Ati: Wii klarar mer än det som visades på E3

Robot
Ati: Wii klarar mer än det som visades på E3
Medlem
Ati: Wii klarar mer än det som visades på E3

Svårt att tro, men om det är sant blir vi alla glada.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Varför är det svårt att tro?

Upplys oss anndra "Ovetande" om varför den itne klarar mer?

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Varför är det svårt att tro?

Upplys oss anndra "Ovetande" om varför den itne klarar mer?

Svårt att tro för att annars skulle den förmodligen vara dyrare, och allt snack om att det egentligen är bättre och så har jag hört förut, JAG har svårt och tro. Men det betyder inte att det är osant.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tycker det är rätt självklart att den klarar mer än vad som visades på E3. Precis som det är med alla konsoller så är (oftast) inte de första spelen de snyggaste. När tillverkarna har "lärt" sig hårdvaran kan de ge ut snyggare spel. Jag är nog rätt säker på att Wii klarar mer än det som visades på E3. Visst, det lär ju inte vara lika mycket ögongodis som 360 eller PS3 men Wii klara nog med största sannolikhet mer än vad som visades.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag tycker spelkänslan är viktigare än grafiken.....där med kommer Wii lyckas bäst av alla.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

vad mr.bear sa


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Inaktiv

Yep, spelkänslan e viktigast.

Men klosterkatten, varför e det så svårt att tro?
kolla bara på de första titlarna som kom till Xbox, Gamecube, Ps2.

och jämför de med de titlar som finns nu.

Santsant, som alltid, de första tilarna är långt ifrån vad en konsol kan ge sen i framtiden, när de lärt sig hantera allt.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Är ju givet att den klarar mer, det är ju bara titta på hur utvecklignen gått på andra konsoler när utvecklarna lär sig att maxa konsolen mer.
Gäller ju inte bara Wii utan alla nya konsoler.
Håller med om att spelkänslan är viktigast också:)

Medlem
Skrivet av redmac:

Jag tycker spelkänslan är viktigare än grafiken.....där med kommer Wii lyckas bäst av alla.

För du har provat den antar jag? Annars har jag svårt att se hur man kan vara så säker.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Inaktiv

LocSin: Man kan också gå lite på vad företaget gjort förut. Medan Xbox och PS/PSP erbjudit ganska traditionella spelupplevelser, så har Nintendo med iaf DS visat på radikalt nytänkande. Därmed har man anledning att vara optimistisk inför en konsoll som Wii

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av redmac:

Jag tycker spelkänslan är viktigare än grafiken.....där med kommer Wii lyckas bäst av alla.

För du har provat den antar jag? Annars har jag svårt att se hur man kan vara så säker.

Näe men får folk ha en åsikt här?? Han får väl tycka som han vill, och du får tycka som du vill? Lr?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

ja det skulle vara konstigt om den hade sämre prestanda än på e3

Medlem

Tydligen har de "demos" som fanns på E3 skrivits med ett utvecklat DEV-kit ifrån GC. Så de kunde inte visa allt som Wii kunde tillhandahålla.
Kan tyvärr inte hitta länken där jag läste det. Så ni får la tro på det eller inte...

Medlem

Detta visste jag sen länge tillbaks! Finns även bilder från E3 2006 där det är uppkopplade GameCube's med Wiimote. Allt vi såg från E3 är på GC devkits!

Medlem

Klart Wii kommer slå dom andra i spelupplevelse. det är vad JAG tycker och tror, är rätt självklart, de kommer med nytt, ps3 xbox kommer med gammalt och tråkigt.

Medlem

Självklart kan man inte jämföra Wii med dom andra rent tekniskt då den åker på däng i det området. Men trots detta är det Wii jag längtar efter och kommer att köpa så fort den släpps, vem är då den stora vinnaren?

Wii kör på enkelhet, billigt, spelglädje (förhoppningsvis) och jävligt stort nytänkade. Dom andra kör i sina gamla banor och dyra priser. Jag tror Wii kommer vara den stora vinnaren. Men det är bara mina personliga reflektioner.

Inaktiv

Minai - jag håller fullständigt med, Nintendo visar PRECIS vad next-gen EGENTLIGEN handlar om. Jag kommer ha alla tre konsoler, men Nintendo kommer få stå framme på en pedestal!

Medlem

Med den där rörelsesensorn som är 2 meter under pedestalen då eller?

W2k
Medlem
Skrivet av radiuz:

Detta visste jag sen länge tillbaks! Finns även bilder från E3 2006 där det är uppkopplade GameCube's med Wiimote. Allt vi såg från E3 är på GC devkits!

Det där är ett falskt rykte. Det var GC-chassin med Wii-hårdvaran i eftersom de inte fick fram riktiga chassin i tid. Så rätt hårdvara i fel förpackning, kan man säga...


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

W2k
Medlem

(För övrigt tänker jag inte köpa någon konsol - PC über alles, alltid, hör sen. Men skulle jag köpa en skulle det nog vara en Wii, för den är cool.)


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Sure Wille, sure. Tror nog Wii kommer smälla högt. Frågan om det blir en positiv lr negativ. :]

Redaktör

Som inte särskilt konsolfrälst tycker jag Wii är klart intressantast av de tre nya. PS3 och 360 är ju ungefär samma sak som förr, fast med mer online-inriktning. Ny kontroll är verkligen intressant.


signatur
Inaktiv

Jag tycker inte att tre tusen är direkt billigt...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av snyft:

Jag tycker inte att tre tusen är direkt billigt...

250$ eller mindre borde rent teoretiskt betyda 250*7.25 men betyder antagligen 250*10 :/

Inaktiv
Skrivet av Michael:
Skrivet av snyft:

Jag tycker inte att tre tusen är direkt billigt...

250$ eller mindre borde rent teoretiskt betyda 250*7.25 men betyder antagligen 250*10 :/

"Enligt Patrik Johansson på Nintendos svenska generalagentur kommer priset för en Wii-konsol att ligga på mellan 2500-3000 kronor"

Blir aldrig det billigaste så antar 2700-3000. Är fortfarande inte direkt billigt i mina ögon.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=13402
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=547&a=545663


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av snyft:

"Enligt Patrik Johansson på Nintendos svenska generalagentur kommer priset för en Wii-konsol att ligga på mellan 2500-3000 kronor"

Ca 1800kr i USA, nästan 3000 i norden. Sämst.

Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av Michael:
Skrivet av snyft:

Jag tycker inte att tre tusen är direkt billigt...

250$ eller mindre borde rent teoretiskt betyda 250*7.25 men betyder antagligen 250*10 :/

"Enligt Patrik Johansson på Nintendos svenska generalagentur kommer priset för en Wii-konsol att ligga på mellan 2500-3000 kronor"

Blir aldrig det billigaste så antar 2700-3000. Är fortfarande inte direkt billigt i mina ögon.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=13402
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=547&a=545663

Dock har inte sagt att priset blir där emellan, utan DN antog väl bara något. 3000:- tvivlar jag på att den kommer kosta...kanske med massa extra tillbehör. 2500:- som max tror jag.

Medlem

Jag förstår inte riktigt vad nintendo gör nuförtiden som är så fantastiskt när det gäller spelkänsla.. i alla fall inte till den grad att man automatiskt tror att Wii skulle bli bäst på den punkten.

Personligen så anser jag att PC har bäst spelkänsla överlag.

Medlem
Skrivet av toern:

Jag förstår inte riktigt vad nintendo gör nuförtiden som är så fantastiskt när det gäller spelkänsla.. i alla fall inte till den grad att man automatiskt tror att Wii skulle bli bäst på den punkten.

Personligen så anser jag att PC har bäst spelkänsla överlag.

Då måste jag fråga en personlig fråga, vilka consoller äger du?

12
Skriv svar