder den och kanske utvecklar den ännu mer.


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

QRT
Medlem

Banankontrollen ftw! Jag tycker dom skulle ha använt den istället. När dom visade upp den gamla klassiska kontrollen på e3 blev jag lite besviken, sedan när visade att den var rörelsekänslig kändes det lite desperat.

Medlem

Grejen är att denna "tiltfunktion" som PS3 kontrollen har fungerar bättre med en hand och inte två. Det som gör det hela så himla dåligt i mitt tycke, dessutom har dom inte jobbat på detta i 2 år som dom säger. Det är bara BS från Sony!

Tyvärr men jag måste!

Medlem
Skrivet av Glazarus:

So what?
Tänk er vad Nintendo skulle lyckats med om de snott grundidén till Cell chippet?

Du kan ju inte jämföra kontroll metoder med en cpu.
Dessutom utvecklar inte Nintendo sina egna cpu:er.

Medlem
Skrivet av Latex:
Skrivet av Glazarus:

So what?
Tänk er vad Nintendo skulle lyckats med om de snott grundidén till Cell chippet?

Du kan ju inte jämföra kontroll metoder med en cpu.
Dessutom utvecklar inte Nintendo sina egna cpu:er.

Inte Sony eller MS heller.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Det hela blev fånigt då Sony visade upp sin handkontroll och det skrek PANIK över hela saken, sony har knappast jobbat 2år utan mer 2 veckor. Att man snor saker från varandra är bara bra, det är inte alltid så att det är "uppfinnaren" som gör den bästa prylen. Hoppas att MS kontrar wii med en likadan kontroll...jag vill ha sån kontroll till oblivion!!

Inaktiv

Jaha... det vore intressant att se bilder hur den ser ut...

Medlem

De kan knappast suttit och klurat på just denna kontroll i två år, det kallar jag kvalificerat skitsnack. Kontrollens funktion skiljer sig inget från vad vi sett förr på marknaden (t.ex. var det någon kontroll från Trustmaster som man tiltade för att få fart och svänga, GameBoy har också haft tekniken ett tag i ett tillägg).

Sedan håller jag med om att det måste hända något. Givetvis var det ett direkt svar mot Nintendos Wii-remote. Sony var helt enkelt tvugna. De har en tokdyr maskin som inte har något speciellt att komma med nu när Xbox 360 funnits på marknaden ett år i förväg. PS3 har bra grafik, inbyggd HDD och Blue-Ray givetvis men dessa saker kommer inte få gemene man att köpa den när 360 och speciellt Wii är väldigt mycket billigare och skillnaden i grafiken är inte direkt synbar för ett otränat öga (icke-gamer). Detta visste Sony redan förra året. De var helt enkelt tvugna att slänga med så mycket som möjligt för att motivera den dyra hårdvaran, för att försöka förmå kunderna att se dem som ett alternativ, även om de är långt ifrån att vara den dominerande.

Det kan gå åt två håll för Sony denna generation.
Scenario ett: Antingen säljer de som tokar till en början (alla fans kommer givetvis köpa en) och sedan hamna på en medioker försäljningsnivå efter ett halvår, kanske t.o.m. ganska dåliga försäljningssiffror. Xbox 360 och Wii säljer som smör i solsken och Sony tvingas sänka priset på enheten för att inte slås ut helt. Detta scenario är mest troligt i mina ögon.

Scenario två: Sony säljer bra i början och fortsätter sälja ok under året. Fler kunder väljer ändå att köpa Wii än PS3 men Xbox 360 tappar iaf sin dominans och det jämnar ut sig någrlunda under två års tid mellan PS3 och 360. Jag tror inte att det kommer bli så dock. En vanlig kund är inte beredd att betala så mycket för en konsoll, så enkelt är det bara.

Finns ju även ett till scenario och det är att Sony inte säljer bra ens från början men det kommer de göra. De har stor skara fans som garanterat kommer sälja sina organ för att köpa en, oavsett pris. Frågan är bara om det håller i sig tillräckligt länge för att Sony ska gå med vinst. De har aldrig satsat så mycket pengar på en konsoll och det kan mycket väl vara den sista om den floppar.


signatur

- r4z0r -

^Det kan också gå på lite olika sätt beroende på hur väl blu ray-lyckas. En blu-ray spelare inkluderat i priset är inte så illa, om folk ändå kommer att gå över till det formatet kan de lika gärna köpa en PS3 om de ändå också ska ha den senaste spelkonsolen.

Medlem

Tja, om kunden köper PS3 främst för Bly-Ray så kommer de köpa den billiga varianten av den, vilket innebär att de blir totallurade av Sony. Utan HDMI-utgång kommer de inte ha mycket glädje av den HD-ström som Blu-Ray för med sig. Även med HDMI vet vi väldigt lite om hur Blu-Ray ter sig i PS3:an. Första generationens skivläsare är sällan speciellt sexiga. Sedan är kriget mellan HD-DVD och Blu-Ray inte över ännu vilket gör det till ett osäkert kort.

Den som lever får se.


signatur

- r4z0r -

Inaktiv
Skrivet av Final_Frontier:

^Det kan också gå på lite olika sätt beroende på hur väl blu ray-lyckas. En blu-ray spelare inkluderat i priset är inte så illa, om folk ändå kommer att gå över till det formatet kan de lika gärna köpa en PS3 om de ändå också ska ha den senaste spelkonsolen.

Eller inte. När vanligt folk vill ha blu-ray så kommer blu-ray spelarna vara löjligt billiga. Inte en chans att man köper en dyr och dålig PS3 (för ändamålet) bara för det.

Hur många använder DVD playbacken på PS2an t.ex.?

Skrivet av tjoff:

Hur många använder DVD playbacken på PS2an t.ex.?

Jag.
Äger inte en stationär dvd-spelare.

Medlem
Skrivet av yonaz:
Skrivet av Latex:
Skrivet av Glazarus:

So what?
Tänk er vad Nintendo skulle lyckats med om de snott grundidén till Cell chippet?

Du kan ju inte jämföra kontroll metoder med en cpu.
Dessutom utvecklar inte Nintendo sina egna cpu:er.

Inte Sony eller MS heller.

Sony utvecklade Cell tillsammans med Ibm och Toshiba.

Medlem
Skrivet av r4z0r:

Tja, om kunden köper PS3 främst för Bly-Ray så kommer de köpa den billiga varianten av den, vilket innebär att de blir totallurade av Sony. Utan HDMI-utgång kommer de inte ha mycket glädje av den HD-ström som Blu-Ray för med sig. Även med HDMI vet vi väldigt lite om hur Blu-Ray ter sig i PS3:an. Första generationens skivläsare är sällan speciellt sexiga. Sedan är kriget mellan HD-DVD och Blu-Ray inte över ännu vilket gör det till ett osäkert kort.

Den som lever får se.

Dock så har blu-ray mer stöd och support från olika tillverkare än HD-DVD har.

1
Skriv svar