Sportspels fånar, hjälp oss!!

Medlem
Sportspels fånar, hjälp oss!!

Jag och mina goda vän sitter ofta och spelar sportspel mot varandra.
Nu på senare tid har det blivit #Pes 6 (xbox360), #NHL 07(xbox360) och #Fight Night Round 3 (ps3).
Tre riktigt roliga spel.
Men visst saknar man Fifa lite.
All cred till pes men det är inte samma sak.
Ibland vill man bara kunna springa genom hela försvaret och bara göra ett mål, för visst är det enklare på fifa än på pes!
Jodå, jag hade #Fifa 07 till xbox 360 när det kom, men fy vad dåligt det var!
Bara en sådan sak som att inbytarna från bänken var skitiga när de byttes in förstörde känslan för mig.
Men nu finns det ett spel till 360 som enligt de i butiken och tidningarna ska vara ett bättre utvecklat fifa spel, #UEFA Champions League 07.

Kan någon här bekräfta att detta spelet är ett OK fifa spel utan de värsta buggarna?

Tacksam då jag sitter med pengarna i handen och bara väntar på ett bra svar!

#blogg

Flakmonkey
Sportspels fånar, hjälp oss!!

Om något så är UEFA Champions League ett sämre spel än FIFA 07, det är ju mer begränsat rent innehållsmässigt men samma sak spelmekaniskt...

För övrigt så bör du spela Pro Evolution Soccer 6 till Playstation 2 istället för Xbox 360, skillnaden är faktiskt påtaglig till 360:s nackdel :/ Har båda två här hemma men spelar det bara på PS2an trots den betydligt sämre grafiken.

Ett sportspel jag tycker du borde köpa är annars #NBA 2K6 som faktiskt är helt underbart. Man behöver inte kunna alltför mycket om basket för att gilla det, men gör man det så är det självklart ännu bättre...

Senaste Madden är också en höjdare (som vanligt) men där krävs det nog en hel del förkunskaper för att det ska bli skoj

Medlem

Haha, ja Madden har jag försökt mig på men nej, det fungerade helt enkelt inte för min del
NBA 2K6, minns inte om det finns något demo ute på xbox live, ska kolla upp det.
Jo, jag sitter ju på ett ps2 och ibland blir jag avundsjuk på mig själv när jag kunde sitta och spela på mitt ps2 utan problem och buggar (nåja, bättre än idag iallafall).
Du menar alltså att jag inte ska lägga mina pengar på Uefa?
Okey, jag litar på dig. Tack!

Medlem

Tycker att FIFA 07 är riktigt kul. Vad är det du inte gillar förrutom det faktiskt pinsamma faktum du nämnde med spelardresserna?

Det är dock möjligt att jag som nybliven konsolägare har saknat sportspelen för mycket och därför fick en glädjechock av FIFA 07

Skrivet av Nosnos:

Om något så är UEFA Champions League ett sämre spel än FIFA 07, det är ju mer begränsat rent innehållsmässigt men samma sak spelmekaniskt...

För övrigt så bör du spela Pro Evolution Soccer 6 till Playstation 2 istället för Xbox 360, skillnaden är faktiskt påtaglig till 360:s nackdel :/ Har båda två här hemma men spelar det bara på PS2an trots den betydligt sämre grafiken.

Ett sportspel jag tycker du borde köpa är annars #NBA 2K6 som faktiskt är helt underbart. Man behöver inte kunna alltför mycket om basket för att gilla det, men gör man det så är det självklart ännu bättre...

Senaste Madden är också en höjdare (som vanligt) men där krävs det nog en hel del förkunskaper för att det ska bli skoj

#NBA 2K6 är bättre än #NBA 2K7?

Jag som beställde den senare i eftermiddags

Medlem

Det jag inte gillar med fifa 07 till just xbox 360 är att spelet helt enkelt inte är klart. Där är inga ligor med, så som allsvenskan och andra roliga ligor. Mycket buggar och det känns verkligen som ett typiskt EA spel som bara pumpats ut för cashen, ingen känsla. Tyvärr. Däremot är fifa 07 grymt på ps2 tex.

1
Skriv svar